Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Instițuția noastră de învățământ dorește să-și adapteze oferta educațională la necesitățile pieței forței de muncă”

Doamna director Valeria Vasile:

,,Instițuția noastră de învățământ dorește să-și adapteze oferta educațională la necesitățile pieței forței de muncă”

Elevii de la Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman'' din Aleșd au revenit din cea de-a doua mobilitate BARCELOS - PORTUGALIA în cadrul proiectului Erasmus +,,DRUM DESCHIS CĂTRE O FORMARE PROFESIONALĂ DE SUCCES'' OPEN ROAD TO A SUCCESSFUL TRAINING!- 2017-1-RO01-KA102-036786.

Cea de-a doua mobilitate s-a desfășurat în orașul Barcelos - Portugalia, în perioada 19 octombrie - 2 noiembrie  2018.  La aceasta au participat 10 elevi de nivelul 3,învățământ profesional, specializarea mecanic-auto și 14 elevi de nivelul 4, specializarea tehnician mecanic întreținere și reparații clasa a XI-a.
Profesorii însoțitori au fost doamna prof. Valeria Vasile și doamna prof. Oros Irina, iar pentru procedura de monitorizare a fost  desemnată doamna profesor Laura Bradea.
Partenerul extern Neiva Luz, pentru modulul Circuite Electronice, a facilitat realizarea stagiului de instruire practică pentru cei 14 elevi de la specializarea tehnician mecanic întreținere și reparații nivel 4 de calificare. Elevii au învățat de la tutorele de practică  Júlio Silva  câteva soluții  pentru antreprenoriatul posibil la absolvirea liceului în domeniile: instalații electrice și electronice / reparații / restaurări ale aparaturii,  pavilioane, magazine comerciale, școli, clădiri. Experiența, profesionalismul, dorința de a preda și de a însoți, cunoașterea profesiei, postura personalului organizației sunt abilitățile care au fost transmise participanților. David Octávio Martins da Costa, condus de domnul David Octávio Costa din Portugalia, este un service multimarcă, de bază în orașul Barcelos, specializat în diagnosticarea, mentenanța și repararea automobilelor, care a găzduit formarea profesională pentru cei 10 elevi de la specializarea mecanic-auto. Compania  beneficiază de o echipă de profesioniști cu experiență în tutoriatul stagiarilor VET, în cadrul proiectelor de formare profesională ERASMUS+. Sunt cunoscute rezultatele bune obținute în parteneriatul dintre David Octávio Martins da Costa și Neiva Luz, cu unităti de învățământ din România, Polonia și Slovacia. Elevii au beneficiat de un tutore de stagiu, care a asigurat realizarea activităților practice, însușirea competențelor și abilităților, dar și supravegherea continuă a acestora.
Organizația intermediară care ne-a facilitat derularea întregului stagiu în Portugalia  s-a numit Associação Intercultural Amigos da Mobilidade, coordonată de domnul manager Nuno Varajão Barbosa, organizație specializată în managementul proiectelor europene.  Organizația a gestionat masa, cazarea, transportul către agenții economici, programele culturale excursii în orașul Braga, Porto, Valenca, Porto do Lima, Viana, îmbinând formarea profesională cu cea culturală.
 Validarea și recunoașterea stagiului s-au realizat pe baza rezultatelor consemnate în fișa de evaluare post stagiu prin compararea competențelor înscrise în Certificatul Europass Mobility și în Learning Agreement cu unitățile de competență specificate de  Standardele de Pregătire Profesională pentru cele două calificări și obținerea Certificatului European de Recunoaștere eliberat de firma de stagiu. Toate aceste documente vor crea oportunități de angajare mult mai repede a viitorilor absolvenți atât la nivel național cât și european.
,,Dorim accentuarea învățării centrate pe competențe"
Doamna director Vasile Valeria, care este și coordonatorul proiectului, a declarat: ,,Instițuția noastră de învățământ dorește să-și adapteze oferta educațională la necesitățile pieței forței de muncă, în acest sens, prin misiunea care ne-am propus-o, dorim accentuarea învățării centrate pe competențe, adaptăm parcursul formativ la nevoile fiecărui elev, să-l conectăm la viața reală și la cerințele societății europene. Se va schimba politica managerială a instituției prin orientarea către parteneri europeni, crescând nivelul de pregătire culturală al elevilor și profesorilor implicați. Toate aceste experiențe și competențe dobândite vor contribui la satisfacerea nevoilor cuprinse în Planul de Acțiune al Unității de Învățământ propus până în anul 2020. A fost o experiență unică și nimic nu poate fi mai înălțător pentru un dascăl decât mulțumirea și bucuria citită pe chipul elevilor săi". (C.M.)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,Instițuția noastră de învățământ dorește să-și adapteze oferta educațională la necesitățile pieței forței de muncă”

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:33:44 Ora standard a Europei de Est