Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

S-a semnat contractul pentru extinderea Creșei Nr.7 și Grădiniței Nr. 53

Joi,

S-a semnat contractul pentru extinderea Creșei Nr.7 și Grădiniței Nr. 53

Joi, 18 octombrie 2018, Primăria Municipiului Oradea, în calitate de beneficiar, a semnat contractul de finanțare aferent proiectului ,,Extinderea Creșei și Grădiniței nr. 53, cu echiparea infrastructurii educaționale pentru educația timpurie antepreșcolară și preșcolară în Municipiul Oradea", cod SMIS 122024, finanțat prin Programul Operațional Regional Axa prioritară 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane durabile.

Proiectul propune extinderea imobilului care găzduiește Grădinița Nr. 53. și Creșa Nr. 7 Albă ca Zăpada, amplasat în cartierul Rogerius din Oradea, în imediata apropiere a Școlii Gimnaziale Nr. 16. Conform normativelor în vigoare, în actualele spații de învățământ, suprafețele destinate grupelor de clasă sunt insuficiente.
Capacitatea grădiniței este de 200 de locuri, fiind insuficientă pentru solicitările existente. În vederea creșterii calității infrastructurii pentru asigurarea accesului sporit la educație timpurie, unitatea are nevoie de încă două săli de grupă. Acest lucru implică și crearea a patru noi locuri de muncă.
În ceea ce privește creșa, aceasta are o capacitate de 40 locuri repartizate pe două grupe: grupa mică (1 - 2 ani) și grupa mare (2 - 4 ani). În vederea creșterii calității infrastructurii pentru asigurarea accesului sporit la educație timpurie, creșa are nevoie de spațiu suplimentar pentru derularea activității și deservirea unui număr mai mare de copii. Astfel, prin proiect se propune extinderea acesteia cu spațiul necesar funcționării cu încă o grupă de copii, cu o capacitate de 20 de locuri. Astfel, la finalul proiectului, Creșa Nr. 7 va avea o capacitate de 60 de locuri, acordarea serviciilor de creșă pentru încă 20 de copii necesitând și înființarea a încă patru posturi noi.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
1. Extinderea imobilului care găzduieşte Grădiniţa Nr. 53 și Creșa Nr. 7 Albă ca Zăpada din Oradea cu 264,75 mp suprafaţă construită precum şi dotarea corespunzătoare a acestuia;
2. Creşterea capacităţii infrastructurii de educaţie care beneficiază de sprijin (educaţie antepreşcolară şi preşcolară) cu un număr de 60 de locuri nou create care vor fi ocupate în termen de 3 ani de la finalizarea investiţiei;
3. Crearea unei săli multifuncţionale necesare desfăşurării activităţilor specifice care poate avea şi funcţiunea de sală de clasă pentru viitorii participanţi la procesul educaţional.
Valoarea totală a contractului este de 2.278.508,76 lei (TVA inclus), din care 2.267.656,55 lei valoarea totală eligibilă. Din suma totală 1.927.508,07 lei (reprezentând 85%) este valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR, iar 294.795,35 lei (13%) este valoare suportată de către statul român. Cofinanțarea proprie a beneficiarului este de 45.353,13 lei (2%), la care se adaugă cheltuieli neeligibile în valoare de 10.852,21 lei.
Durata contractului de finanțare este de 25 de luni de la semnarea acestuia. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:55:32 Ora standard a Europei de Est