Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Consiliul Local a aprobat contractul de parteneriat pentru reabilitarea Palatului Episcopal Greco-Catolic

Ieri,

Consiliul Local a aprobat contractul de parteneriat pentru reabilitarea Palatului Episcopal Greco-Catolic

Consiliul Local a aprobat contractul de parteneriat pentru reabilitarea Palatului Episcopal Greco-Catolic

Aceste soluții au fost identificate de reprezentanții Primăriei Oradea și ai Episcopiei, cu scopul reabilitării acestei clădiri emblematice și redării ei în circuitul public, ținând seama de distrugerile masive pe care incendiul le-a provocat clădirii Palatului Episcopal Greco-Catolic din Oradea.
Prin încheierea acestui contract de parteneriat, s-a convenit ca Episcopia Română Unită cu Roma, Greco-Catolică, de Oradea să transmită imobilul în administrare, pe durata a 20 de ani, Municipiului Oradea, termenul putând fi prelungit prin acordul părților. În acest sens, Episcopia va pune la dispoziția Municipiului Oradea imobilul Palatul Episcopal Greco-Catolic (monument istoric construit între anii 1903-1905 după proiectul arhitectului Kalman Rimanoczy junior) și construcțiile anexe în vederea realizării lucrărilor de consolidare, reabilitare și refuncționalizare.
Municipiul Oradea va curăța într-o primă clădirea de moloz și va realiza o expertiză de rezistență, care să indice părțile din edificiu care se pot refolosi, respectiv care trebuie demolate. În a II-a etapă, în toamna acestui an, se vor realiza lucrări ,,de urgență" pentru punerea în siguranță a clădirii, inclusiv zona de acoperiș. În a treia etapă, se vor realiza reabilitarea și refuncționalizarea efectivă a clădirii, inclusiv partea interioară, conform planurilor inițiale.
Ce prevede contractul?
Contractul prevede cesionarea în favoarea Municipiului Oradea a dreptului de a obține autorizații, de a realiza lucrări de consolidare, reabilitare și refuncționalizare, respectiv de a folosi cu titlu gratuit imobilul.
Palatul Episcopal Greco-Catolic din Oradea va fi declarat bun de interes public și transmis în folosință gratuită Municipiului Oradea, cu destinația de edificiu social-cultural, în vederea amenajării și funcționării, pe durata a minimum 20 de ani, a unui centru cultural și spațiu expozițional, cu respectarea eticii creștine și a normelor canonice ale cultului Greco-Catolic.
Lucrările de consolidare, reabilitare și refuncționalizare a imobilului ar urma să se finalizeze în termen de cel mult trei ani. La terminarea lucrărilor, Municipiul Oradea va preda proprietarului - Episcopiei Române Unite cu Roma Greco Catolică, de Oradea, parte din imobilul reabilitat, cu destinație de sediu curiei episcopale, în suprafață utilă de minim 1/3 din suprafața totală.
Episcopia Română Unită cu Roma, Greco-Catolică, de Oradea va păstra calitatea de proprietar asupra întregului imobil consolidat și reabilitat, transmis în folosință gratuită Municipiului Oradea.
Unde se pot face donații?
Municipiul Oradea și Episcopia Greco-Catolică vor depune eforturi pentru atragerea de subvenții, fonduri nerambursabile și colectarea de donații de la persoane fizice și juridice, urmând ca lucrările de reabilitare să fie sprijinite și prin sume alocate de la bugetul local.  De asemenea, Episcopia Greco-Catolică va transmite în contul Primăriei Oradea donațiile primate pentru consolidarea, reabilitarea și refuncționalizarea Palatului Episcopal distrus de incendiu.
Reamintim conturile deschise la bancă pentru donații în numerar sau cu ordin de plată:
FUNDAȚIA DE PROTEJARE A MONUMENTELOR ISTORICE DIN JUDEȚUL BIHOR
EURO - RO57BTRLEURCRT0078504002
USD - RO88BTRLUSDCRT0078504001
RON - RO69BTRLRONCRT0078504007
SWIFT: BTRLRO22
EPISCOPIA ROMÂNĂ UNITĂ CU ROMA GRECO-CATOLICĂ DE ORADEA
EURO - RO78BTRLEURCRT0463151401
RON - RO31BTRLRONCRT0463151401
USD - RO82BTRLUSDCRT0463151401
CHF - RO57BTRLCHFCRT0463151401
GBP - RO36BTRLGBPCRT0463151401
HUF - RO91BTRLHUFCRT0463151401
SWIFT: BTRLRO22
Totodată, se pot face donații la casieriile obiectivelor turistice Turnul Primăriei Oradea, Sinagoga Zion și Cetatea Oradea, de marți până duminică între orele 10.00 - 17.00, precum și la ghișeele de încasări din cadrul Primăriei Oradea, de luni până joi între orele 7.30 - 18.00, iar vineri între orele 7.30 - 15.30.
În ceea ce privește donațiile la sediul Episcopiei Greco-Catolice de pe Strada Mihai Pavel Nr. 4, acestea pot fi făcute de luni până vineri între orele 8.00-16.00, sau la toate Parohiile Greco-Catolice de pe întreg teritoriul Eparhiei din Oradea. (B.P.)

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:00:57 Ora standard a Europei de Est