Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Emoții de toamnă”

Proiectul tematic

,,Emoții de toamnă”

Toamna este un anotimp plin de emoţie. Tablourile pe care toamna ni le ,,pictează" sunt nepreţuite. Cu sigurantă, am păşit fiecare dintre noi pe covorul ruginiu de frunze, aşternut peste tot pământul; cu siguranţă fiecare dintre noi am simţit mirosul puternic al crizantemelor ce stau falnic la fiecare adiere de vânt.

Toamna este un anotimp al bogăţiei, coşul plin de legume şi fructe parfumate pe care ea ni le oferă ne arată acest lucru.
Gândindu-ne la aceste aspecte, noi, doamnele educatoare (prof. Hardău Florina Cristina şi prof. Flore Gabriela Leona), alături de copiii din grupa ciupercuţelor, de la Grădinița Nr. 5 din Oradea, structură a  Liceului Teoretic German ,,Friedrich Schiller" (director, prof. Ungur Nicolae Marcel), am ales să derulam proiectul tematic ,,Emoţii de toamnă".
Proiectul s-a desfăşurat pe o perioadă de patru săptămâni, iar subtemele alese au fost: ,,Pe cărări de toamnă!", ,,Coşul toamnei plin de roade", ,,Miresme de toamnă" şi ,,Toamnă, să te duci cu bine"(evaluarea proiect).
Activităţile parcurse în cadrul acestui proiect au fost diverse, fiecare ajutându-ne să înţelegem aspectele specifice ale acestui anotimp minunat, plin de culoare. Câteva dintre aceste activităţi au fost: ,,Frunza ruginie" (observare), ,,Toamna harnică" (memorizare), ,,Salată de fructe" (activitate practică), ,,Fenomene ale naturii în anotimpul toamna" (experimente), ,,Coşul toamnei" (joc logico-matematic), ,,Povestea mărului buclucaş" (dramatizare), ,,Punem murături!" (activitate practică), ,,Silabe în borcan" (joc didactic), ,,Toamna, în cântece!" (audiţie), ,,La florărie" (joc de rol), ,,În livadă" (drumeţie), ,,Tablou de toamnă (desen) şi multe altele.
Ultima săptămână a fost destinată  evaluarii cunoştinţelor. În urma evaluării, am putut observa că ne-am însuşit atât de multe cunoştinte şi deprinderi încât ne declarăm mai mult decât mulţumiţi.
Având adunate mai multe fotografii din cadrul activităţilor, la final,  am realizat un tablou cu acestea, sub formă de copac. Atât copiii cât şi părinţii grupei s-au implicat activ în cadrul acestor activităţi desfăşurate în grădiniţa noastră.
Prof. Hardău Florina Cristina
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Emoții de toamnă"

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:56:51 Ora standard a Europei de Est