Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Revista „OviDan” nr. 196 din 16 nov. 2018

Semnal

Revista „OviDan” nr. 196 din 16 nov. 2018

Ediţia cuprinde ştiri şi fotoreportaje din şcoli, de la diferite evenimente din Oradea şi judeţ. Numărul se deschide cu „Întâlnirile franco-române pentru turism", ediția a IX-a, cu tema „Turismul termal și formarea profesională", eveniment organizat de Ambasada Franței din România și Institutul Francez din România, în parteneriat cu Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR), Primăria Municipiului Oradea, Asociația de promovare a turismului din Oradea și regiune (APTOR), cu sprijinul Ministerului Educației Naționale (MEN), Centrului Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic (CNDIPT), Inspectoratului Școlar Județean Bihor (ISJ BH), Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea și Camerei Franceze de Comerț și Industrie din România (CCIFR), vineri, 2 noiembrie 2018, la sala de conferințe a Hotel Continental Forum din Oradea.

Luni, 12 noiembrie, în sala mare a Prefecturii Bihor, a avut loc o întâlnire cu academicianul Aurelian Gulea, vicepreședinte al Academiei de Științe a Republicii Moldova. În acest număr, Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" din Aleșd are publicate trei articole, unu și unu! Primul, în pag. 4: O investiție de 130.000 lei la C.T. ,,Alexandru Roman", susținută de Holcim România în realizarea unui laborator de informatică nou/modern, cu 35 de posturi pentru era digitalizării. În pagina Universității Agora, două articole: 1. Joi, 8 noiembrie, în cadrul Centrului de Consiliere și Orientare în Carieră, a avut loc o întâlnire cu notarul public Gelu Vlad Țară. 2.BCR a scris istorie organizând ,,Cea mai mare lecție de Educație Financiară din lume". Tot de la C.T. ,,Alexandru Roman" din Aleșd am publicat despre proiectul Erasmus + (Doamna director Valeria Vasile: ,,Instituția noastră de învățământ dorește să-și adapteze oferta educațională la necesitățile pieței forței de muncă"). Iar cel de-al treilea articol ne vorbește despre un succes de excepție pentru elevii Colegiului Tehnic ,,Alexandru Roman" din Aleșd: locul I la concursul de idei și scenarii pentru elevii de liceu ,,Unirea din perspectiva noastră". Echipa Smurd a C.T. ,,Mihai Viteazul" a participat cu o lecție de prim ajutor la aniversarea a 25 de ani de la înființarea SMURD Oradea, în 12 oct., chiar de Ziua Orașului Oradea. Elevi de la Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel", însoțiți de profesorii de geografie și istorie Florin și Ramona Iștoc, au făcut o vizită în unicul oraș întins pe două continente: Istanbul (Turcia) în lumea islamică cu aromă de baklava. Doamna prof. Maria Duma ne-a scris despre un proiect total la care participă, alături de parteneri din 10 țări, intitulat Magia Crăciunului - ,,Christmas cards exchange, 2018". „Curioșii", de la Colegiul Național „Iosif Vulcan" din Oradea, elevii doamnei profesor dr. Maria Donca, s-au împrietenit cu știința în cadrul proiectului „Cu pași mici spre descoperiri mari". Elevii şi profesorii Şcolii Gimnaziale ,,Miron Pompiliu" din Ştei au participat și în acest an școlar la ,,Let s Do It, Romania!" Iar în 5 octombrie au sărbătorit Ziua Mondială a Educaţiei - Ziua Dascălului. Nelipsită din paginile revistei noastre este doamna profesor Laura Ienei-David, care, în acest număr, ne scrie despre proiectul internațional ,,Prietenie fără frontiere", lansat joi, 8 noiembrie 2018, la Liceul ,,Nicolae Bălcescu" din Gyula, Ungaria. Andrei Popovici, de la Școala Gimnazială ,,Dacia", ne scrie despre programul educațional național ,,Școala altfel", pe care îl consideră cea mai bună și mai trainică experiență de învățare (Cunoașterea prin trăire).
Acestea au fost, printre altele, subiectele care au încăput în cele 16 pagini ale revistei „OviDan" nr. 196 din 16 nov. 2018, pagini care conţin 58 de poze.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:14:03 Ora standard a Europei de Est