Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua Europeană a Sportului Școlar

Vineri, 28.09.2018

Ziua Europeană a Sportului Școlar

Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre" din Oradea s-a înscris la acest eveniment european la nivelul României, deoarece este o modalitate de a promova cât mai vizibil educația fizică și sportul în rândul elevilor școlii noastre, care sunt iubitori de activități sportive.

Prin datele statistice ale acestui proiect inițiat de Federația Română „Sportul pentru toți" se va încerca, la nivelul Comisiei Europene, stimularea țărilor membre să includă în programele școlare ale fiecărei țări cât mai multe ore de educație fizică la toate nivelurile de învățământ.
Activitățile sportive s-au desfășurat  în cele trei clădiri ale școlii pe parcursul a 120 de minute astfel: în clădirea de pe Strada Tudor Vladimirescu, coordonatoare a fost subsemnata, cu activitățile sportive: săritura cu coarda și alergare de viteză pe două culoare, implicați fiind 103 elevi din clasele a III-a și a IV-a. La clădirea de pe Strada Mihai Eminescu activitățile sportive au fost următoarele: streetball, clasele a VII-a și tenis de masă, clasele V-VI-VII, cu participarea a 14 elevi; iar la clădirea din Episcopia, activitatea sportivă - fotbal, echipe mixte, clasele V-VI-VII, elevi implicați -15, cu un invitat de onoare, arbitrul de Champions Leaque Șovre Octavian, care a arbitrat meciul băieților.
Toți participanții au fost premiați, iar ocupanții primelor trei locuri au primit și diplome. 
Profesorii implicați în acest proiect de la școala noastră au fost: înv. Bozga-Istvándi Lilla (clasa a III-a SBS1), Bányai Edina (a III-a SBS2), Szilágyi Mária (a IV-a B), Popa Szomoru Edina (a IV-a SBS1), Mihuț Timea (a IV-a SBS2) și Kun Ildikó (a IV-a A), cea care ne-a ajutat la conceperea bannerelor și a diplomelor; profesorii de educație fizică: Bica Tünde, responsabilă cu fotbalul, Varga Éva Tereza, responsabilă cu streetballul și tenisul de masă, iar Tar Éva Erzsébet, responsabilă cu săritura cu coarda și alergarea de viteză și coordonatoarea proiectului la nivelul școlii.
Trebuie menționat că în aceeași zi, programat cu multe săptămâni înainte, s-a derulat și un alt proiect legat de Szacsvay, ceea ce înseamnă de șapte ani concurs de șah, coordonat de cel de-al patrulea profesor de educație fizică din unitatea noastră, dl. Vanca Daniel.
Toate evenimentele și activitățile au avut mare succes în rândul copiilor.
Prof. de educație fizică Tar Éva Erzsébet
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ziua Europeană a Sportului Școlar.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:35:54 Ora standard a Europei de Est