Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Locul I la concursul de idei și scenarii pentru elevii de liceu ,,Unirea din perspectiva noastră”

Un succes de excepție pentru elevii Colegiului Tehnic ,,Alexandru Roman” din Aleșd

Locul I la concursul de idei și scenarii pentru elevii de liceu ,,Unirea din perspectiva noastră”

Vineri, 26 octombrie 2018, la Biblioteca Judeţeană ,,Gheorghe Șincaiˮ din Oradea, s-a desfăşurat concursul de idei şi scenarii pentru elevii de liceu ,,Unirea din perspectiva noastră".

Activitatea a fost organizată de Asociaţia Culturală Pro Lirica Oradea, cu sprijinul financiar al Direcţiei Judeţene pentru Sport şi Tineret Bihor şi în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor. Tematica propusă de organizatori a fost o provocare pentru tinerii scenarişti şi actori din liceele bihorene participante. Scrierea scenariului a fost un moment de rememorare a clipelor sfinte din istoria naţională. Punerea în scenă a textului a presupus munca în echipă şi înţelegerea mesajului patriotic. Iar participarea la concurs a trezit emoţii nebănuite. Junimea bihoreană a dat mâna peste ani cu mesajul înaintaşilor.
În cadrul acestui eveniment a participat și echipajul Colegiului Tehnic ,,Alexandru Romanˮ din Aleșd, coordonat de doamnele profesoare Băican Șarlota și Cadleț Ana Mihaela. Echipa a fost formată din elevii: Bogdan Adrian Ionuț - regizor, scenarist și actorul principal (regele Ferdinand I), Podhora Paul - în rolul premierului Brătianu, Laura Gherghel - în rolul Reginei Maria, Duniaș Cristina - în rolul Deputatului, Cziáky Eduard - în rolul bucovineanului, Salomeea Vandici - în rolul basarabencei, Madar Grațiana - costumier. Sceneta ,,Ferdinand cel loial", creată de elevul Bogdan Adrian Ionuţ, a transmis ideea că în sângele nostru respiră martirii. Momentul a fost un omagiu eroilor căzuți, Monarhiei şi elitei politice din acea vreme.
Celelalte echipe participante (din Ștei, Oradea și Beiuș) au avut, de asemenea, momente deosebite, dar juriul a primit cu dragoste și chiar cu ochii înlăcrimați scurtul nostru moment de teatru ce a pus în lumină un episod din viața României Mari. Emoțiile au fost mari, iar momentul premierii le-a recompensat: echipa de la Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" din Aleşd a obţinut premiul I şi cupa concursului!
Concursul a fost precedat de un curs de două ore de regie şi actorie, cu profesorul de actorie Sebastian Bărbălan, regizor şi actor. Elevii au avut ocazia de a se deconecta de cotidian și de a intra în lumea fascinantă a teatrului şi a improvizaţiei. Întreaga activitate le-a adus elevilor în suflet o bucăţică din viaţa de artist.
Elevii aleşdeni s-au întors acasă cu o cupă, cu diplome și cărți, dar mai ales cu o amintire minunată, toate fiind dovezi ale talentului lor și ale depășirii propriilor limite. Acești tineri sunt dovada că patriotismul se manifestă prin: respectul față de trecut, îndeplinirea datoriei prezente şi încrederea în umanitate.
Frânturi de gânduri
,,Ne bucurăm că am avut ocazia să participăm la acest concurs care a fost un pas mare pentru noi pentru că am reușit să ne învingem frica și să depășim emoțiile provocate de scenă. A fost o experiență plăcută care ne-a amintit de originile poporului nostru și de cei care au făcut posibilă această unire". (Laura, Cristina şi Salomeea)
,,Acest concurs mi-a oferit, personal, prilejul de a mă implica în ceva ce de mult mă pasiona, teatrul. În același timp, sunt mândru de prestația noastră și mă bucur că am avut oportunitatea să ne reprezentăm liceul exact așa cum ne doream, cu un mare succes". (Eduard)
,,Acest concurs a reprezentat o etapă frumoasă pentru formarea mea culturală". (Paul)
,,Tot ceea ce pot spune despre concurs este că după această experiență m-am îndrăgostit tot mai mult de arta teatrului care ne lasă să intrăm în adâncul sufletului nostru, al artistului și al publicului. Activitatea ne-a dat prilejul să descoperim micile secrete din spatele cortinei. Consider că teatrul ne învață cum să trăim cu adevărat". (Graţiana)
Prof. Ana Mihaela Cadleț
Bogdan Adrian Ionuț

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:28:22 Ora standard a Europei de Est