Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Oameni speciali, copii speciali

În Sala Mare a Primăriei Oradea,

Oameni speciali, copii speciali

Direcţia de Asistenţă Socială Oradea a organizat, în 13 şi 14 noiembrie 2018, în Sala Mare a Primăriei Municipiului Oradea, instruirea asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap.

La instruire au participat 238 de persoane care au în grijă copii cu dizabilităţi.
În virtutea bunei colaborări între instituţia noastră şi Fundaţia Hospice Emanuel, în acest an, instruirea a fost efectuată de către specialiştii în domeniul medical din cadrul fundaţiei: dna Marinela Murg, reprezentantul fundaţiei şi asistent medical, dna Florentina Curpaş, profesor la Liceul Betel şi cadru medical şi dna Estera Ciobanu, lector al Universităţii Emanuel.
Asistenţii personali asigură persoanelor cu dizabilităţi, aflate în grija lor:  asistenţă şi îngrijire, condiţii igienico-sanitare corespunzătoare, realizarea planurilor de recuperare indicate de către specialişti, efectuarea tratamentului prescris de medici.
Dna Arina Moş, directorul Direcţiei de Asistenţă Socială Oradea, a deschis evenimentul: „ Vă asigur de întreaga noastră deschidere şi de sprijin oferit prin intermediul colegelor din cadrul Serviciului Resurse Umane - Salarizare, care vă stau la dispoziţie ori de câte ori aveţi o problemă pentru care noi avem competenţă. Acest eveniment este unul important pentru că avem deosebita plăcere să învăţăm lucruri noi de la specialiştii Fundaţiei Hospice Emanuel, dar este, în acelaşi timp, un bun prilej să vă întâlniţi unii cu alţii, să împărtăşiţi situaţii mai puţin frumoase cu care v-aţi confruntat şi care vă dau puterea să mergeţi mai departe".
Au fost abordate şi dezbătute la instruire problemele cu care se confruntă adolescenţii, care sunt asemănătoare, indiferent de handicapul de care unii suferă, crizele de furie şi gestionarea corectă a lor. Părinţii au aflat importanţa asistării la procesul de învăţare şi integrare şcolară a copiilor lor şi a limbajului non verbal.
De asemenea, le-a fost dezvăluit modul în care se asigură confortul pentru odihnă, materialul din care trebuie să fie confecţionată îmbrăcămintea persoanei pe care o au în grijă, tratamentul bolilor specifice persoanelor imobilizate o perioadă mai lungă, la pat.
La finalul instruirii, Dana Mierluţ, persoană cu dizabilitate, absolventă a Facultăţii de Ştiinţe Economice, cu predare în limba engleză, în prezent masterandă, a ţinut să transmită celor prezenţi un mesaj emoţionant: ,,Indiferent de gradul de dizabilitate pe care îl ai, în viaţă trebuie să îţi doreşti ceva cu adevărat, să perseverezi şi să treci peste toate obstacolele pentru a-ţi împlini visul".
Consuella Govor

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:50:09 Ora standard a Europei de Est