Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Children Outreach Programmes”, la Onisifor Ghibu

,,Iubeşte-ţi aproapele ca pe tine însuţi!”

,,Children Outreach Programmes”, la Onisifor Ghibu

Vineri, 2 nov. 2018, la Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu" Oradea, în cadrul proiectului educativ judeţean ,,Dăruind, dobândeşti!", s-a derulat cu succes activitatea cu tema ,,Iubeşte-ţi aproapele ca pe tine însuţi!"

Această activitate s-a desfăşurat în colaborare cu Asociaţia Smiles Cihei în baza Acordului de parteneriat din cadrul proiectului sus-amintit.
Din partea Asociaţiei Smiles Cihei, o echipă de şapte voluntari din Anglia care activează în cadrul proiectului ,,Children Outreach Programmes" au prezentat prin arta dramatică în faţa unui număr de 65 de copii din clasele gimnaziale, un mesaj despre iubirea de semeni, altruism, empatie, spirit de sacrificiu şi iertare. Dl. Adi Matiş, manager de proiect, dl. Sana Vasile, preşedinte A.P.A.Oradea şi doamna prof. Dascălu Lenuţa-Amalia au creat climatul favorabil desfăşurării activităţii. 
Activitatea a debutat printr-o pantomimă realizată de echipa de voluntari din Anglia al cărei mesaj era o declaraţie de dragoste pentru Dumnezeu; fondul muzical fiind asigurat de dl. Adi Matiş care a interpretat la chitară o  melodie arhicunoscută de copii ,,Isus iubeşte pe fiecare". Copiii, într-o dezinvoltură specifică vârstei, au participat alături de echipa de voluntari la acest joc de pantomimă, după care au învăţat cum să transmită prin pantomimă, un mesaj de iubire lui Dumnezeu. Această metodă a avut un succes deosebit în rândurile copiilor, aceştia nu doar că au descoperit cu rapiditate mesajul, dar au şi dorit să se implice în joc; de fapt, acest joc versatil dezvoltă copiilor capacitatea de exprimare prin gesturi şi mimică, le dezvoltă creativitatea, abilităţile artistice şi sociale, stimulând în acelaşi timp spiritul de echipă.
Jocul de pantomimă a fost urmat de prezentarea scenetei ,,Isus şi Zacheu" într-o interactivitate interesantă cu copiii, aceştia reprezentând personajul colectiv, respectiv mulţimea de oameni care-L însoţea pe Isus. Copiii au fost provocaţi la replici şi atitudini potrivite cu contextul şi situaţia creată atunci şi acolo...
Echipa de voluntari, în urma identificării mesajului de către copii, a purtat discuţii cu aceştia îndemnând elevii la o autoanaliză comportamentală. Au avut loc dezbateri şi schimb de opinii. Doamna prof. Dascălu Lenuţa a ajutat elevii în formularea învăţăturilor moral-religioase; echipa de voluntari a lucrat împreună cu elevii la realizarea unor ,,crafturi" tematice, iar dl. Adi Matiş a condus dialogurile între elevi gestionând într-un mod elegant situaţiile create de divergenţele de opinii. Doamna Cosma Doina şi doamna Bochiş Daniela au reliefat importanţa bunelor maniere în şcoală, familie şi societate gestionând totodată concursul cu tema ,,Ce fac pentru semenul meu?" Toţi participanţii au fost premiaţi prin extragerea de către fiecare a unui premiu surpriză din ,,marea cutie a surprizelor".
După o pauză de masă oferită de echipa de voluntari a urmat o serie de jocuri ludice în care copiii s-au implicat cu un entuziasm de nedescris, echipa de voluntari propunându-le jocuri noi, necunoscute de către ei.
Mulţumim celor implicaţi în angrenarea copiilor în astfel de jocuri, cunoscute fiind beneficiile acestora, mai ales din punct de vedere emoţional; aceste jocuri permit depăşirea egocentrismului, ajută la realizarea unor legături în cadrul grupului, învaţă copiii să gestioneze relaţiile de colaborare, să-şi exprime acordul sau dezacordul, să descopere singuri regula unui joc.
Elevii şi-au consolidat relaţiile colegiale şi de prietenie, precum şi spiritul de echipă; au înţeles importanţa muncii individuale, dar şi aceea a colaborării în cadrul echipelor.
Mulţumesc doamnelor profesor diriginte care mi-au oferit resursele umane necesare desfăşurării acestei activităţi şi au gestionat cu profesionalism şi tact pedagogic întreaga activitate, respectiv: doamnele prof. Herţe Carmela, Marinău Daniela, Ivan Livia, Pop Garofiţa, Găvruţa Camelia, Balaş Adina şi Pop Floare.
Membrii echipei de proiect de la L.T.,,O. Ghibu" Oradea mulţumesc Asociaţiei Smiles Cihei, parteneră în cadrul acestui proiect, respectiv domnului preşedinte Kevin Hoy din Marea Britanie şi doamnei director Hava Maria. Personal, mulţumesc pentru suportul financiar (asigurarea transportului cu autobuzul în diferitele locaţii pentru derularea activităţilor din cadrul proiectului ,,Dăruind, dobândeşti!") şi duhovnicesc în vederea realizării obiectivelor proiectului.
Prof. Dascălu Lenuţa-Amalia
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Children Outreach Programmes”, la Onisifor Ghibu

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:25:21 Ora standard a Europei de Est