Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

În vizită la D.A.S. Oradea

Luca Vincenti, scriitor italian, sociolog - criminolog,

În vizită la D.A.S. Oradea

Tinerii din centrele cu destinaţie multifuncţională Dignitas şi Candeo au primit vizita dlui Luca Vincenti sociolog - criminolog italian, care susţine o campanie vastă în România de conştientizare a tinerilor cu privire la pericolele la care sunt expuşi dacă aleg calea drogurilor, a alcoolului sau a aderării la anumite grupuri infracţionale.

Directorul Direcţiei de Asistenţă Socială Oradea, dna Arina Moş, a precizat: „ Sunt onorată de vizita dlui Luca Vincenti, care a venit să ne împărtăşească din vasta lui experienţa, din viaţa de stradă şi dorim ca pe viitor să derulăm împreună ample proiecte, adresate persoanelor care părăsesc sistemul de detenţie şi tinerilor aflaţi în situaţii vulnerabile. Îi mulţumesc pentru deschiderea faţă de problemele comunităţii noastre şi pentru sprijinul acordat în abordarea acestora, modul de abordare fiind esenţial în gestionarea eficientă a diferitelor situaţii cu care ne confruntăm".
Luca Vincenti a devenit cunoscut în România după lansarea cărţii „Bandele de stradă", monografie de criminologie, un studiu la care autorul a lucrat timp de şapte ani, studiind bandele de cartier din Genova, urmărindu-le mişcările şi înfiltrându-se între ele.
Întâlnirea s-a desfăşurat într-un cadru dinamic şi interactiv, tinerii manifestând un real interes pentru subiectele dezbătute. Au fost abordate o serie de teme de interes pentru tinerii cazaţi în cele două centre cu destinaţie multifuncţională  Dignitas şi Candeo.
Unele dintre aspectele abordate au fost valorile, normele, mentalitatea, modul în care sunt „botezaţi" cei noi intraţi în bandă, agresiunile sexuale la care sunt supuse femeile, veteranii în bandă şi modul în care aceştia se comportă în închisoare.
Cei prezenţi la întâlnire au aflat modul în care membrii care fac parte din aceste bande infracţionale se îmbracă dar şi despre gesturile care îi diferenţiază de ceilalţi.
Un alt subiect dezbătut a fost pericolul consumului de droguri, categoriile de droguri noi apărute şi efectele pe care acestea le au asupra psihicului şi implicit a comportamentului consumatorului.
Cu o copilărie devastată de coşmarul abandonului în diferite orfelinate din ţară, aceşti tineri sunt vulnerabili şi sunt ţinte uşoare pentru racolarea în aceste bande.
Sociologul Luca Vincenti le-a explicat tinerilor prezenţi că experienţa trăită de ei în mediul instituţional îşi pune amprenta asupra traiectoriei de viaţă, determină o serie de efecte negative asupra afectului tinerilor, pierderea identităţii şi a sentimentului de apartenenţă, cunoscut fiind faptul că aceştia dobândesc în acea perioadă comportamente mai puţin valorificate social si profesional şi în planul creativităţii fiind mai rigizi si mai greu adaptabili.
S-a accentuat necesitatea cunoaşterii mai aprofundate a problemelor cu care se confruntă aceşti tineri şi a nevoilor lor specifice fiind  importantă opinia tânărului asupra vieţii independente și a domeniului profesional pe care şi-l doreşte, cunoaşterea atitudinii tânărului faţă de eforturile necesare dobândirii independentei, și nu în ultimul rând, a temerilor sale privind dobândirea acesteia.
Mesajul transmis de către dl Vincenti a fost acela că trebuie să se regăsească şi să devină o persoană independentă indiferent de împrejurări, să îşi ia viaţa în propriile mâini, ei având şansa, prin intermediul celor două centre în care sunt găzduiţi, să fie îndrumaţi şi sprijiniţi în acest sens.
Consuella Govor

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 19:19:24 Ora standard a Europei de Est