Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Prospects and Challenges of 21st Century Law”, ediţia a XII-a

Agora International Law Conferenc

,,Prospects and Challenges of 21st Century Law”, ediţia a XII-a

Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative din cadrul Universităţii Agora din Municipiul Oradea a organizat în data de 19 octombrie 2018, conferinţa anuală Agora International Law Conference: ,,Prospects and Challenges of 21st Century Law" (AILC), ediţia a XII-a.

 http://univagora.ro/ro/conferinte/ailc2018/
În deschiderea conferinţei au luat cuvântul: academician Gheorghe Păun, academician Florin-Gheorghe Filip, prof. univ. dr. ing. Mişu-Jan Manolescu, preşedinte al Consiliului de Administraţie al Universităţii Agora, prof.univ.dr. Alexandru Ţiclea, prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu, prof. univ. dr. Iulian Nedelcu.
Ediţia din acest an, dedicată celebrării Centenarului Marii Uniri, a fost organizată în parteneriat cu: Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", Bucureşti, Institutul de Ştiinţe Juridice şi Politice, Chişinău, Republica Moldova, Universitatea Transilvania din Braşov, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor, Asociaţia Naţională a Cadrelor în Rezervă şi în Retragere din Ministerul Afacerilor Interne - Filiala „Menumorut" Bihor, Asociaţia Română de Criminalistică, Bucureşti, Asociaţia Română de Ştiinţe Penale, Bucureşti, Centrul Euroregional de Prevenire şi Combatere a Criminalităţii Transfrontaliere, Oradea, Centrul de Excelenţă pentru Studiul Minorităţilor Transfrontaliere, Oradea.
Conferinţa din acest an a fost precedată de alte evenimente ştiinţifice pe tema „Rolul profesiilor juridice în realizarea şi desăvârşirea Marii Uniri"; depunere de coroane de flori la Statuia avocat dr. Aurel Lazăr; vizită la Muzeul „Aurel Lazăr"; moment 100 dedicat  celebrării Centenarului Marii Uniri.    
Lucrările au fost moderate de doamna prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu, decanul Facultăţii de Ştiinţe Juridice şi Administrative.
Pentru ediția din acest an am primit 19 lucrări
1.Alexandru ŢICLEA, prof. univ. dr., Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", Bucureşti/Universitatea Ecologică/Facultatea de Drept, O categorie specială de oratori - avocatul
2.Anca-Lelia LORINCZ, prof. univ. dr., Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", Bucureşti; Cătălin MARIN, drd., Şcoala doctorală de Drept,  Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", Bucureşti, Unele consideraţii privind ,,destinul" instituţiei camerei preliminare în actualul context legislativ
3.Radu CARP, prof. univ. dr., Universitatea din Bucureşti, Recunoaşterea Unirii Basarabiei cu Romania - aspecte istorice şi de drept internaţional
4.Nicoleta-Elena HEGHEȘ, prof. univ. dr., Universitatea Creştină ,,Dimitrie Cantemir" din Bucureşti, Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative, Investigarea criminalistică a sistemelor informatice
5.Constantin MANOLIU, drd. Şcoala doctorală de Drept, Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", Scurte consideraţii cu privire la răspunderea magistraţilor în contextul noilor dispoziţii legale privind reforma în domeniul justiţiei
6.Elena-Ana IANCU, prof. univ. dr., Academia de Poliţie Alexandru Ioan Cuza, Şcoala doctorală de Drept/Universitatea Agora din Oradea, Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative, Nicoleta-Elena HEGHEȘ, prof. univ. dr., Universitatea Creştină ,,Dimitrie Cantemir" din Bucureşti, Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative, Contribuția criminalisticii la aflarea adevărului
7.Ioan MICLE, avocat, lect. univ. dr., Universitatea „Aurel Vlaicu" din Arad, Problema mărturiilor de rea-credință în procesul penal
8.Ioan STAN, conf. univ. dr., Universitatea Agora din Municipiul Oradea/ Centrul de Excelenţă pentru Studiul Minorităţilor Transfrontaliere, Oradea, Respectarea principiilor dreptului internaţional cu privire la protejarea minorităţilor transfrontaliere
9.Veronica-Natalia STOICA, prof. univ. dr., Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", Bucureşti, Elena RADA, drd., Şcoala doctorală de Drept,  Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", Bucureşti, Aspecte practice cu privire la limitarea contractuală a garanţiei contra evicţiunii în contractul de vânzare
10.Elise VÎLCU, prof. univ. dr., Universitatea din Piteşti, Facultatea de Drept, Cadrul juridic şi instituţional unional privind combaterea fraudelor îndreptate împotriva intereselor financiare ale UE
11.Petru TĂRCHILĂ, prof. univ. dr., Universitatea „Aurel Vlaicu" din Arad, Facultatea de Ştiinţe Umaniste şi Sociale, Ştiinţa psihologiei judiciare
12.Roxana-Denisa VIDICAN, drd., Şcoala doctorală - Domeniul Drept, Universitatea Titu Maiorescu, București / Universitatea Agora din Municipiul Oradea, Importanța analizării structurii normei juridice în vederea interpretării și aplicării corecte a dreptului
13.Alina-Angela MANOLESCU, conf. univ. dr., Universitatea Agora din Municipiul Oradea, Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative, Constituționalismul, democrația și statul de drept în România
14.Elena MARCU, lect. univ. dr., Universitatea Agora din Municipiul Oradea, Prevederi controversate ale noului Cod Administrativ
15.Ionel DIDEA, prof. univ. dr., Universitatea din Piteşti, Diana-Maria ILIE, drd., Şcoala doctorală - Domeniul Drept, Universitatea Titu Maiorescu, București, Dezvoltarea unei ,,culturi a salvării''. Globalizarea insolvenței
16.Ioana COITA (POPOVICI), dr., Universitatea din Oradea, Facultatea de Stiințe Economice, Rolul tehnologiei blockchain în prevenirea și combaterea evaziunii fiscale 17.Gabriela DUMITRACHE, drd., Şcoala doctorală de Drept,  Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", Bucureşti, Reflecții practice privind testamentul în viziunea Regulamentului UE nr.650/2012
18.Cristina SANTA, profesor Școala Gimnazială Coroieni; Sînziana SANTA, profesor învățământ primar, Școala Gimnazială Coroieni, Participanți maramureşeni la Marea Adunare Naţională de la Alba Iulia
19.Atanasie-Marin LĂZĂU, drd. Şcoala doctorală de Drept, Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", Bucureşti, Evoluţia expertizei judiciare în lumina evenimentelor determinate de actul Marii Uniri.
Elena-Ana Iancu
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Prospects and Challenges of 21st Century Law”, ediţia a XII-a.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:07:29 Ora standard a Europei de Est