Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferinţa ,,Comunicarea în situaţii de criză”

Sâmbătă, la Liceul Teoretic ,,O. Ghibu” Oradea

Conferinţa ,,Comunicarea în situaţii de criză”

Sâmbătă, 20 oct. 2018, în cadrul proiectului judeţean ,,Dăruind, dobândeşti!", coordonat de prof. Dascălu Lenuţa-Amalia, s-a desfăşurat la L.T.,,O. Ghibu" Oradea conferinţa cu titlul ,,Comunicarea în situaţii de criză".

Alături de elevi de la L.T. ,,O.Ghibu" Oradea, în număr de 30, beneficiari direcţi ai proiectului sus-amintit au participat 30 de copii din cadrul A.P.A. Oradea. Invitaţi speciali au fost: doamna  Theodora Puşcaş şi domnul Andrei Puşcaş, în calitate de psihologi, precum şi doamna Sefora Nemţeanu, director A.P.A. Oradea.
,,Iertarea în rândul adolescenţilor"
Conferinţa a debutat cu două piese corale interpretate de corul de copii ,,Ambasadorii speranţei" din cadrul A.P.A. Oradea, după care, într-o atmosferă deosebit de plăcută, s-au derulat lucrările sesiunii pe tema ,,Iertarea în rândul adolescenţilor". Atât părinţii cât şi copiii au manifestat un interes deosebit, interacţiunea publicului cu cei doi psihologi fiind deosebit de benefică şi interesantă. Întrebarea pusă de majoritatea adolescenţilor  prezenţi la conferinţă şi care sunt adoptaţi în diferite familii, a fost: ,,Cum putem ierta părinţii biologici care ne-au abandonat?" De asemenea, o întrebare pusă de mai mulţi copii adoptaţi a fost: ,,Cum putem ierta un profesor care ne jigneşte?" Activitatea psihologilor nu s-a rezumat la o prelegere despre iertare şi beneficiile ei, ci şi la discuţii individuale şi de grup în sălile de clasă puse la dispoziţie de conducerea liceului.
În pauza de masă, cei prezenți s-au bucurat de bucatele oferite de organizatori: gustări reci, dulciuri, ceai și suc. După pauză, activităţile s-au desfășurat pe grupe. Într-o sală de clasă, sub îndrumarea doamnei prof. Jehăleanu Violeta, copiii au decorat un panou cu frunze de toamnă personalizate de ei, mottoul înscris pe panou fiind ,,Întoarceţi faţa către soare şi umbrele vor cădea în urma ta". Prin iertare, individul alege să se întoarcă spre soare și decide să lase în urmă tot ce e umbrit, rece și suferind. Schimbarea în bine a lumii din jurul nostru începe cu schimbarea lumii interioare a fiecăruia dintre noi. Un individ orientat spre soare, spre lumină și pozitivism este un catalizator al schimbării în bine.
Într-o altă sală de clasă, doamna prof. Dascălu Lenuţa-Amalia, împreună cu un grup de 15 copii din cadrul A.P.A. Oradea şi de la L.T.,,O. Ghibu" Oradea, a susținut activitatea cu tema ,,Iertarea. Nevoia de iertare şi beneficiile ei". A fost definită iertarea, s-a menţionat şi explicat sursa iertării, precum şi nevoia de iertare şi beneficiile ei. S-a explicat diferenţa între iertarea conferită omului de către Dumnezeu şi aceea pe care omul trebuie s-o acorde semenului său. Copiii au fost provocaţi să realizeze legătura între cele două tipuri de iertări având ca referinţă rugăciunea ,,Tatăl nostru". Activitatea s-a încheiat cu un concurs pe tema iertării, finalizat cu premii constând în jucării de pluş, dulciuri şi rechizite şcolare.
Conferinţa s-a încheiat cu prezentarea scenetei ,,Iosif şi fraţii săi". Membrii trupei de teatru ,,Actorii" de la L.T.,,O. Ghibu" Oradea, sub îndrumarea doamnei prof. Dascălu Lenuţa-Amalia, au transmis prin arta dramatică, un mesaj bogat şi blând despre iertare, care a avut un impact deosebit asupra publicului. În urma acestei reprezentaţii, copiii au fost provocaţi la meditaţii moral-religioase, aceasta facilitând procesul de înţelegere privind nevoia de iertare şi beneficiile iertării pentru părţile implicate.
Prin astfel de evenimente desfăşurate în cadrul proiectului ,,Dăruind, dobândeşti!", ne propunem să venim în întâmpinarea nevoilor semnalate de elevii noştri, încercând rezolvarea oricăror probleme şi conflicte care pot apărea în şcoală sau în familie, de aceea la aceste activităţi sunt invitaţi şi părinţii adoptivi.
Prof. Dascălu Lenuţa-Amalia
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferinţa ,,Comunicarea în situaţii de criză”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:51:29 Ora standard a Europei de Est