Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Vicecampioni europeni la simulare economică și managerială pe calculator

Economiștii orădeni

Vicecampioni europeni la simulare economică și managerială pe calculator

În perioada 11 decembrie 2006 -30 martie 2007, Junior Achievement – Young Enterprise Europe a organizat o nouă ediție a concursului european de simulare economică și managerială pe calculator, European Challenge.

Competiția, ajunsă la a 6-a ediție, își propune dezvoltarea abilităților antreprenoriale și manageriale ale elevilor cu ajutorul unui simulator realizat de către Junior Achievement International (MESE – Management and Economic Simulation Exercise). Acest simulator se bucură, deopotrivă, de aprecierea profesorilor și elevilor care văd în el un excelent instrument de învățare prin descoperire și de testare a cunoștințelor astfel dobândite.

 

Competiția a fost deschisă elevilor, studenților și cadrelor didactice care pe parcursul a mai bine de patru luni și-au asumat rolul unor echipe manageriale angajate într-o competiție acerba pe o piață de tip oligopol. Prin promovarea unor strategii și decizii cu privire la preț, producție, marketing, investiții, cercetare și dezvoltare, pe baza unor analize bine fundamentate ale rapoartelor economico-financiare, a mediului economic și de afaceri, s-a urmărit obținerea unei poziției de leader pe piața unui produs IT& C «hologenerator» .

Competiția din acest an s-a desfășurat pe trei categorii: EXPERTS – elevi, născuți în 1988 sau mai tineri; ALUMNI – studenți născuți între 1981-1987; EDUCATORS and staff – profesori, voluntari coordonatori de programe JA-YE, precum și angajați JA-YE.

În primele trei runde, s-a concurat pe divizii naționale. Runda a 3-a fiind Finala națională în cadrul căreia s-a decis campioana națională, reprezentanta fiecărei țări în semifinalele desfășurate la nivel internațional.
Colegiul Economic “Partenie Cosma” din Oradea a participat la ediția din acest an a European Challenge cu 12 companii (11 la categoria experți și una la educators and staff). Toate  cele 11 companii formate din elevi ai claselor a XI-a B și D, și a XII-a A și C au trecut de turul întâi (național), iar șapte s-au calificat în finala națională care a fost câștigată de compania DROPS, formată din Dragoș Dan Titus, Oros Greta și Moțoc Adela. În paralel, compania M8GHOST formată din profesorii Blage Virgil, Scarlat Alice și Bălan Lia s-a calificat în finala EUROPEAN CHALLENGE la categoria educators and staff, ocupând locul al II-lea, și devenind astfel vicecampioni europeni. La ediția de anul trecut, cei trei profesori orădeni au ocupat treapta a treia a podiumului european.
Pentru Dragoș Dan Titus, Oros Greta și Moțoc Adela a urmat semifinala internațională on-line pe care au dominat-o cu autoritate. Ei s-au calificat de pe locul I în finala face to face organizată în România, la București, în cadrul unui eveniment mai larg EUROPEAN STUDENT TRADE FAIR – BUCHAREST BIZZ 2007, la care au participat peste 500 de elevi din 30 de țări ale Europei .
Finala European Challenge 2007 a fost găzduită în condiții deosebite  de către Grand Hotel Phoenicia din București (patru stele). Una dintre surprizele ediției din acest an a fost utilizarea celei mai noi variante a simulatorului JA TITAN realizat de către o echipă mixtă de informaticieni și economiști americani care a beneficiat în acest scop de un buget consistent de aproximativ cinci milioane de dolari.
După o întrecere dificilă și epuizantă (peste opt ore), demonstrând solide cunoștințe economice și certe abilități antreprenoriale, Dragoș Dan Titus și Moțoc Adela au ocupat locul II, devenind vicecampioni ai Europei.
Festivitatea de premiere s-a desfășurat în sala de conferințe a Hotelului Crowne Plazza, cu participarea unor importante personalități din bordul J.A-YE, J.A. World, din lumea afacerilor, reprezentanți ai sponsorilor.
Locul II câștigat în acest an reprezintă un pas înainte față de locul III obținut la Paris, anul trecut, tot de către elevii orădeni, și o frumoasă promisiune pentru viitor.
Ovidiu MARC

Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 09:06:47 Ora standard a Europei de Est