Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Itinerar gastronomic românesc”, de Ziua Mondială a Alimentației

Ieri, la Liceul Tehnologic Special Nr. 1 din Oradea

„Itinerar gastronomic românesc”, de Ziua Mondială a Alimentației

Marți (16 octombrie 2018), în și de Ziua Mondială a Alimentației, în sala de proiecte a Liceului Tehnologic Special Nr. 1 din Oradea, a fost prezentat proiectul educativ „Itinerar gastronomic românesc", ,,născut din necesitatea de promovare a Zilei Mondiale a Alimentației Sănătoase în rândul elevilor școlii noastre", după cum avea să sublinieze domnul director Tiberiu Sîncelean, responsabil al proiectului.

Prezentarea în PowerPoint a fost realizată de doamna profesor Todica Marcela-Ileana, coordonator de proiect.
Au mai fost de față la prezentare, membri ai echipei de proiect: prof. Serte Marilena, Balaj Lucia, Bănică Dana, Borbely Dana, Bronţ Ana, Calău Ramona, secretar şef. Cociubei Nicoleta, prof. Cipleu Liliana, Dobai Valentina, Hoffmann-Bronţ Viorica, Lobonţ Lucreţia, Micula Alexandra, Muşet Livia, Niculescu Otilia, Rugea Maria, Simuţ Adrian, Şandor Mariana și Varga Ileana, alături de doamna inspector școlar Vese Alina.
Proiectul „Itinerar gastronomic românesc" are în vedere: premisele motivaționale, socializarea elevilor, crearea unei atmosfere competiționale, a dezvoltării spiritului de lucru în echipă, ținându-se cont de baza materială a școlii. Liceul Tehnologic Special Nr. 1 din Oradea deține laboratoare de alimentație,  care sunt de natură să le ofere elevilor condițiile necesare pentru a-și putea valorifica priceperea în domeniul gastronomic; orientarea spre colaborare la nivel de școală, de clase de elevi și al cadrelor didactice implicate în proiect.
Dar parcă cel mai important element îl constituie preocuparea cadrelor didactice pentru  activități cu caracter de încurajare a elevilor, de a se dedica activităților extracurriculare, în cazul acesta expozițiile cu produse culinare din diferite zone ale țării, ,,în contextul sărbătoririi Centenarului Marii Uniri", a adăugat doamna profesor Serte Marilena.
Bucătăria românească poate fi privită ca un tot unitar, dar diversă din punct de vedere al mâncărurilor, al tehnologiei de realizare, al asocierii materiilor prime cu produse finite, ceea ce duce la particularități regionale. Fiecare regiune are un specific aparte care s-a menținut, s-a completat și s-a îmbogățit din punct de vedere sortimental și calitativ. Mâncărurile specifice și tradiționale românești, cunoscute și recunoscute astăzi prin savoarea și originalitatea lor, sunt preparate în restaurante, dar și în gospodăriile țărănești, unde se păstrează tradiția milenară a poporului nostru.
În cadrul laboratoarelor de alimentație, sub coordonarea maiștrilor instructori, elevii au realizat preparate tradiționale din Muntenia, Oltenia, Moldova, Transilvania, Banat și Dobrogea, care au fost aranjate într-o frumoasă expoziție culinară.
Activitatea de proiect fiind dedicată întâmpinării celor 100 de ani de la Marea Unire, au fost realizate elemente de decor în culorile steagului nostru tricolor românesc.
,,Obiceiurile tradiționale la români sunt strâns legate de obiceiurile culinare. Bucătăria românească este o parte integrantă a obiceiurilor și datinilor păstrate de-a lungul istoriei. Bucătăria românească a păstrat tradiția moștenită de la străbuni și a avut capacitatea să asimileze în gama preparatelor românești și rețetele altor popoare", a ținut să precizeze coordonatorul de proiect, doamna profesor Marcela-Ileana Todinca.
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (60 de poze), accesați Galeria foto: „Itinerar gastronomic românesc”, de Ziua Mondială a Alimentației.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:18:36 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...