Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Încep lucrările de reabilitare a Palatului Episcopal Greco-Catolic din Oradea

În urma semnării Contractului de Parteneriat...

Încep lucrările de reabilitare a Palatului Episcopal Greco-Catolic din Oradea

Prin HCL Nr.838/31.08.2018 și în urma semnării Contractului de Parteneriat nr. 335036/04.09.2018 dintre Episcopia Română Unită cu Roma, Greco-Catolică de Oradea și Municipiul Oradea, clădirea Palatului Episcopal Greco-Catolic, afectată la sfârșitul lunii august de un puternic incendiu, a fost preluată de Primăria Municipiului Oradea.

Consiliul Local al municipiului Oradea a aprobat în data de 31 august 2018 Contractul de parteneriat între Municipiul Oradea și Episcopia Română Unită cu Roma, Greco-Catolică, de Oradea, în vederea realizării lucrărilor de consolidare, reabilitare și refuncționalizare a clădirii afectate de incendiul din data de 25 august și administrării de către Municipiul Oradea a Palatului Episcopal Greco-Catolic din Oradea, pe o perioadă de minimum 20 de ani. Conform contractului, clădirea va deveni în această perioadă un centru cultural și spațiu expozițional, cu respectarea eticii creștine și a normelor canonice ale cultului Greco-Catolic.
Ca urmare a faptului că au fost încheiate cercetările la fața locului în dosarul penal deschis la Parchetul de pe lângă Judecătoria Oradea în urma incendiului din 25.08.2018, prin Procesul Verbal încheiat în data de 10.09.2018 de Inspectoratul de Poliție Județean Bihor, se permite accesul în imobil.
Începând din data de 17.09.2018, constructorul SC SELINA va interveni în vederea degajării molozului și luarea măsurilor ce se impun pentru punerea în siguranță pe perioadă limitată a palatului. După efectuarea acestor lucrări, urmează efectuarea expertizei tehnice și a proiectului tehnic în vederea începerii procesului de refacere și consolidare a imobilului.
Municipiul Oradea va curăța într-o primă etapă clădirea de moloz și va realiza o expertiză de rezistență, care să indice părțile din edificiu care se pot refolosi, respectiv care trebuie demolate. În a doua etapă, se vor realiza lucrări pentru punerea în siguranță a clădirii, inclusiv zona de acoperiș. În a treia etapă, se vor realiza reabilitarea și refuncționalizarea efectivă a clădirii, inclusiv partea interioară, conform planurilor inițiale.
Lucrările de consolidare, reabilitare și refuncționalizare a imobilului ar urma să se finalizeze în termen de cel mult trei ani. La terminarea lucrărilor, Municipiul Oradea va preda proprietarului - Episcopiei Române Unite cu Roma Greco Catolică, de Oradea, parte din imobilul reabilitat, cu destinație de sediu curiei episcopale, în suprafață utilă de minim 1/3 din suprafața totală.
Episcopia Română Unită cu Roma, Greco-Catolică, de Oradea va păstra calitatea de proprietar asupra întregului imobil consolidat și reabilitat, transmis în folosință gratuită Municipiului Oradea. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:04:42 Ora standard a Europei de Est