Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament”

Diseminare proiect Erasmus KA 2 LIFE

,,Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament”

Ieri (miercuri, 3 octombrie 2018), Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea a desfășurat conferința de diseminare a proiectului Erasmus+ KA 2 LIFE ,,Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament".

Activitatea face parte din programul săptămânii proiectului (1-5 octombrie 2018), săptămână care cuprinde activități variate cu elevi și profesori dintre care amintim: activități de stimulare senzorială, activități sportive, activități la tabla SMART și activități de meloterapie.
Proiectul amintit cu numărul de referință 2016-1-HU01-KA219 -022994 2 este finanțat cu sprijinul Comisiei Europene cu un buget de 22.310 de euro, proiect coordonat de Medgyessy Ferenc Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola, Budapesta, Ungaria, noi (C.Ş.E.I. Nr. 1 Oradea) fiind parteneri, alături de instituții din Turcia - Suadiye Ortaokulu, Suadiye - Kartepe,  Italia- I.C. Francesco Petrarca și Spania - Colegio Publico Ocejon, Guadalajara, Castilla-la Mancha, Catania, Sicilia.
Obiectivele proiectului vizează: dezvoltarea/învățarea unor noi metode pedagogice aplicate de profesorii participanți la proiect în educarea elevilor cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament; crearea unor condiții educaționale mai bune pentru elevii noștri, pentru a avea mai mult succes la școală și ulterior pe piața europeană a muncii; dezvoltarea competențelor TIC și a celor de comunicare într-o limbă străină; observarea procesului de predare în diferite țări; participarea profesorilor la training-uri, schimburi de experiență și idei într-o cooperare internațională; transmiterea și aplicarea în practică a experienței/bunelor practici de către profesorii participanți la mobilitățile proiectului; instituirea unui sistem funcțional în scopul detectării timpurii a elevilor cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament.
Pe parcursul derulării proiectului (noiembrie 2016 - octombrie 2018) s-au derulat următoarele activități: lansarea proiectului - 5 octombrie 2016; reuniune transnațională în Turcia, noiembrie 2016; activitate artistică organizată de Ziua persoanelor cu dizabilități, 3 decembrie 2016; confecționarea felicitărilor de Crăciun pentru parteneri; curs de limbă engleză, decembrie 2016 - februarie 2017; activitate pentru preșcolari și elevii din ciclul primar - Ne jucăm cu plastilină; confecționare de mărțișoare și felicitări pentru mama; transmiterea noilor metode învățate colegilor care nu au participat la evenimente de formare transnațională; eveniment de formare a personalului (pe termen scurt, cinci zile), martie 2017 în Italia; perfecționare profesională și shadowing la locul de muncă; eveniment de formare a personalului (pe termen scurt, tot cinci zile), în luna octombrie 2017, în România; schimb cu grupuri de elevi (cinci zile), în luna aprilie 2018, în Spania; activități sportive în parteneriat cu elevi și profesori de la Școala Gimnazială ,,Puiu Sever" din Ineu și Liceul Ortodox ,,Ep. Roman Ciorogariu" Oradea; ateliere creative intitulate: My life și My life and Life is more than I suppose to be; ateliere de meloterapie; activități dedicate Zilei Europei, realizare produse proiect (tricouri, căni, sacoșe), activitate desfășurată în parteneriat cu elevi de la Liceul de Arte Oradea, Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" Oradea, Școala Primară Chijic și Liceul Ortodox ,,Roman Ciorogariu" Oradea; activități de stimulare senzorială; activități la tabla SMART. Dintre produsele finale realizate în cadrul acestui proiect amintim: Pagina de Facebook a proiectului, Blogul proiectului, Logoul proiectului, Calendarul proiectului, Pliantul proiectului, Panoul și posterul proiectului, Roll-up, banner, agenda, memory stik, pix și notes.
La activitatea de diseminare de ieri, desfășurată la Butoiul de Aur, am fost onorați de prezența la activitate a reprezentanților Inspectoratului Școlar Județean Bihor (inspectorii școlari Daniela Sopota, Elena Moțoc-Chivari, Alina Vese și Florin Negruțiu), ai Consiliului Județean Bihor, Casei Corpului Didactic Bihor și ai altor parteneri, ai unor coordonatori de proiecte europene din școli și grădinițe, de prezența conducerii școlii și a membrilor echipei de proiect, dar și a altor parteneri de proiecte din municipiu și județ.
În numele conducerii școlii și al echipei de proiect, mulțumim din suflet partenerilor de proiect de peste hotare, sponsorilor noștri europeni, tuturor colegilor și partenerilor.
Prof. Elena Erdeli, coordonator de proiect
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (50 de poze), accesați Galeria foto: ,,Schimb de bune practici privind copiii cu dificultăți de învățare, probleme de integrare și tulburări de comportament”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:20 Ora standard a Europei de Est