Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Viața ta a schimbat lumea”

Mesajul de care are nevoie fiecare copil sau adult grav bolnav

„Viața ta a schimbat lumea”

Fundația Hospice Emanuel din Oradea anunță finalizarea programului „Viața ta a schimbat lumea, ediția a doua" care s-a desfășurat în perioada 4 decembrie 2017 - 31 august 2018.

Programul s-a adresat pacienţilor pediatrici diagnosticaţi cu o boală limitantă de viaţă în stadiu avansat, fraților lor, cât şi copiilor pacienţilor oncologici adulţi, aflaţi în pragul pierderii lor sau imediat după deces. Un număr total de 29 de copii din Oradea şi din localităţile limitrofe, asistaţi de Fundaţia Hospice Emanuel, au beneficiat de vizitele psihologului, ale asistentului social sau ale voluntarilor formați în intervenții Child Life. Programul „Viața ta a schimbat lumea 2" și-a propus să împlinească una dintre cele mai profunde nevoi ale copilului sau adultului grav bolnav: nevoia de a ști că viața lor este prețuită și că nu vor fi uitați.
Construirea de moșteniri este o intervenție psihosocială care utilizează într-un mod extraordinar valoarea terapeutică a autoexprimării prin intermediul artelor, muzicii, compoziției lirice și narative sau horticulturii în fața unor crize de viață. Crearea de moșteniri permite copiilor și familiilor lor să-și petreacă ultimele zile împreună creând amintiri, oferindu-și daruri deosebite, găsind pace sufletească și spunându-și „La revedere". Într-o manieră plină de sensibilitate și compasiune programul s-a adresat atât nevoilor emoționale ale copilului, cât și ale familiei sale prin crearea de amintiri care pot fi păstrate și prețuite mult timp după despărțirea de cel drag. Oferind familiilor oportunitatea de a crea moșteniri, terapeuții li s-au alăturat validând semnificația vieții copilului lor și impactul pe care acesta l-a avut în familia lor, în comunitate și în lume.
Intervențiile terapeutice s-au dovedit eficiente în direcția creșterii activității și angajamentului copiilor, în optimizarea relațiilor cu ceilalți și în îmbunătățirea stimei de sine.  În ce privește emoțiile negative, intervențiile au condus la reducerea anxietății, depresiei și a sentimentului de neputință.
Față de anul trecut, programul „Viața ta a schimbat lumea 2" a inclus și componenta terapeutică a Taberei inimilor cu dor (6-10 august 2018). La această tabără au participat copii din 11 familii care și-au pierdut un părinte, frate sau soră în cursul ultimului an, împreună cu părintele supraviețuitor. Scopul ultim al taberei terapeutice a fost vindecarea emoțională în urma pierderii persoanei dragi și reîntoarcerea la o viață trăită cu scop. Tabăra pentru familii îndoliate se află la prima sa ediție, Fundația Hospice Emanuel organizând în trecut tabere pentru adolescenți îndoliați, dar nu pentru întreaga familie.
Fundația Hospice Emanuel multumește pe această cale Fundației pentru Comunitate și Companiei MOL România pentru grantul de 25.000 de lei care a asigurat susținerea financiară a proiectului pe parcursul celor nouă luni de implementare.  Grantul a fost acordat pentru a șasea oară consecutiv Fundaţiei Hospice Emanuel prin Programul MOL pentru Sănătatea Copiilor.
Daria Barna,
psiholog Fundația Hospice Emanuel

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:07 Ora standard a Europei de Est