Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Unirea din perspectiva noastră”

În săptămâna 22 - 26 octombrie 2018, un concurs de idei şi scenarii

„Unirea din perspectiva noastră”

Stimati colaboratori, cadre didactice şi elevi, Asociaţia Culturală Pro Lirica Oradea, cu sprijinul financiar al Direcţiei Judeţene pentru Sport şi Tineret Bihor, şi în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor şi Biblioteca Judeţeană ,,Gheorghe Şincai", organizează în săptămâna 22 - 26 octombrie 2018 un concurs de idei şi scenarii cu echipaje formate din elevi de liceu, în cadrul Proiectului pentru tineret ,,Unirea din perspectiva noastră".

Înscrierile în concurs se fac în perioada 24 septembrie - 5 octombrie, pe bază de listă de participare, la mailul: proliricaoradea@gmail.com sau mihaeladindelegan@yahoo.com. Fiecare liceu interesat are dreptul să participe cu un singur echipaj, format din 3 - 6 elevi, însoţiţi de un cadru didactic. Concursul este deschis unui număr de maximum 12 echipaje de la liceele din judeţ, singurul criteriu de selecţie fiind ordinea înscrierilor.
Prezentare proiect
Proiectul „Unirea din perspectiva noastră" pune în valoare sărbătoarea Centenarului Marii Uniri, prin implicarea liceenilor într-un concurs de idei şi scenarii prin care tinerii participanţi vor trebui să-şi convingă semenii cu privire la importanţa idealurilor de unire şi de unitate naţională.
Scopul proiectului nostru este să-i transpunem pe elevi din simpli spectatori ai evocării unor momente cu încărcătură istorică naţională în rolul de actori meniţi să găsească soluţii şi idei pentru transmiterea către generaţia lor a idealului de unitate naţională.
Obiectivele acestui proiect
Promovarea valorilor de unitate naţională în rândul tinerilor liceeni din judeţul Bihor
Creşterea gradului de implicare socială şi responsabilizare prin lărgirea sferei interesului social al unui număr de aprox. 60 de tineri de la grupul restrâns de colegi şi prieteni la nivelul tuturor conaţionalilor de vârsta lor
Dezvoltarea spiritului de iniţiativă prin identificarea de soluţii centrate pe nevoile lor concrete
Premierea și promovarea celor mai bune idei şi a celor mai reuşite scenarii
Îmbogăţirea tehnicilor de realizare a unui scenariu prin participarea la un curs pe această temă
Realizarea de schimburi de experienţă şi crearea de legături între cei aproximativ 60 de tineri din echipele participante    
Aceste obiective vor fi realizate prin următoarele activităţi, care constituie de fapt esenţa proiectului
Organizarea unui concurs de idei şi scenarii între licee, în care tinerii să joace rolul unor personaje reale sau fictive (din trecut sau din prezent) despre care ei înşişi consideră că pot influenţa în sens pozitiv concepţia despre patriotism, naţiune, unitate de conştiinţă în rândul tinerilor (concurenţii vor putea să opteze în a-şi folosi propria identitate şi poziţie socială pe care o deţin sau spre care tind).
Fiecare liceu participant va avea o echipă formată din 3-6 tineri, care vor lucra în grup la realizarea scenariului şi la valorificarea ideii de unitate în următoarele condiţii:
1) grupul îşi va crea o identitate menită a evidenţia ideile esenţiale: Cine şi cum ar trebui să fim noi pentru a-i motiva pe cei din jurul nostru înspre unitatea de conştiinţă a românilor? În ce fel ar trebui să acţionăm în viaţa de zi cu zi pentru a promova în mod practic şi real ideea de unitate, respectiv pentru a îmbunătăţi relaţiile dintre noi şi semenii noştri, la nivel de familie, şcoală, comunitate, naţiune?
2) grupul va concepe un mesaj gen Motto, menit să transmită în mod coerent şi esenţializat ideea de unitatea de conştiinţă a tinerilor români din perspectiva identităţii alese
3) grupul va prezenta o scenetă de minimum 3 şi maximum 8 minute, potrivit cu identitatea şi Motto-ul ales, scenetă care să pună în valoare mesajul de unitate.
Concursul se va desfăşura într-o singură zi din săpătămâna 22 - 26 octombrie 2018, în incinta unei săli de festivităţi din Oradea, în prezenţa juriului format din reprezentanţi ai instituţiilor organizatoare şi specialişti. În aceeaşi zi scenetele prezentate vor fi jurizate şi se vor acorda premiile.
De asemenea, în ziua concursului, tinerii vor mai putea participa la :
Un atelier de creaţie hand-made pentru realizarea de suvenituri dedicate sărbătorii Centenarului Marii Uniri
Un curs de două ore de regie şi actorie, cu profesorul de actorie Sebastian Bărbălan, regizor şi actor, în grupe de maximum 25 de participanţi (cursul se poate organiza, opţional, şi în altă zi decât ziua concursului).
Oferta organizatorilor pentru liceele participante
toți elevii din județ, inclusiv cadrele didactice, vor avea transportul decontat dus-întors între Oradea și localitatea în care se află liceul participant
toți elevii participanți la concurs vor primi o carte dedicată Centenarului Marii Uniri
pentru toți participanții se va asigura în ziua concursului protocol (gen: saleuri, cozonaci, suc, apă, cafea)
toți elevii participanți vor primi câte o cocardă
toți elevii din concurs vor putea participa la cursul de actorie și regie cu durata de două ore, susținut de prof. univ. Sebastian Bărbălan (actor și regizor)
toți elevii din concurs vor putea participa la atelierul de creatie hand - made pentru a-și confecționa suveniruri legate de tema Centenarulu
toate echipajele prezente în concurs și, separat, cadrele didactice, vor primi diplome de participare
echipajele clasate pe primele trei locuri vor primi câte un trofeu inscripționat (cupă)
Mihaela Dindelegan,
preşedinte al Asociaţiei Culturale Pro Lirica Oradea

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:23:25 Ora standard a Europei de Est