Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Liceul Tehnologic Marmația, premiat la competiția europeană Școala Antreprenorială a anului 2018

17 școli primare și gimnaziale deosebite au fost recompensate pentru excelență în educația antreprenorială

Liceul Tehnologic Marmația, premiat la competiția europeană Școala Antreprenorială a anului 2018

Liceul Tehnologic Marmația este premiat ca Școală Antreprenorială pentru implementarea programelor de educație antreprenorială și promovarea acestui spirit de gândire antreprenorial.

17 școli primare și gimnaziale deosebite au fost recompensate pentru excelență în educația antreprenorială în cadrul evenimentului Școala Antreprenorială a Anului 2018, care a avut loc pe 7 noiembrie, la Viena (Austria).
Premiile Școala Antreprenorială a Anului - The Entrepreneurial School (TES) Awards reprezintă o recunoaștere anuală acordată de către JA Europe, care promovează un cadru pentru susținerea și motivarea instituțiilor de învățământ, directorilor de școli și profesorilor din Europa și sensibilizarea acestora în legătură cu beneficiile programelor de educație antreprenorială.
 Viena, 8 noiembrie 2018. Ceremonia de acordare a premiilor Școala Antreprenorială a Anului a avut loc pe 7 noiembrie, la Viena, în Săptămâna Europeană a Competențelor Profesionale. Cea de-a patra ediție a Premiilor Școala Antreprenorială a Anului a reunit 17 instituții de învățământ (general și profesional) din toată Europa, care au fost selectate la nivel național pentru viziunea inovatoare și rezultatele remarcabile în implementarea programelor de educație antreprenorială. Ceremonia de premiere de la Viena a fost găzduită de Siemens, iar la eveniment au luat parte atât directori de școli, cât și cadre didactice.
 „Dacă ne dorim ca tinerii noștri să fie pregătiți pentru viitoarele locuri de muncă, trebuie să ne asigurăm din timp că aceștia vor dobândi toate abilitățile de care au nevoie. Școala, profesorii și familia au, prin urmare, un rol esențial în transmiterea atât a competențelor generale, cât și a celor de specialitate/antreprenoriale, cu accent pe învățarea practică. Școlile secolului 22 se vor afla cu siguranță printre laureații premiilor Școala Antreprenorială", a declarat Caroline Jenner, CEO JA Europe...
 Liceul Tehnologic Marmația este liceul din zona istorică a Maramureșului cu cea mai variată Ofertă educațională. Cadrele didactice au început să implementeze programele Junior Achievement (JA) Romania pentru promovarea educației economice moderne, recunoscând necesitatea de a integra învățarea în spirit antreprenorial în toate sectoarele educației...
Până în anul 2020, Liceul Tehnologic Marmația își propune să devină un centru puternic pentru formarea profesională inițială, continuă și permanentă, o unitate emblematică a vieții educaționale și socio-economice a zonei, cu scopul de a instrui tinerii capabili să se integreze pe piața muncii sau să înceapă o afacere.
 „O educație adecvată este esențială pentru ca tinerii să se poată cunoaște pe sine, să își descopere punctele forte și pasiunile. Prin urmare, ne vom asigura că viitorii noștri angajați vor dobândi competențele personale și profesionale de care au nevoie, oferindu-le tinerilor, în special celor aflați în perioada de ucenicie, șansa acumulării tuturor cunoștințelor necesare, în funcție de preocupările lor și activitățile pe care le desfășoară", a concluzionat Wolfgang Hesoun, CEO Siemens Austria.
Potrivit sondajului Eurobarometru 466, publicat în mai 2018, „majoritatea tinerilor europeni consideră că este necesară o mai mare atenție acordată dezvoltării gândirii critice şi creative în rândul elevilor și studenților." În acest context, Comisia Europeană continuă să depună eforturi în direcția creării unui Spațiu european al educației până în 2025...
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:00:56 Ora standard a Europei de Est