Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Punți către frații de dincolo de Prut”

Un nou proiect transfrontalier la ,,Oltea Doamna”

,,Punți către frații de dincolo de Prut”

„ În al limbilor tezaur/ Pururea o să rămână Limba doinelor de aur,/ Limba noastră cea română". (Grigore Vieru - Limba noastră cea română)

Tot în luna august (2018) la Școala Gimnazială ,,,Oltea Doamna" din Oradea a fost implementat un nou proiect educativ local cu participare internatională, intitulat ,,Punți către frații de dincolo de Prut", coordonat de doamna prof. Florina Musca (director) și doamna prof. Elena Pavel.
,,Acest proiect a apărut ca o necesitate a copiilor de a comunica, de a se ajuta și de a se afirma atât în cadrul instituțiilor din care fac parte cât și în cadrul unor instituții de peste hotare, respectiv Republica Moldova. Activitățile vor avea forma schimburilor de experiență, spectacole și festivaluri în diferite locații, respectiv la instituțiile partenere preuniversitare și universitare din România și  Republica Moldova.
Anul 1918 reprezintă în istoria poporului român anul triumfului idealului naţional, anul încununării victorioase a lungului şir de lupte şi sacrificii umane şi materiale pentru făurirea statului naţional unitar român", precizează doamna prof. Elena Pavel, coordonator de proiect.
,,Prin acest proiect urmărim să le stimulăm elevilor interesul pentru lectură, în vederea dezvoltării şi activizării vocabularului şi a dobândirii tehnicilor de muncă intelectuală, dezvoltarea unor aptitudini speciale, antrenarea lor în activităţi cât mai bogate și variate, facilitarea integrării în mediul şcolar, oferirea de suport pentru reuşita şcolară, fructificarea talentelor şi corelarea aptitudinilor cu atitudinile caracteriale".
Proiectul se derulează în perioada august 2018 - 15 septembrie 2019, în parteneriat cu patru școli, Liceul de Arte din Oradea, Şcoala Gimnazială „Avram Iancu" din Oradea, Școala Gimnazială Internațională Agora din Oradea și Liceul ,,Prometeu" din Chișinău, Republica Moldova, dar și cu alți nouă parteneri: Inspectoratul Școlar Județean Bihor, ,,Vatra Românească", Filiala Bihor, Casa Corpului Didactic a județului Bihor, Consiliul Județean Bihor, Primăria Oradea, academicianul Nicolae Dabija, Institutul Național de Științe și Creație din Republica Moldova, Academia de Științe a Moldovei și Universitatea ,,Constantin Stere" din Chișinău, Republica Moldova.
La sfârșitul lunii august, mai exact în 31 august 2018, cadre didactice de la școala noastră și de la ,,Avram Iancu" au participat la o activitate de suflet la Chișinău, la ,,Ziua limbii române", desfășurată la  Academia de Științe a Moldovei, cu participarea academicienilor: Eugen Simion, Gheorghe Duca, Mihai Cimpoi și Nicolae Dabija.
Prof. Elena Pavel
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Punți către frații de dincolo de Prut”. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:01:04 Ora standard a Europei de Est