Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La Școala altfel, alături de polițiștii bihoreni

În săptămâna 29 octombrie - 2 noiembrie

La Școala altfel, alături de polițiștii bihoreni

Polițiștii bihoreni i-au învățat pe copii cum să prevină propria victimizare și le-au prezentat profesia de polițist, în cadrul activităților dedicate programului „Şcoala altfel".

În săptămâna 29 octombrie - 2 noiembrie 2018, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor au continuat seria activităților preventive desfășurate împreună cu elevii din cadrul unităților de învățământ din județul Bihor, în cadrul programului și campaniei „Școala altfel - Educație pentru siguranță!"
Astfel, la sediul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor, peste 100 de copii au fost implicaţi într-o serie de activități cu caracter educativ - preventiv, au avut posibilitatea de a vizita laboratorul pentru detectarea comportamentului simulat (Poligraf), laboratoarele criminalistice în cadrul cărora se efectuează activități de expertiză criminalistică și laboratorul de identificări judiciare din cadrul Serviciului Criminalistic.
De asemenea, copiii au interacționat cu polițiștii Serviciului pentru Acțiuni Speciale, fiind interesați de activitatea acestora și de profesia de polițist. Copiii care au vizitat sediul I.P.J. Bihor au vizitat și sala de sport în care se antrenează polițiștii bihoreni.
Sediul Poliției bihorene a fost vizitat și de liceeni din clasele a X-a și a XI-a, care doresc să îmbrățișeze profesia de polițist. În acest context, polițiștii de prevenire bihoreni le-au prezentat informații utile cu privire la selecția candidaților pentru școlile de poliție, condiții, modul de desfășurare a examenului. De asemenea, au fost discutate aspecte privind structura organizatorică a poliției, atribuțiile polițiștilor de prevenire și proximitate, iar apoi tinerii au avut ocazia să viziteze diverse departamente ale poliției și să interacționeze direct cu polițiștii din diverse domenii.
De asemenea, pe parcursul săptămâni trecute, poliţiştii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității și cei ai Biroului Poliției de Proximitate - Poliția Municipiului Oradea din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor, împreună cu reprezentanți ai Centrului Județean de Prevenire, Consiliere și Evaluare Antidrog Bihor și ai Serviciului Județean Anticorupție Bihor - Direcția Generală Anticorupție au fost prezenţi la sediile unităţilor şcolare, unde au avut loc sesiuni de informare, distribuire de materiale preventive, vizionări de filme educativ- preventive şi concursuri preventive.
Tematica prezentată de poliţişti în interacţiunea lor cu elevii a fost axată pe prevenirea comportamentelor antisociale, prevenirea accidentelor rutiere, a violenţei în mediul şcolar, a consumului de droguri, răspunderea penală a minorilor etc. Au fost dezbătute aspecte referitoare la pragul delincvenţial, cauzele, factorii favorizanţi în geneza delincvenţei juvenile (anturajul, consumul de alcool etc.), la consecinţele legale şi sociale în cazul comiterii de infracţiuni de către persoane minore (răspunderea penală a minorilor, efectele comiterii de infracţiuni în plan social). De asemenea, au fost prezentate principalele infracțiuni de corupție și consecințele acestora. Totodată, au fost prezentate diferite situaţii de victimizare în care pot fi implicaţi minorii şi măsurile de prevenire pe care orice persoană le poate lua pentru a evita unele situaţii de victimizare. 
În cursul aceleiași săptămâni, polițiștii de prevenire bihoreni au acționat în cadrul proiectului educativ „Adolescența altfel", inițiat de către Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu" Oradea. În cadrul proiectului, al cărui scop este conștientizarea elevilor cu privire la problematica specifică vârstei și implicarea acestora activă în rezolvarea lor, polițiștii de prevenire au discutat cu elevii pe tema bullying și cyber bullying, prezentându-le copiilor formele de manifestare ale acestora, rolurile pe care le au agresorul, victima și spectatorii unor comportamente de tip bullying și metode de prevenire a victimizării. 
Au fost vizionate filme cu conținut educativ - preventiv pe aceste teme, pentru a conștientiza tinerii cu privire la consecințele pe care le pot avea astfel de acțiuni, pentru a stimula atitudinea civică a acestora și a-i determina să reacționeze prompt pentru stoparea unor astfel de situații conflictuale.
Comisar de poliție
Alina Dinu
Vedeți mai multe în Galeria foto: La Școala altfel, alături de polițiștii bihoreni 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:09:49 Ora standard a Europei de Est