Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Împreună pentru siguranța femeilor”, a 4-a ediție a marșului de condamnare a violenței împotriva femeilor

Astăzi (sâmbătă), la București,

,,Împreună pentru siguranța femeilor”, a 4-a ediție a marșului de condamnare a violenței împotriva femeilor

Cea de-a patra ediție a Marșului ,,Împreună pentru siguranța femeilor" va avea loc sâmbătă, 20 octombrie 2018, în București, începând cu ora 15,00. Rețeaua pentru prevenirea și combaterea violenței împotriva femeilor (Rețeaua VIF) organizează evenimentul în semn de solidaritate cu femeile supraviețuitoare ale violenței și pentru a menține presiunea publică necesară pentru respectarea drepturilor femeilor și fetelor.

Marșul se va desfășura pe traseul Piața Universității (Parcul Colțea) - Piața Romană - Piața Victoriei și va reuni atât reprezentanți ai organizațiilor neguvernamentale active în domeniul prevenirii și combaterii violenței împotriva femeilor, precum și persoane care doresc să transmită un mesaj de toleranță-zero față de violența domestică.
Prin această acțiune, Rețeaua VIF își propune să atragă atenția autorităților asupra subfinanțării serviciilor pentru victimele violenței domestice și sexuale, asupra lipsei adăposturilor din mai multe județe, a necesității introducerii de urgență a sistemului de supraveghere a agresorilor folosind brățări electronice și a dezvoltării de programe de educație, consiliere și terapie pentru agresori în fiecare județ. Poliția, Justiția și sistemul medical trebuie să fie instituții de suport real pentru victime.
Reprezentanții instituțiilor trebuie să trateze victimele cu demnitate și profesionalism pentru a le încuraja să aibă încredere să depună plângere și să raporteze agresiunea. Autoritățile trebuie să trateze cu maximă responsabilitate problema violenței asupra femeilor și să includă în educație noțiuni despre egalitatea de gen și pentru prevenirea și combaterea violenței împotriva femeilor.
Datele arată că
În România, 1 din 4 femei a fost agresată fizic sau sexual de partenerul său ori de fostul partener (studiu FRA - Agenția pentru Drepturi Fundamentale, 2014)
Sunt înregistrate anual peste 20.000 de plângeri de loviri sau alte violențe între membri de familie (datele IGPR, 2017)
55% dintre români consideră că violul este justificabil în anumite situații (Eurobarometru 449, 2016)
În fiecare săptămână este înregistrat un caz în care o femeie este violată în familie, iar la fiecare două zile este înregistrat un caz în care o minoră este violată sau agresată sexual în familie (studiul Rețelei VIF, 2017)
Pentru organizațiile membre ale Rețelei VIF, ordinul de protecție provizoriu emis de polițist imediat de la constatarea faptei, finanțarea adăposturilor și serviciilor pentru victime și implementarea Convenției de la Istanbul, au constitui obiectivele a numeroase demersuri de advocacy.
Traversăm un moment în care atacurile la adresa drepturilor femeilor au devenit din ce în ce mai puternice, atât în România, cât și în regiune. Cerem autorităților să își asume cu responsabilitate datoria de a continua procesul de armonizare a legislației naționale pentru a cuprinde toate prevederile Convenției de la Istanbul, ceea ce va asigura o protecție reală pentru victimele violenței.
Solidarizarea societății civile în jurul acestui subiect transmite un mesaj de condamnare publică a violenței împotriva femeilor și este o etapă importantă în lupta comună împotriva curentului conservator care susține familia tradițională și implicit rolurile de gen care favorizează violența domestică.
Prin presiunea publică generată de Marș, organizatorii doresc grăbirea procesului instituțional de adoptare a măsurilor necesare protejării femeilor și pedepsirii agresorilor.
Orice acțiune de condamnare publică a violenței poate contribui la schimbarea mentalităților privind blamarea victimei și la combaterea reticenței celor din jur sau a autorităților de a interveni atunci când o femeie este agresată de partener.
Cristina Horia

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:01:00 Ora standard a Europei de Est