Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Piesa câștigătoare: „Cu drona”, de Radu Popescu

Concursul de creație dramatică, ediția 2018

Piesa câștigătoare: „Cu drona”, de Radu Popescu

Juriul „Concursului de creație dramatică dedicat piesei scurte" a desemnat câștigătorul acestei ediții!

Ca în fiecare an, în cadrul Festivalului de Teatru Scurt s-a organizat „Concursul de creație dramatică dedicat piesei scurte", care are ca scop încurajarea dramaturgiei românești originale, cu precădere a teatrului scurt.
Organizatorii nu sugerează o tematică anume, lăsând libertate de opțiune scriitorilor, criteriul de apreciere al pieselor fiind unul de ordin estetic. Singurul element impus este cel formal, cerut de rigorile teatrului scurt.
Anul acesta au fost înscrise în concurs 15 texte, care au fost citite și analizate de juriul alcătuit din criticii de teatru Claudiu Groza, Oana Borș și actorul Eugen Țugulea. În urma evaluării textelor, pornind de la premise ce țin de tehnica dramatică şi de valoarea artistică, au fost selectate trei texte finaliste:
1.„Cu drona", de Radu Popescu
2. „Zloată sau Viitorul președinte al României", de Radu Popescu
3. „Trecând prin ziduri, jurnal de repetiții", de Edith Negulici
Piesa declarată câștigătoare, în deplin acord al membrilor juriului, este „Cu drona", scrisă de domnul Radu Popescu, „un text proaspăt, tineresc, cu subiect amuzant și imprevizibil, domestic, extrem, contemporan, cu o doză de suspans și o scriitură care-i asigură un fast potențial scenic" (Claudiu Groza).
Textul va apărea în următorul număr al Revistei Familia și va fi trimis tuturor teatrelor din țară pentru a fi lecturat și, sperăm, pus în scenă.
Felicitări finaliștilor și, în special, câștigătorului!
De asemenea, în cadrul Festivalului Internațional de Teatru Oradea vă invităm la spectacolele lectură „SUB-SOUL", text și regie de Crista Bilciu (sâmbătă, 29 septembrie, de la ora 15.00, la Sala Arcadia), care a fost câștigătorul „Concursului de creație dramatică dedicat piesei scurte" ediția 2017 și „HALLO, SWITZERLAND!", de Laurențiu Budău, regia Alexandru Rusu (duminică, 30 septembrie, de la ora 17.00, la Sala Arcadia), care se numără printre textele finaliste ale ediției 2016. Intrarea este liberă, pe bază de rezervare la Agenția Teatrului.
Florina Dometi

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:30:27 Ora standard a Europei de Est