Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,90 % dintre copiii care au susţinut aceste examene au obţinut punctaj maxim, 15 „scuturi”

De Ziua Europeană a Limbilor Străine, la Școala ,,Dacia” au fost înmânate diplome Cambridge

,,90 % dintre copiii care au susţinut aceste examene au obţinut punctaj maxim, 15 „scuturi”

Miercuri (26 septembrie 2018), în și de Ziua Europeană a Limbilor Străine, la Școala Gimnazială ,,Dacia" din Oradea, au fost înmânate diplome Cambridge, celor care au participat în 18 mai 2018 la testările Cambridge Young Learners, susținute în centrul de la Școala Gimnazială ,,Dacia".

,,Sunt foarte mândră de rezultatele deosebite obţinute de elevii şcolii noastre la testările Cambridge Young Learners. Şcoala Gimnazială „Dacia" organizează aceste testări din 2009, an în care instituţia de învăţământ a devenit centru de examinare. 90 % dintre copiii care au susţinut aceste examene au obţinut punctaj maxim, 15 „scuturi", iar restul au obținut 14 şi 13 ,,scuturi". În spatele performanţelor acestor copii stau nenumărate ore de pregătire, perseverenţa, ambiţia, seriozitatea, consecvenţa la învăţătură și pasiunea pentru limba engleză. Participând la aceste teste, elevii se obişnuiesc cu structura examenelor, a probelor, învaţă să-şi stăpânească  emoțiile, capătă mai multă încredere  în sine, iar motivația învățării în continuare a limbii engleze crește vizibil. Examenele Cambridge le oferă părinților o evaluare externă, făcută de altcineva decât de profesorul de la clasă; aceasta fiind o bună  modalitate de verificare a cunoştinţelor şi de monitorizare a progresului", a spus doamna profesor de engleză Sarca-Crișan Raluca.
Alături de doamna profesor Raluca  Sarca-Crișan, cea care se face ,,vinovată" de aceste rezultate excepționale, la festivitatea de ieri, au participat doamna prof. univ. dr. Liana Gherdan, examinator Cambridge, reprezentant al Consiliului Britanic în România, domnul director, prof. dr. Florian Hava, alți profesori și părinți. Vorbitorii i-au felicitat, deopotrivă, pe cei 23 de elevi participanți la testele din luna mai, dar și pe părinții acestora, pentru susținere.
,,Doresc să precizez: Consiliul Britanic din România care administrează și examenele Cambridge este centru cultural, iar anul acesta împlinește 80 de ani de existență în România (din 1938). Vă asigur, stimați părinți și dragi elevi, că acest examen este foarte obiectiv, la care nu poți să ai pile sau să fii depunctat pentru că domna are ceva cu tine. Vă felicit pentru rezultatele excepționale pe care le-ați obținut, dar și pe părinții care vă susțin. Pe lângă diplome, vă voi înmâna și câte un pliant care se adresează părinților, ajutați-i să descifreze ce scrie pe pliant", a conchis doamna prof. univ. dr. Liana Gherdan.
La rându-i, domnul director i-a felicitat pe elevi, declarându-se încântat de rezultate: ,,Sunt deosebit de încântat, având în vedere rezultatele pe care le-ați obținut. 90 la sută cu maximum de puncte înseamnă că s-a muncit serios, cu responsabilitate și cu dăruire. Avem copii deștepți, dar și familii care îi susțin în această activitate, iar a fi centru Cambridge nu este la îndemâna oricui. Trebuie să luptăm pentru acest lucru și să nu abandonăm. Vreau să-i mulțumesc doamnei prof. univ. dr. Liana Gherdan pentru susținere și doamnei Raluca pentru munca depusă. Mă bucur să ieșim în față cu acești copii extraordinari. Felicitări, încă o dată, și mult succes".
Poate doriți să-i cunoașteți pe cei 23 de învingători (pentru că nu toți au fost prezenți la festivitate): Diana Bianca Frone, Alexandru Patric Ghiurău, Dragoș Ionescu, Leia Moș, Alexandru Nagy, Gabriel Nagy, Alexandru George Olău, Alexandru Cristian Orban, Ștefan Alexandru Pașca, Raul Andrei Purza, Crina Maria Prună, Alexandru Ionuț Santău și Ianis Bogdan Vesa (starters); Denisa Iasmina Avram, Vlad Băican, Diana Ștefana Curț, Lavinia Maria Curț, Anastasia Maria Irimie, Antonia Maria Ianc, Bogdan Adrian Retek, Elena Timiș și Adrian Radu Zdrehuș (movers).
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (45 de poze), accesați Galeria foto: ,,90 % dintre copiii care au susţinut aceste examene au obţinut punctaj maxim, 15 „scuturi”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:00:11 Ora standard a Europei de Est