Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament

Reuniunea de proiect din Guadalajara, Spania

Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament

În perioada 16 - 20 aprilie 2018, a avut loc în Guadalajara - Spania, la Colegio Publico de Educacion Infantil y Primăria OCEJON, activitatea short-term exchange of groups of pupils în cadrul proiectului ERASMUS+, KA2 - "LIFE".

Proiectul, finanțat de UE într-un cuantum de 22. 310 euro și care se desfășoară în perioada 1.11.2016 - 31.10.2018, este coordonat de o instituție școlară din Budapesta - Ungaria, iar România, prin coordonatorul de proiect, prof. Erdeli Elena - Maria și Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1 Oradea, este partener în proiect, alături de alte școli din Spania, Turcia și Italia.
La această întâlnire, România și CȘEI Nr. 1 Oradea au fost reprezentate de directorul adjunct al instituției, prof. Ficuț Silvia, alături de profesoarele Hava Laura-Mihaela, Duluș Gaboraș Anca, Niculescu Daniela Corina și de către două eleve din clasa a VI-a, Gabor Andrea și Bandi Georgiana.
Pe parcursul săptămânii, profesorii au participat la activități specifice de proiect: diseminarea activității primului an de proiect; workshop - ,,Învățarea prin cooperare"; activitate de shadowing la o clasă integratoare, cu aplicarea metodei ,,Învățarea prin cooperare"; activitate de shadowing - Filosofie pentru copii; vizitarea unei școli incluzive a Colegiului Ponce de Leon din Madrid, un centru specializat în limbajul semnelor și a unei grădinițe. Elevii din toate țările partenere, participanți la mobilitate, au fost implicați în activități de grup: jocuri în parcul Concordia, Guadalajara; workshop - ateliere de creație și dans; activități sportive, prilej cu care au legat prietenii, și-au dezvoltat abilitățile de comunicare, au învățat multe lucruri noi. Am remarcat astfel: preocuparea profesorilor, de la instituțiile vizitate, pentru copiii cu dizabilități, cu realizarea unei discriminări pozitive și respectarea drepturilor la educație pentru toți copiii; susținerea de cursuri de limbaj mimico - gestual pentru părinții copiilor cu dizabilități auditive, cu posibilitatea participării la curs a tuturor părinților care doresc îmbunătățirea comunicării cu acești copii; buna colaborare între școli;
organizarea de activități de grup pentru copii, destinate dezvoltării inteligențelor multiple, gândirii critice și raționamentului logic; existența unor relații armonioase între elevi, între elevi și profesori; promovarea, la nivel social, a unei atitudini de acceptare, susținere și integrare activă (conform potențialului individului) a persoanelor cu nevoi speciale; implicarea părinților în viața școlii.
Activitățile desfășurate în școli au fost urmate de vizite, prilej cu care am avut deosebita plăcere să admirăm locuri de o frumusețe și eleganță aparte: Jadraque, Siguenza, Alcalá de Henares, Toledo, Madrid.
Mulțumim gazdelor noastre pentru oportunitățile de a învăța lucruri noi, pentru emoțiile trăite împreună, pentru grija pe care ne- au purtat-o și  pentru frumoasele amintiri care ne vor însoți mereu!
Prof. Hava Laura-Mihaela & Ficuț Silvia
Vedeți mai multe în Galeria foto: Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament
 

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 00:48:27 Ora standard a Europei de Est