Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament

Reuniunea de proiect din Guadalajara, Spania

Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament

În perioada 16 - 20 aprilie 2018, a avut loc în Guadalajara - Spania, la Colegio Publico de Educacion Infantil y Primăria OCEJON, activitatea short-term exchange of groups of pupils în cadrul proiectului ERASMUS+, KA2 - "LIFE".

Proiectul, finanțat de UE într-un cuantum de 22. 310 euro și care se desfășoară în perioada 1.11.2016 - 31.10.2018, este coordonat de o instituție școlară din Budapesta - Ungaria, iar România, prin coordonatorul de proiect, prof. Erdeli Elena - Maria și Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea, este partener în proiect, alături de alte școli din Spania, Turcia și Italia.
La această întâlnire, România și CȘEI Nr. 1 Oradea au fost reprezentate de directorul adjunct al instituției, prof. Ficuț Silvia, alături de profesoarele Hava Laura-Mihaela, Duluș Gaboraș Anca, Niculescu Daniela Corina și de către două eleve din clasa a VI-a, Gabor Andrea și Bandi Georgiana.
Pe parcursul săptămânii, profesorii au participat la activități specifice de proiect: diseminarea activității primului an de proiect; workshop - ,,Învățarea prin cooperare"; activitate de shadowing la o clasă integratoare, cu aplicarea metodei ,,Învățarea prin cooperare"; activitate de shadowing - Filosofie pentru copii; vizitarea unei școli incluzive a Colegiului Ponce de Leon din Madrid, un centru specializat în limbajul semnelor și a unei grădinițe. Elevii din toate țările partenere, participanți la mobilitate, au fost implicați în activități de grup: jocuri în parcul Concordia, Guadalajara; workshop - ateliere de creație și dans; activități sportive, prilej cu care au legat prietenii, și-au dezvoltat abilitățile de comunicare, au învățat multe lucruri noi. Am remarcat astfel: preocuparea profesorilor, de la instituțiile vizitate, pentru copiii cu dizabilități, cu realizarea unei discriminări pozitive și respectarea drepturilor la educație pentru toți copiii; susținerea de cursuri de limbaj mimico - gestual pentru părinții copiilor cu dizabilități auditive, cu posibilitatea participării la curs a tuturor părinților care doresc îmbunătățirea comunicării cu acești copii; buna colaborare între școli;
organizarea de activități de grup pentru copii, destinate dezvoltării inteligențelor multiple, gândirii critice și raționamentului logic; existența unor relații armonioase între elevi, între elevi și profesori; promovarea, la nivel social, a unei atitudini de acceptare, susținere și integrare activă (conform potențialului individului) a persoanelor cu nevoi speciale; implicarea părinților în viața școlii.
Activitățile desfășurate în școli au fost urmate de vizite, prilej cu care am avut deosebita plăcere să admirăm locuri de o frumusețe și eleganță aparte: Jadraque, Siguenza, Alcalá de Henares, Toledo, Madrid.
Mulțumim gazdelor noastre pentru oportunitățile de a învăța lucruri noi, pentru emoțiile trăite împreună, pentru grija pe care ne- au purtat-o și  pentru frumoasele amintiri care ne vor însoți mereu!
Prof. Hava Laura-Mihaela & Ficuț Silvia
Vedeți mai multe în Galeria foto: Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament
 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:03:07 Ora standard a Europei de Est