Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul internațional ,,Prietenie fără frontiere”

Joi, la Gyula - Ungaria

Proiectul internațional ,,Prietenie fără frontiere”

Joi, 8 noiembrie 2018, s-a lansat la Liceul ,,Nicolae Bălcescu" din Gyula, Ungaria, un nou proiect de suflet, intitulat ,,Prietenie fără frontiere".

Proiectul (inițiat de Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna" din Oradea, director prof. Musca Florina și prof. Ienei-David Laura, împreună cu prof. Hădărean Diana, de la Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaş" din Beiuş) ,,s-a născut ca o necesitate a copiilor de a comunica, de a se ajuta și de a se afirma în cadrul instituțiilor din care fac parte. Calea de comunicare a grupului țintă este prezentarea și lansarea de spectacole, competiții, schimburi de experiență ale copiilor talentați din România, Republica Moldova și Ungaria", declară coordonatorul de proiect doamna profesor Laura Ienei-David.
Doamna Maria Gurzău Czegledi, directorul Liceului ,,Nicolae Bălcescu" din Gyula și cadrele didactice din Gyula ne-au primit cu multă bucurie. Școlile implicate au donat 500 de cărți în limba română pentru biblioteca școlii. Să precizăm faptul că la liceul din Gyula se învață în limba română.
Delegația din Oradea a fost alcătuită din: prof. Teodor David, vicepreședinte  al ,,Vetrei Românești", Bihor (partener de onoare în proiect), prof. Ienei-David Laura și doamna Viorica Cherteș, președinte al Asociației Femeilor Ortodoxe Bihor.
După lansarea proiectului, în sala festivă a liceului, a avut loc un recital folcloric, susținut de trei interpreți de muzică populară din Oradea: Florica Ruja, Bianca Popa și Florica Bungău. La activitate a fost prezent și Consulul General al României la Gyula, Excelența Sa, Florin Vasiloni.
Activitățile proiectului sunt monitorizate din partea Inspectoratului Școlar Județean Bihor (care este partener în proiect) de către inspectorii școlari Elena Chivari Moțoc și Florin Negruțiu.
În proiect sunt implicate 10 școli din țară, din Republica Moldova și Ungaria, dintre care amintim Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" și Liceul de Arte, ambele din Oradea, iar dintre partenerii externi nominalizăm doi: Liceul ,,Nicolae Bălcescu" din Gyula - Ungaria și Școala Gimnazială ,,Adrian Păunescu" din Sângerei, Republica Moldova (director, doamna profesor Maria Bajura).
Prof. Laura Ienei-David
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Proiectul internațional ,,Prietenie fără frontiere” 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:01:49 Ora standard a Europei de Est