Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul”, membru al organizației internaționale Platform Network

Performanță internațională

Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul”, membru al organizației internaționale Platform Network

În urma unei evaluari pe o periodă de trei ani la nivel internațional a activității educaționale internaționale a Colegiului Tehnic ,,Mihai Viteazul", Oradea și după o perioadă de un an ca observator, acesta a devenit, începând cu data de 15.09.2018, membru al organizației internaționale Platform Netwotk.

Ce este Platform Network?
Este o reţea informală de cooperare în sectorul Tineretului între regiuni, municipalităţi, ţări din Europa şi a fost iniţiată la Luxemburg în 1986, ajungând azi la a 33-a aniversare. De atunci, rețeaua de platformă a facilitat în fiecare an activitățile de tineret pentru a îndeplini obiectivele mobilității tinerilor și schimbul de experiențe în conformitate cu cerințele Uniunii Europene în ceea ce privește nevoile tinerilor. Țările membre ale acestei platforme sunt: Luxemburg, Germania, Belgia, Slovacia, Cehia, Estonia, Finlanda, Spania, Italia, Grecia, Portugalia, Austria, Polonia, Anglia, Irlanda, iar din acest an România (Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea). Ca observator, pretendent la statutul de membru este în acest an Ungaria.
Cine sunt membrii Platform Network?
Membrii platformei sunt instituții sau organizații educaționale din sectorul Tineretului care reprezintă o țară, o regiune sau o comunitate locală. În principiu, pot exista mai mult de un membru dintr-o ţară, dar nu pe niveluri suprapuse de administrare.
Ce fel de activități desfășoară Platform Network?
Activităţile Platform Network -ului sunt în principal destinate tinerilor cu vârsta cuprinsă între 13-30 și sunt centrate pe nevoile tinerilor europeni. Ca și teme propuse putem  aminti: integrarea, incluziunea, alimentația sănătoasă, importanța practicării sportului, istorie și altele.
Mai multe informații despre această platformă pot fi găsite pe site-ul https://www.platform-network.com/Home.
Acest statut de membru a fost obținut de către Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" în cadrul celei de-a 33-a întâlniri anuale a Platform Network care s-a desfășurat în Vila Nova di Flamanicao, Portugalia în perioada 14-20 septembrie 2018, unde Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" a fost reprezentat de prof. Delia Mela, coordonatorul proiectelor internaționale la nivelul instituției.
,,Acest nou statut pe care l-am dobândit ca instituție într-o perioadă de patru ani, trei ani de evaluare și un an ca observator, reprezintă munca extraordinară și calitativă depusă de echipele de proiect implicate în activitățile internaționale ale instituției. Ca membru al acestei platforme internaționale, Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" are acces la târgul propunerii de proiecte din cadrul platformei, astfel s-au semnat parteneriate la nivel internațional cu finanțare Erasmus cu mai multe țări, promovând subiecte diverse în cadrul proiectelor care răspund nevoilor tinerilor secolului XXI:  cu Anglia -Time for Tea, Finlanda - Snowmen goes Internationally și cu Germania-Lovis Boat, Civil Rights, un partener mai vechi al instituției în cadrul procesului de evaluare la nivelul platformei, alături de care Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" a participat în Prora, Germania la proiectul Erasmus KA1 Open Minds, Open Hearts.
Director,
prof. dr. Ruben Filimon

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:59:42 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...