Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Unirea din perspectiva lor

La Biblioteca Judeţeană am văzut

Unirea din perspectiva lor

Proiectul „Unirea din perspectiva noastră", organizat de Asociaţia Culturală Pro Lirica Oradea, cu susţinerea financiară a Direcţiei Judeţene de Sport şi Tineret Bihor, precum şi în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor şi Biblioteca Judeţeană „Gheorghe Şincai", a ajuns la final.

Vineri, 26 octombrie 2018, în Amfiteatrul Bibliotecii, şase echipaje cu elevi din licee bihorene s-au întrecut într-un inedit concurs de idei şi scenarii dedicate Centenarului Marii Uniri.
Originalitatea şi ingeniozitatea, dar şi frumuseţea spectacolului şi-au spus cuvântul, elevii dovedind de această dată că pot să fie mai mult decât spectatori ai evocării unor momente istorice cu încărcătură emoţionantă: ei pot să fie actori care să participe la înfăptuirea Unirii. O unire văzută prin ochi de adolescenţi, care porneşte de la evenimentele istorice de acum 100 de ani şi se întinde până în zilele lor, cuprinzând experienţe care le sunt comune şi familiare.
În faţa juriului format din consilierul de tineret Daniela Băltăţescu, reprezentând DJST Bihor, Otilia Bejan, profesor de teatru la Palatul Copiilor şi Elevilor Oradea, psiholog Lavinia Moholea, ing. Mioriţa Săteanu, reprezentantă a societăţii civile, şi Mihaela Dindelegan, preşedinte al Asociaţiei Culturale Pro Lirica, s-au perindat cele şase echipaje dornice să evidenţieze modul în care ştiu să pună în valoare Unirea. Costumaţi specific în funcţie de momentul evocat, elevii au impresionat prin naturaleţea jocului de scenă şi relevanţa dialogului.
În final, echipajul care s-a impus prin numărul de puncte acumulate a fost cel al Colegiului Tehnic „Alexandru Roman" din Aleşd, format din Duniaş Cristina, Gherghel Laura, Vandici Salomeea, Cziaky Eduard, Podhora Karol - Paul şi Bogdan Adrian - Ionuţ, cu o scenetă avându-l ca personaj principal pe Regele Ferdinand. Echipajul Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu", situat pe locul II, a provocat adevărate hohote de râs prin viziunea unităţii interetnice, pusă în valoare în mod genial de cei trei elevi: Bejinaru Raul, Iova Darius şi Bogdan Tamas, coordonaţi de eleva regizor Viviana Rad. Sceneta reprezentând lecţia de istorie cu cele trei regiuni surori, prezentată de elevii Lazăr George, Eler Andrea, Băbţan Mara, Alexia Cion, Şoptirean Rebeca şi Cion Elisa de la Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" din Oradea, a obţinut premiul al III-lea, împreună cu trofeul aferent. Prima menţiune a concursului de scenarii a plecat spre Ştei şi Vaşcău, prin elevii Colegiului Naţional „Avram Iancu" şi ai Şcolii Gimnaziale Vaşcău: Muşet Alexandra - Maria, Popa Cezara - Larisa, Monea Iasmina Iulia, Toma Delia Florinda, Ileana Georgiana Luciana şi Forton Daria. A doua menţiune a ajuns tot în zona de sud a Bihorului, prin echipajul Colegiului Tehnic „Ioan Ciordaş" Beiuş, format din elevii Vîrci Carina, Ciupa Adelin, Copăcean Adelin, Cocoş Sebastian. La Oradea a rămas cea de-a treia menţiune, obţinută de echipajul Colegiului Economic „Partenie Cosma", a căror viziune asupra unirii a impresionat prin originalitate: eleva Blaga Georgiana a jucat propriul ei rol, deoarece prin sinceritatea cu care şi-a expus în poeziile proprii experienţele de viaţă a reuşit să creeze un liant pentru unitate în clasă, în şcoală, precum şi între elevi din diferite unităţi de învăţământ. Alături de Georgiana şi-au jucat propriile roluri elevii Gomboş Katalin, Pop Sebastian şi Pop Gabriel.
Participanţii la concursul de scenarii au beneficiat şi de un inedit curs de teatru - dans, susţinut de actorul, regizorul şi profesorul de actorie Sebastian Bărbălan. De asemenea, fiecărui elevi i s-a oferit posibilitatea să îşi realizeze suveniruri cu însemne naţionale, prin participarea la atelierele de creaţie organizate de meşterul popular Toth Beata. Pe lângă cupe şi diplome, elevii au primit cocarde, cărţi şi dulciuri, astfel încât bucuria evenimentului la care au participat să fie deplină.
Roxana Popescu 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:34:34 Ora standard a Europei de Est