Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Emoții, nerăbdare, dorințe împlinite...

În decembrie, la Grădinița nr. 56 – “Lotus” din Oradea

Emoții, nerăbdare, dorințe împlinite...

La un bilanț, la sfârșit de an, așa poate fi descrisă în câteva cuvinte luna decembrie 2008 pentru copiii grupei mijlocii de la Grădinița nr. 56 - „Lotus” din Oradea.

Totul a început cu ziua de 6 decembrie sau mai bine spus cu așteptarea lui Moș Nicolae. Vineri, 5 decembrie, copiii l-au așteptat pe Moș Nicolae la grădiniță (,,pentru că noi suntem copii cuminți, iar Moșul nu ne uită”) și pentru a dovedi acest lucru au adormit toți cu gândul la încălțămintea frumos aranjată la capătul pătuțului. Iar Moș Nicolae a venit și acum, iar surpriza a fost pe măsură și bucuria a fost împărtășită de toți.
A trecut o săptămână, și am primit o veste bună: vizita prietenilor noștri de la „Casa minunată”. Sunt copii de vârstă preșcolară care știu să dăruiască (acțiunea s-a derulat în cadrul proiectului ,,Dăruim o jucărie”), iar noi le-am pregătit drept ,,surprize” - globuri din ipsos pictate de noi, care să le împodobească bradul, precum și dulciuri. A urmat un program de cântece și colinde dedicate partenerilor noștri de proiect. Ei ne-au încântat cu câteva colinde în limba coreană și engleză. Jucăriile și cărțile primite au întrecut calitativ și cantitativ așteptările noastre. Era în 13 decembrie și putem spune că a fost una dintre cele mai norocoase zile din an.
După alte șapte zile, altă bucurie... serbarea de Crăciun. Serbarea pregătită de copii împreună cu educatoarele grupei (inst. Loredana Mirițescu și Mariana Konkoly) a fost minunată. Părinții au asistat ca vrăjiți. Moș Crăciun și-a făcut apariția ,,pe neașteptate”, iar uralele de bucurie ale copiilor au arătat cât de așteptat a fost. Serbarea a continuat sub aceeași magie, iar ropotul de aplauze ne-a certificat aprecierea și mulțumirea părinților. Desigur, darurile Moșului au însemnat recompensa cea mai potrivită și mai importantă pentru un an de muncă, joacă și ascultare.
Pentru că luna decembrie nu e doar luna cadourilor, ci și o lună cu multă încărcătură spirituală, am pornit cu colindul. Am fost la Primăria Oradea pentru a le transmite angajaților instituției mesajul nașterii Pruncului Sfânt și a-i ,,sorcovi”, dorindu-le un an cu sănătate și belșug (,,Sorcova vesela /Să trăiți, să înfloriți/ Ca merii, ca perii/ În mijlocul verii/ Harnici ca albina/ Ageri ca lumina/ Viață lungă/ Bani în pungă/ Tot anul să vă ajungă./ Să se înzecească/ Să se însutească/ Auru-n câmpie/ Strugurii în vie/ Fructele-n livezi/ Vitele-n cirezi/ Să trăiți, să înfloriți/ Sănătoși mereu să fiți!”).
A fost o lună magică, așteptată cu nerăbdare, emoții și cu multe dorințe împlinite la care a luat parte și s-a implicat și directoarea, Dana Lukacs. (Loredana M.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:03:12 Ora standard a Europei de Est