Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mutarea temporară a dlui Puia Lucian Călin pe perioada cercetării administrative

,,Hotărâre de consiliu judeţean profund abuzivă şi ilegală”

Mutarea temporară a dlui Puia Lucian Călin pe perioada cercetării administrative

Am primit la redacție acest ,,Comunicat de presă referitor la mutarea temporară a domnului Puia Lucian Călin, director general al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bihor pe perioada cercetării administrative, decisă prin HCJ 154 din 28.08.2018 , hotărâre de consiliu judeţean profund abuzivă şi ilegală.

În vederea clarificării tuturor elementelor şi aspectelor invocate în această HCJ, mai jos voi demonta punctual toate presupusele acuze ce mi se aduc:
1.Referitor la deciziile Curţii de Conturi, nr.37/20.08.2015 şi nr.3/02.03.2016, fac următoarea precizare că în acest moment suntem în termenele legale de rezolvare a aspectelor reţinute în aceste rapoarte şi menţionez că cu privire la decizia nr.3/02.03.2016 DGASPC Bihor a făcut demersuri în instanţă astfel că la acest moment decizia cu privire la aceasta se află la instanţă şi nu poate Consiliul Judeţean Bihor să se substituie acesteia..
Este important de subliniat că pentru această speţă am mai fost obiectul unei cercetări disciplinare anterioare care a fost clasată nefăcându-mă vinovat de nimic contrar legii.
2.Cu privire la raportul de control al Instituţiei Prefectului Bihor cu nr.253/p/22.08.2018, menţionez că nu am luat la cunoştinţă de acesta întrucât nu mi-a fost comunicat, dar totuşi este interesant de observat aşa cum este menţionat în Expunerea de motive a preşedintelui Consiliului Judeţean Bihor cu nr.17378/28.08.2018, că rezultatul acestui raport este de fapt o înştiinţare către ANAF pentru a efectua un control la două entităţi private cu care DGASPC nu are nici un raport contractual sau de altă natură, singura legătură fiind că aceste entităţi private sunt furnizori de produse la un ONG cu care DGASPC are într-adevăr o legătură contractuală.
Deci orice acţiune a acestor entităţi private nu poate fi imputată DGAPSC Bihor sau conducătorului acestei instituţii, acţiunile acestora fiind atributul singular al acestora iar DGASPC Bihor nu are atribuţii legale pentru control sau alte lucruri similare cu privire la acestea, DGAPSC Bihor nu se poate substitui altor instituţii cu atribuţii de control sau similare.
3.Referitor la raportul de control cu nr.10099/CC/snm/ 18.07.2018 şi adresa cu nr.10101/CC/snm/18.07.2018 ale Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţiei din cadrul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, în care se reţin anumite aspecte care necesită a fi verificate de către DGASPC Bihor şi preluate în Expunerea de Motive a preşedintelui Consiliului Judeţean Bihor cu nr.17378/28.08.2018, cu privire la ,,colaborarea dintre DGASPC Bihor şi Fundaţia Poarta Bucuriei Oradea, respectiv verificarea împrejurărilor în care familia Moldovan Cornelia şi Daniel, cu reşedinţa obişnuită în SUA, a cunoscut surorile Varga Stela şi Varga Rodica pe care doreşte să le adopte precum şi verificarea împrejurărilor în care acestei familii i-au fost transmise informații despre respectivii copii", menţionez că DGASPC Bihor, în momentul în care a dispus de toate informațiile cu privire la această speță a formulat un denunţ penal la Poliție în luna iulie, prin persoana directorului general care este şi reprezentant legal al acestor copii.
Rezultatul acestui denunț penal, fiind comunicat de Poliție către DGASPC Bihor fără a fi dispuse urmăriri penale ci doar aplicarea unui avertisment președintelui Fundației Poarta Bucuriei, considerând că nu există nici un prejudiciu astfel încât să aducă atingeri care să poată vicia dezvoltarea fizică, psihică sau socio- profesională a acestor copii.
De asemenea, menționez că am pus în aplicare măsurile lăsate prin raportul de control al ANDPCA.
Merită menționat că ANPDCA avea informații referitoare la încălcarea drepturilor la imagine și protecția datelor cu caracter personal pentru surorile Varga Stela și Varga Rodica cu cel puțin 4 luni înainte de controlul efectuat la DGASPC Bihor, deși legea spune că având asemenea informații este necesară sesizarea de îndată a organelor de cercetare penală, dar și a reprezentantului legal, adică directorului DGASPC Bihor, ceea ce ANPDCA nu a făcut.
Această sesizare ajungând la DGASPC Bihor doar în timpul controlului efectuat de ANDPCA, adică la 4 luni distanță față de momentul în care ANDPCA a luat la cunoștință (dacă tot vorbim de gravitatea problemelor constatate).
Și cu toate acestea Agenţia Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţiei din cadrul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale (ANDPCA) în adresa cu nr. 10101/CC/snm/18.07.2018 transmisă Consiliului Județean Bihor, opinează cu privire la analizarea oportunității demarării în cadrul Consiliului Județean Bihor a procedurilor pentru realizarea cercetării disciplinare a directorului general al DGASPC Bihor, ceea ce nu a făcut, ci a dispus direct cercetarea administrativă a mea.
Ori dacă vorbim de oportunitate, înseamnă că Consiliul Județean Bihor ar fi trebuit să verifice toate informațiile și dovezile înainte de a emite această HCJ, lucru pe care astăzi vedem că nu l-a făcut defel.
4.Cu privire la Comisia de disciplină constituită de către Consiliul Județean Bihor pot să vă spun următoarele:
Nu mi-a fost comunicată dispoziția cu privire la constituirea acesteia.
Nu mi-a fost comunicat defel faptul că persoana mea face obiectul unei cercetări disciplinare eu aflând doar din presă că există o nouă comisie și că voi face obiectul unei noi cercetări disciplinare.
Nu am fost convocat defel de către conducerea Consiliului Județean Bihor pe această speță.
Am mari dubii cu privire la legalitatea constituirii acesteia.
5.Cu privire la raportul comisiei de disciplină nr.61/27.08.2018 prin care se propune mutarea temporară a directorului general al DGASPC Bihor indicând ca temei legal articolul 44 din HG 1344 /2007
Vă redau mai jos conținutul acestuia:
,,Art. 44. -
(1) În cazul în care sunt indicii că funcționarul public a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară poate influența cercetarea administrativă, comisia de disciplină are obligația de a întocmi un raport de propunere de mutare temporară a acestuia în cadrul altui compartiment sau altei structuri a instituției ori autorității publice și/sau de interzicere a accesului acestuia la documentele care pot influența cercetarea sau, după caz, de suspendare a raportului de serviciu al acestuia.
Jurisprudență (1), Reviste (2)
(2) Raportul se înaintează persoanei competente să aplice sancțiunea disciplinară funcționarului public a cărui faptă este cercetată, care are obligația de a înștiința comisia de disciplină, în termen de 10 zile de la data primirii raportului, asupra măsurilor dispuse".
Ori așa cum reiese din Expunerea de Motive a preşedintelui Consiliului Judeţean Bihor cu nr.17378/28.08.2018 raportul acestei comisii nu indică și nu reține nici un indiciu decât ,,suspiciunea rezonabilă".
Prin urmare, îmi este greu să identific real baza legală invocată câtă vreme această speță nu intră sub incidența acestui articol de HG.
Menționez încă odată că nu mi-a fost comunicată dispoziția cu privire la această nouă comisie de disciplină, am aflat că componența acesteia este schimbată față de precedentele două comisii, prin urmare afirmația sau concluzia trecută de această ultimă comisie în raportul acesteia că
„desfășurarea ultimei cercetări disciplinare fiind foarte greoaie și anevoioasă" nu se susține având în vedere că nu există nici un document sau frază trecută în rapoartele ultimelor două comisii de disciplină, aceste două rapoarte fiind încheiate cu clasare.
Referitor la activitatea mea în cadrul DGASPC Bihor în perioada iunie 2016- august 2018 , instituția funcționează și în acest moment cu un deficit de personal de 18% ceea ce încalcă grav drepturile beneficiarilor dar și ale angajaților. Acest lucru se îndatorează în totalitate refuzului actualei conduceri de a aproba organigrama instituției și de a scoate posturile la concurs sub o presupusă alegație politică uitând că legea prevede expres atât modalitatea de angajare cât și criteriile de selecție astfel că nu putem vorbi de norme de selecție pe criterii politice, etnice, confesionale etc.
Această încălcare a legii de către actuala conducere a Consiliului Județean Bihor a dus la suspendarea unor  servicii sociale iar altele sunt pe cale să fie suspendate. Această situație fiind constată de către AJPIS Bihor lăsând măsuri clare în acest sens, rezultatul fiind închiderea unor centre de copii și adulți.
Din aceste considerente singura concluzie care poate fi trasă este că tot acest demers al conducerii Consiliului Judeţean Bihor este unul abuziv și ilegal și mă voi adresa tuturor instanțelor competente de judecată în care am deplină încredere pentru aflarea adevărului și tragerea la răspundere a celor vinovați și voi cere daune morale într-un cuantum însemnat pe care le voi dona în proporție de 90% caselor de copii și adulți, restul de 10% probabil îmi va asigura cheltuielile de judecată.
Cu considerație și respect pentru toți cetățenii Bihorului în serviciul cărora m-am aflat în ultimii 7 ani și jumătate,
Încă director general al DGASPC Bihor
Călin Puia

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:13:04 Ora standard a Europei de Est