Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Simbioza educator - manager în contextul paradigmelor educaționale inovative”

Timp de două zile, la Universitatea din Oradea, s-au desfășurat lucrările conferinței științifice

,,Simbioza educator - manager în contextul paradigmelor educaționale inovative”

Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic (D.P.P.D.) din cadrul Universității din Oradea, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, a organizat vineri și sâmbătă (5-6 octombrie 2018), conferința științifică cu participare internațională ,,Simbioza educator-manager în contextul paradigmelor educaționale inovative".

Conferința a urmărit abordarea unor probleme actuale ale reformei învățământului și ale educației inovative, atât din perspectiva noilor tendințe educaționale, cât și sub auspiciile Centenarului Marii Uniri, după cum avea să sublinieze în cuvântul de deschidere, doamna profesor univ. dr. Florica Orțan, directorul D.P.P.D., moderatorul manifestării.
La eveniment au participat specialiști în științele educației, cadre didactice din învățământul superior și cel preuniversitar, inspectori școlari, manageri de școli, precum și studenți.
,,Această simbioză (...) ar trebui să devină o realitate și o necesitate"
Vineri (5 octombrie), fiind o zi de sărbătoare pentru toate cadrele didactice (Ziua Mondială a Educației), vorbitorii au adresat felicitări tuturor dascălilor, de ziua lor, dar și organizatorilor pentru tema aleasă, fiind subliniat rolul fundamental al dascălilor în educarea tinerei generații, iar tema propusă spre dezbatere, acea simbioză... ,,ar trebui să devină o realitate și o necesitate", după cum avea să aprecieze doamna lector univ. dr. Mirela Cristina Negreanu, reprezentant al Ministerului Educației Naționale (M.E.N.).
De ce educație? De ce acum? De ce această temă?
Au fost întrebări pe care le-a pus directorul D.P.P.D. și la care a răspuns în cuvântul rostit în debutul manifestării, accentuând că ,,în ultimele două decenii, am asistat la o veritabilă revoluție științifică în domeniul pedagogiei, științelor umaniste, managementului educațional. A crescut rolul acestora. S-au amplificat conținuturile, punându-se un accent deosebit asupra metodologiilor, strategiilor, metodelor de învățare. Problematica paradigmelor educaționale inovative se corelează cu procesul spectaculos de dezvoltare explozivă a științelor contemporane", a concluzionat doamna profesor univ. dr. Florica Orțan.
Din partea conducerii Universității din Oradea, dl prorector Eugen-Victor Macocian a salutat distinșii invitați și participanții la manifestarea științifică, prezentând totodată și cartea de vizită a instituției, din perspectiva domeniului de care răspunde, cercetarea științifică, apelând la câteva date statistice, respectiv locurile onorante pe care Universitatea din Oradea le ocupă la nivel mondial și național.
Generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, dl prof. Alin Novac-Iuhas, s-a referit și a apreciat transferul de bune practici de cunoaștere, practicile manageriale și interesul legitim, ,,preocuparea cadrelor didactice pentru descoperirea elementelor care pot aduce o plusvaloare atât în domeniul managementului educațional, cât și instituțional".
Doamna profesor univ. dr. Simona Vicaș (reprezentant al Senatului universitar) a subliniat misiunea dascălilor, rolul educației și al actorilor în procesul de învățare (elevi, studenți și cadre didactice).
,,Investiția în om trebuie să înceapă de la naștere"
Distinsul prof. univ. dr. Șerban Iosifescu (președinte al A.R.A.C.I.P.) consideră că ,,educatorul este o profesie care se întinde pe toată durata vieții, iar mesajul meu este că fără a avea o educație de bază de calitate, nu putem avea nici un învățământ superior de calitate. Deci investiția în om trebuie să înceapă de la naștere, să fie foarte consistentă pentru că numai așa vom avea și o societate dezvoltată din toate punctele de vedere".
Referindu-se strict la tema conferinței, doamna lector univ. dr. Mirela Cristina Negreanu (reprezentantul M.E.N.) a spus: ,,Această simbioză, într-adevăr, este nu numai o metaforă, dar ar trebui să devină o realitate și o necesitate".
Celălalt reprezentant al M.E.N., doamna lector univ. dr. Nicoleta Elena Mircea, a transmis mesajul domniei sale și al ministerului de resort de Ziua Mondială a Educației: ,,gânduri bune și realizări, felicitări pentru organizare și implicare, și, în simbioză, pentru educație și pentru mentorat, sperăm să găsim idei, să schimbăm, să continuăm să construim  ceva real, palpabil, cu experiențele dumneavoastră și ale noastre, și împreună să aducem plusvaloare și experiențe frumoase".
Din mesajul inspectorului școlar general al I.S.J. Satu Mare, dl prof. Călin Durla, am aflat că ,,Oradea este o destinație de suflet a sătmărenilor" (domnia sa fiind absolvent al C,N, ,,Samuil Vulcan" din Beiuș).
,,Cu toată smerenia, vă consider pe toți adevărați apostoli"
Pentru Preasfințitul părinte episcop Sofronie Drincec, ziua de vineri a fost o zi specială într-un loc special. ,,Ceea ce faceți dumneavoastră (dascălii - n.n.) este artă. Este o artă care durează pentru eternitate pentru că cei pe care îi creșteți și îi educați, la rândul lor, ajung să fie educatori, chiar dacă nu în domeniul învățământului, dar ca părinți au un rol foarte important în educația propriilor copii. Eu cred că educația este fundamentală pentru orice om și pentru orice societate civilizată (...). Convingerea mea este că toate tulburările, toate reacțiile de tip anarhic se datorează lipsei de educație (...). Cu toată smerenia, vă consider pe toți adevărați apostoli, nu doar simpli dascăli și cei care aveți marea responsabilitate de a forma nu doar elite, ci oameni adevărați care să facă lumea în care trăim mai bună, mai frumoasă, mai senină", a conchis părintele episcop Sofronie Drincec.
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (54 de poze), accesați Galeria foto: ,,Simbioza educator - manager în contextul paradigmelor educaționale inovative”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:28:13 Ora standard a Europei de Est