Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O întâlnire cu furnizorii privaţi de servicii sociale

Întâlnire de lucru cu ONG-urile la D.A.S.O.

O întâlnire cu furnizorii privaţi de servicii sociale

La sediul Direcţiei de Asistenţă Socială Oradea a avut loc o întâlnire cu furnizorii privaţi de servicii sociale, în vederea consultării privind elaborarea Planului anual de acţiune privind serviciile sociale administrate şi finanţate de la bugetul local pentru anul 2019.

Astfel, cele 15 asociaţii şi fundaţii, furnizoare de servicii sociale, prezente la întâlnire, la invitaţia Serviciului Programe Sociale şi reprezentanţi ai instituţiei au stabilit obiective comune, mobilizând toate resursele necesare pentru asigurarea unor condiţii de viaţă decente şi demne pentru persoanele vulnerabile.
Această întâlnire de lucru face parte dintr-o serie lungă de dezbateri, prin care Direcţia de Asistenţă Socială Oradea vizează eficientizarea colaborării dintre instituțiile publice și private pentru furnizarea de servicii sociale de calitate celor în nevoie.
A fost evidenţiată de asemenea, nevoia de servicii integrate și adecvate pentru comunitatea noastră, evenimentul prilejuind o analiză a colaborării dintre instituțiile publice și private din perspectiva luării în comun a deciziilor, a finanțării serviciilor sociale și a colaborării în furnizarea acestora, astfel o implicare mai semnificativă a ONG-urilor în procesele de decizie, finanțare și furnizare a serviciilor sociale fiind necesară.
Prezentă la întâlnire, dna Arina Moş, directorul DAS Oradea, a punctat: „Vă mulţumesc că aţi dat curs şi de data aceasta invitaţiei noastre, vă mulţumesc pentru implicare şi sprijin în proiectele comunităţii, pentru că vă pasă de semenii noştri, şi pe această cale, vă invit să faceţi parte din grupul constituit la nivelul DAS Oradea, în vederea întocmirii diagnozei sociale a municipiului Oradea, în cadrul parteneriatului încheiat cu Universitatea Oradea, diagnoză care va sta la baza dezvoltării în viitor, împreună cu dumneavoastră, a unor noi servicii sociale la nivelul municipiului Oradea".
A fost subliniată eficacitatea, potrivit căreia utilizarea resurselor publice are în vedere îndeplinirea obiectivelor programate pentru fiecare dintre activităţi şi obţinerea celui mai bun rezultat în raport cu obiectivele propuse.
Sectorul ONG s-a arătat interesat şi a mulţumit DAS Oradea pentru iniţiativa de a-i implica mult mai mult în comunitate şi pentru oportunitatea de a putea stabili împreună o viziune comună vizavi de ceea ce înseamnă servicii sociale de calitate în comunitate.
Consuella Govor

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 19:12:54 Ora standard a Europei de Est