Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Facem o treabă normală, cu dascăli normali, cu copii și pentru copii normali!”

Prof. Mircea Gârba, directorul Școlii Nr. 16 Oradea

,,Facem o treabă normală, cu dascăli normali, cu copii și pentru copii normali!”

Pregătirile pentru începerea cursurilor din noul an școlar au intrat în linie dreaptă, având în vedere că luni (10 septembrie 2018) va fi prima zi de școală.

Ieri (marți, 4 septembrie 2018), la Școala Gimnazială Nr. 16 din Oradea, angajații erau la muncă, fiecare cu problemele sale specifice, potrivit fișei postului. Școala e pregătită pentru a-și primi elevii. Pe unii chiar i-am găsit în clasă dând o mână de ajutor doamnei diriginte la aranjarea sălii. În anul școlar 2018/2019, care a început la 1 septembrie, la Școala Gimnazială Nr. 16 vor învăța peste 1.100 de elevi în 41 de clase, 25 la ciclul primar și 16 la ciclul gimnazial (câte cinci clase pregătitoare, patru la secția română și o clasă la secția maghiară, câte cinci clase I, a II-a, a III-a și a IV-a), iar la gimnaziu, câte patru clase (din care câte una la secția maghiară). Școlii îi este arondată Grădinița Nr. 17 (cu program normal), cu două grupe de preșcolari.
Directorul școlii, domnul profesor Mircea Vasile Gârba, un cadru didactic respectat și îndrăgit, cu vechi state de plată în învățământ, din 1974 și manager al unității de la Revoluție, e realist prin formație și optimist prin construcție. ,,Ne purtăm ca niște oameni normali, nu rupem norii; facem o treabă normală, cu dascăli normali, cu copii și pentru copii normali, civilizați care reușesc unde trebuie și sunt niște copii de viitor".
Am discutat cu managerul școlii despre noutățile anului școlar, programe noi, manuale și curricula școlară, ba chiar și despre Legea Nr. 1/2011 a Educației Naționale.
Școala e pregătită și arată bine din toate punctele de vedere, orarul e întocmit, iar domnul director e mulțumit de cum e dotată și cum funcționează, ca un ceasornic, care arată cu exactitate ora (României), cu un colectiv de cadre didactice care își fac datoria cu profesionalism, o familie armonioasă și primitoare, uniți și dăruiți profesiei, în care nu sunt dispute, dușmănii și ,,bisericuțe", ‚ține să ne convingă interlocutorul nostru. La Școala 16 nu sunt polițiști, iar directorul nu a fost nicicând ,,polițist sau jandarm". ,,Ne pliem pe vremurile noi și pe noua tehnologie pentru că nu există alternativă. Avem laptop și videoproiector în toate clasele primare și la grădiniță, avem videoproiectoare la toate clasele a V-a și vom avea și la clasele a VI-a; avem laptop-uri și videoproiectoare la bibliotecă, în regim de bibliotecă. Din această toamnă vom reînnoi calculatoarele din laboratorul de informatică"...
,,Cred că sistemul s-a așezat pe o cale și e greu de întors"
,,Legea Nr. 1 nu știu dacă e bună... pentru toți, dar eu spun că e eficientă, face ordine și ne pune pe noi în ordine, fără să ne bruscheze; sunt cazuri în care termenii se bat cap în cap, se contrazic, se suprapun; o treabă nepotrivită, negândită a fost anul trecut, când Evaluarea Națională s-a desfășurat în timpul anului școlar; ca director nu e multă muncă, dar e dezlânată și încâlcită, dar totul se rezolvă din mers. Cred că sistemul s-a așezat pe o cale și e greu de întors".
,,Eu îmi iubesc extraordinar de mult copiii"
Am trecut și prin câteva săli de clase. Ca întotdeauna, doamna profesor Corina Gârba e pe ,,recepție", vocală, având un cuvânt de spus. Dacă anul trecut făcea referire la auxiliarele interzise (pe moment), acum e deranjată să lucreze pe manuale vechi. Dar ca și cadru didactic care lucrează în învățământ de 31 de ani (de la vârsta de 18 ani, și tot în această școală), are amintiri frumoase și este încântată de copii și de rezultate, de părinți și de școală; de 15 ani este metodist al I.S.J. Bihor, responsabil de cerc pedagogic și de peste 20 de ani, șef al comisiei metodice. Ca pedagog, pune mare preț pe relaționare, pe relațiile cu copiii, colegii și părinții. ,,În învățământ, esențiale sunt relațiile pe care le stabilești și le dezvolți cu copiii. Eu îmi iubesc extraordinar de mult copiii, iar ei îmi răspund cu aceeași monedă. Ca învățător, contează foarte mult iubirea lor necondiționată, încrederea pe care ei o au în tine. Ei te iubesc deși tu ești cel care le dai de lucru, le impui reguli (îi cerți și chiar îi sancționezi). Pentru că ei văd, ei simt că o faci din iubire și pentru binele lor".
Ana și Macrina, absolvenți (numai) de 10
Nu în cele din urmă, i-am solicitat domnului director Mircea Gârba să ne ofere și câteva rezultate de la finele anului școlar trecut. Astfel am descoperit că Ana Iancău și Macrina Popescu, din clasa a VIII-a A, au încheiat toți cei patru ani de gimnaziu cu media generală 10; șapte gimnaziști, elevi ai domnilor profesori Dorina Ursan, Crina Ghergheleș și Oana Fărcuț, s-au întors cu trei premii și patru mențiuni de la etapa județeană a Olimpiadei de limba și literatura română, Ioana Butaru (din a VI-a A) - premiul I, Lorincz Bernadett (a VIII-a D) - premiul II, Higyed Erik (a VIII-a B) - premiul III, Cătălin Chirilă (a V-a B), Denisa Bălaș (a VI-a C), Bianca Urs (a VII-a B) și Szekedi David (a VIII-a D) - mențiuni. Ioana Butaru (eleva doamnei prof. Dorina Ursan) a obținut și o diplomă de participare la etapa națională (de la Baia Mare) a Olimpiadei de română. Tot Ioana Butaru și Bianca Urs (prof. Dorina Ursan) au mai câștigat câte o mențiune și la etapa județeană a Olimpiadei ,,Literatura ca abilitate de viață", nivel I. Gantner Brigitta (a V-a D) și Szekedi David (a VIII-a D), elevii doamnei prof. Megyri Reka, au obținut câte o mențiune la etapa județeană a Olimpiadei de limba și literatura maghiară Mikes Kelemen. Șase elevi pasionați de geografie, elevii doamnei profesor Florina Bîdiliță, după ce au obținut fiecare premiul I la etapa județeană a Concursului național de geografie ,,Terra", s-au întors de la națională cu patru premii și două mențiuni: Cătălin Chirilă (din a V-a B) - premiul II, Carla Sotoc și Victoria Florea (din a V-a A), dar și Raul Domocoș (din a VI-a C) - câte un premiu III fiecare; cele două mențiuni au fost cucerite de Tudor Farcaș și Alex Bilț (din a VI-a C).
Sunt doar câteva din rezultatele reprezentative pe care ni le-a comunicat directorul adjunct, dl prof. Debrenti Attila.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Facem o treabă normală, cu dascăli normali, cu copii și pentru copii normali!”

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:09:41 Ora standard a Europei de Est