Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A fost lansat un nou proiect școlar Comenius

Marți, la Gr. Șc. “Andrei Șaguna”

A fost lansat un nou proiect școlar Comenius

La Grupul Școlar „Andrei Șaguna” din Oradea a fost lansat, marți, 17 aprilie, un nou proiect școlar internațional Comenius, intitulat “Energy for a Changing World”, în parteneriat cu Institutul Tehnic Industrial «Michelangelo Buonarroti» din Trento, Italia.

Lansarea noului parteneriat s-a bucurat de o bună primire, gazdele fiind onorate de prezența unor distinși oficiali, precum: dr. ing. Petru Filip, primarul Oradiei, PS Sa Sofronie Drincec, noul episcop ortodox al Oradiei, Bihorului și Sălajului, și PS Sa Virgil Bercea, episcopul greco-catolic, reprezentanți ai Inspectoratului Școlar (prof. Dorel Luca, inspector general adjunct, prof. Georgeta Sadoveanu și Florin Negruțiu),  ai Primăriei Oradea (Cristina Păulescu și Ioana Ardelean, din cadrul Serviciului Integrare europeană și dezvoltare locală), Ercole Raimondo, fondatorul Centrului Cultural Italian din Oradea, prof. Ioan Șereș, directorul Liceului "Don Orione"…

 

Educație, cetățenie europeană, tinerețe

În deschiderea manifestării, prof. Gretta Postole, directorul liceului, a prezentat reperele, scopul și impactul noului parteneriat pentru cele două școli, elevi și profesori, dar și pentru comunitatea locală, accentuându-se faptul că "elevii au oportunitatea de a se confrunta cu alte culturi și sisteme educaționale, astfel încât să poată înțelege și aprecia dimensiunea interculturală europeană, ceea ce le poate lărgi orizontul cunoașterii, îi poate ajuta să accepte diferențele și să descopere legăturile interculturale dintre cele două popoare..."

A fost subliniată apoi actualitatea și importanța temei alese - energia (necesitatea utilizării energiilor alternative și necesitatea utilizării raționale a tuturor resurselor). În cuvântul lor, primarul și cei doi episcopi au salutat oaspeții (vorbind în limba italiană), arătându-se încântați de noul parteneriat. Și ceilalți vorbitori au apreciat ca oportună și benefică noua provocare lansată celor două unități de învățământ pentru un valoros schimb de experiență, cunoaștere reciprocă și prietenie. Mesagerii elevilor "șoguni" au fost membrii trupei de majorete, protagoniștii momentului artistic.

  

Întâlniri de lucru, vizite și excursii

În programul celor patru zile de parteneriat, gazdele au cuprins, pe lângă întâlnirile de lucru, vizite și excursii, începând cu vizitarea atelierelor, cabinetelor și laboratoarelor școlii, vizitarea Universității și a unor obiective culturale și turistice de referință ale municipiului Oradea, precum și excursii la Sudrigiu, Chișcău și Băile Felix, dar și seri cultural-distractive, pentru destindere, cunoaștere și înfiriparea unor relații de prietenie (cu cei 26 de elevi italieni, și profesorii lor, Mario Calliari și Salvatore Santangelo). 

Ovi Dan

P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Un nou proiect școlar Comenius, și ... -1, în total 44 de poze).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:52:33 Ora standard a Europei de Est