Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Întâlnire cu notarul public Gelu Vlad Țară

Joi, în cadrul Centrului de Consiliere și Orientare în Carieră,

Întâlnire cu notarul public Gelu Vlad Țară

Joi, 8 noiembrie 2018, la Universitatea Agora din Oradea, a avut loc o nouă întâlnire în cadrul Centrului de Consiliere şi Orientare în Carieră (C.C.O.C.), pusă la cale de directorul Centrului, doamna drd. Laura Dumitrana Rath Boșca.

Invitatul întâlnirii de joi a fost domnul Gelu Vlad Țară, notar public.
„Activitatea notarială asigură persoanelor fizice şi juridice constatarea raporturilor juridice civile sau comerciale nelitigioase, precum şi exerciţiul drepturilor şi ocrotirea intereselor, în conformitate cu legea.
Notarul public îndeplineşte următoarele acte şi proceduri notariale: a) redactarea înscrisurilor cu conţinut juridic, la solicitarea părţilor; b) autentificarea înscrisurilor; c) procedura succesorală notarială; d) certificarea unor fapte, în cazurile prevăzute de lege; e) legalizarea semnăturilor de pe înscrisuri, a specimenelor de semnătură, precum şi a sigiliilor; f) darea de dată certă înscrisurilor; g) primirea în depozit a bunurilor, a înscrisurilor şi a documentelor prezentate de părţi, precum şi a sumelor de bani, a altor bunuri, înscrisuri sau documente găsite cu ocazia inventarului succesoral, în limita spaţiului şi utilităţilor de care dispune biroul notarial; h) actele de protest al cambiilor, al biletelor la ordin şi al cecurilor; i) legalizarea copiilor de pe înscrisuri; j) efectuarea şi legalizarea traducerilor; k) eliberarea de duplicate de pe actele pe care le-a întocmit; l) activităţi fiduciare, în condiţiile legii; m) numirea, în cazurile prevăzute de lege, a custodelui sau a curatorului special; n) înregistrarea şi păstrarea, în condiţiile legii, a amprentelor dispozitivelor speciale marcat; o) certificarea etapelor procedurale ale licitaţiilor şi/sau ale rezultatelor acestora; p) procedura divorţului, în condiţiile legii; p1 ) emiterea certificatului european de moştenitor; q) lichidarea pasivului succesoral, cu acordul tuturor moştenitorilor; q 1 ) emiterea titlurilor executorii notariale; r) orice alte operaţiuni prevăzute de lege.
Educația, orientarea și coordonarea în carieră...
La rândul său, director C.C.O.C., doamna drd. Laura Dumitrana Rath Boșca, a subliniat faptul că ,,Educația, orientarea și coordonarea în carieră sunt importante pentru a-i ajuta pe studenți în dificilul demers de a se înțelege pe sine, de a descoperi instrumentele necesare pentru a-și dezvolta abilitățile, pentru a înțelege oportunitățile de pe piața muncii. Iar pentru a ușura acest demers, Universitatea Agora organizează periodic, în cadrul Centrului de Consiliere și Orientare în Carieră (C.C.O.C.) întâlniri cu practicieni, cu specialiști din diverse domenii de activitate, care sunt invitați să le împărtășească acestora din experiența și expertiza profesională".
E bine să se știe că Centrul de Consiliere şi Orientare în Carieră (C.C.O.C.)  din cadrul Universităţii Agora oferă servicii specializate de asistență și consiliere în cunoașterea ofertei educaționale a Universității, precum și în dezvoltarea de abilități și competențe specifice pentru identificarea celui mai potrivit loc de muncă.
Colectivul C.C.O.C. este alcătuit din specialişti, aparţinând facultăţilor din cadrul Universităţii Agora care sprijină studenţii şi absolvenţii în activităţi precum: informarea, consilierea şi orientarea în carieră.
Fiecare consilier al C.C.O.C. este, în același timp, un facilitator, un consultant, un coordonator, un furnizor de informații, dar și persoana de legătură între studenţi și cerințele/ofertele de pe piața muncii.
Stănescu Mihale Ioana Andreea
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Întâlnire cu notarul public Gelu Vlad Țară

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:21:50 Ora standard a Europei de Est