Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

#ERASMUSDAYS la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea

Diseminare și informare cu privire la proiectele Erasmus+

#ERASMUSDAYS la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea

Vineri, 12 octombrie 2018, în sala de festivități a Colegiului Tehnic ,,Traian Vuia" a fost marcat evenimentul #ERASMUSDAYS, un prilej pentru a realiza activități de diseminare și informare cu privire la proiectele Erasmus+ care s-au desfășurat sau se desfășoară în liceul nostru.

Evenimentul a avut o anvergură națională, chiar europeană, desfășurându-se sub înaltul patronaj al dlui Antonio Tajani, președintele Parlamentului European.
Succesul primei ediții #ErasmusDays din 2017 (650 de evenimente, 11 țări implicate, 324 de orașe și 52 de milioane de persoane care au aflat de eveniment prin intermediul mijloacelor de comunicare în masă) a condus la reprogramarea acestui festival european care reunește și se adresează nu numai participanților la programul Erasmus+ ci și tuturor celorlalți actori interesați de mobilitatea internațională și de cetățenia europeană.
Cu acest prilej, în prezența unei audiențe numeroase formate din reprezentanți ai conducerii liceului, profesori și elevi s-au desfășurat activități care au adus în prim plan proiectele Erasmus+ de la colegiul nostru.
,,Cooperare interinstituțională europeană pentru formarea profesională a viitorilor tehnicieni în turism"
În deschiderea activității, dna prof. Cotca Alina, în calitate de coordonator, a realizat o activitate de diseminare cu privire la proiectul de mobilitate europeană pentru formare profesională (VET) cu titlul ,,Cooperare interinstituțională europeană pentru formarea profesională a viitorilor tehnicieni în turism". Proiectul s-a desfășurat pe durata a 12 luni și a presupus o mobilitate pentru 16 elevi, stagiari VET din clasa a XI-a, calificarea tehnician în turism. Perioada de mobilitate a avut loc pe o durată de două săptămâni, în intervalul 12-26 mai 2018, în orașul Barcellos, Portugalia. Parteneri în acest proiect au fost  Associação Intercultural Amigos da Mobilidade (organizația intermediară) și Viagens Abreu  și Barvitur (organizații de primire). Coordonatoarea proiectului a subliniat faptul că proiectul a dublat componenta teoretică a învăţării din ciclul liceal cu o componentă practică, răspunzând nevoii principale a viitorului absolvent de liceu tehnologic de a beneficia de o pregătire de specialitate cât mai apropiată de mediul real, de piaţa muncii.
În continuare, dna profesor Axinte Anamaria, în calitate de însoțitor în cadrul mobilității, a vorbit despre experiența pozitivă pe care a trăit-o în Portugalia și despre șansa unică a elevilor de a dobândi cunoștințe practice în domeniul lor de studiu și de a lua contact direct cu un mediu concurențial internațional. În intervenția lor, elevii Ternovan Eliza, Lazăr Estera și Joița Alin au subliniat și ei beneficiile pe care participarea la acest stagiu de pregătire profesională le-a adus tuturor.
„Plasament transnaţional pentru eurocompetenţe profesionale în domeniul circuitelor electronice"
Al doilea punct din cuprinsul evenimentului desfășurat sub titulatura #ERASMUDAYS a fost marcat de o altă activitate de diseminare, cea a Proiectului Acțiunea Cheie 1- VET - mobilităţi individuale pentru învăţare cu titlul Plasament transnaţional pentru eurocompetenţe profesionale în domeniul circuitelor electronice" 2016-2018, coordonator proiect, dna Săcăcian Dorina.  Dna Neag Alunița, în calitate de membru al echipei de proiect și participant la două din cele patru fluxuri, a vorbit asistenței despre rezultatele acestui proiect desfășurat pe o perioadă de 18 luni, în 4 fluxuri și cu un număr de 60 de elevi și 6 profesori care au participat la mobilități. Au existat câte două fluxuri concomitente în Cipru și Portugalia, în perioada 31.03-14.04.2017, respectiv 20.10-03.11.2017.
Proiectul a avut ca scop îmbunătățirea nivelului de formare profesională a stagiarilor VET și asigurarea dezvoltării personale a acestora pentru o mai bună tranziție de la școală la viața activă, prin efectuarea pregătirii practice în firme moderne, dotate cu tehnologii de ultimă generație, care să-i conecteze pe participanți la exigențele unui loc de muncă european.
Parteneriatul a fost format din Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea beneficiar, P. Kousios Electrical Ltd din Paphos și Barceltehnica Barcelos - organizații de primire și Rivesco Consulting din Paphos - Cipru și Amigos de Mobilidade Barcelos, organizații intermediare. Dna prof. Neag Alunița a subliniat rezultatele acestui proiect valoros. Acestea se referă la competențele profesionale la nivel de vârf în domeniul pregătirii practice specifice circuitelor electronice sau dobândirea certificatului Europass Mobility și a unor certificate de participare la stagiu care să faciliteze mobilitatea participanților și să crească șansele de angajare.
„Europarteneriat pentru dobândirea de competențe în domeniul electric"
În continuare, dna profesor Alunița Neag a realizat o informare cu privire la noul proiect Erasmus+ de la noi din școală, un proiect tot pe domeniul tehnic. Proiectul VET „Europarteneriat pentru dobândirea de competențe în domeniul electric" are scopul de a oferi elevilor colegiului nostru o alternativă validă pentru instruirea practică, pentru a crește calitatea formării profesionale, în vederea unor șanse sporite în carieră și o mai bună angajabilitate. A fost subliniat faptul că acest nou proiect se adresează elevilor care studiază un alt domeniu tehnic, i.e. domeniul electric și se adresează pentru prima oară și elevilor de la școala profesională. Mobilitățile se vor desfășura în două fluxuri, după cum urmează: fluxul 1 format din 15 elevi și 2 profesori însoțitori în martie 2019, în Cipru și fluxul 2 format din 15 elevi si 2 profesori însoțitori în noiembrie 2019, în Portugalia.
Proiectul Erasmus+ ECAM ,,Prácticas en el extranjero"
La finalul activităților dna profesor Anca Curpaș, în calitate de coordonator a realizat o altă activitate de diseminare cu privire la Proiectul Erasmus+ ECAM ,,Prácticas en el extranjero", proiect care se înscrie tot în categoria proiectelor de mobilitate în domeniul formării profesionale VET (Vocational Education & Training). În cadrul acestui proiect liceul nostru a avut calitatea de instituție de primire pentru 2 profesori de la o școală parteneră (Escuela Comarcal Arzobispo Morcillo) din localitatea Valdemoro, Spania sosiți la noi în perioada 21-25 mai 2018, pentru activități de tip ,,job shadowing". În cadrul aceluiași proiect, 4 elevi de la instituția parteneră au efectuat un stagiu de pregătire profesională la S.C. Auto Bara & CO S.R.L., în perioada 21 mai - 22 iunie 2018. În acest caz, liceul nostru a avut rolul de instituție intermediară.
Ca și o concluzie, evenimentul #ERASMUSDAYS marcat la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" a fost unul de succes și a confirmat faptul că experiența proiectelor Erasmus+ este una pozitivă și benefică.
Prof. Cotca Alina, Săcăcian Dorina, Curpaș Anca și Urs Marcela
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: #ERASMUSDAYS la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:56:18 Ora standard a Europei de Est