Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Speranță pentru educația românească

La Colegiul Național ,,Octavian Goga” din Marghita

Speranță pentru educația românească

Colegiul Național ,,Octavian Goga" din Marghita a reușit, încă o dată, să iasă din anonimat, obținând o finanțare de 48.045 EUR din partea Comisiei Europene, pentru implementarea proiectului ,,S.P.E.R.- Speranță pentru Educația Românească" (2018-1-RO01-KA101-047947), prin programul Erasmus+.

Proiectul s-a născut din dorința profesorilor colegiului nostru de a reînvia în inimile tuturor actorilor implicați în educație speranța într-o școală mai bună.
Proiectul se va derula în perioada 1.09.2018 - 31.08.2020, cu scopul dezvoltării competențelor profesorilor de a utiliza metode inovative de predare și management al clasei, prin raportarea la nevoile copiilor și la exigențele europene.
Pentru realizarea obiectivelor proiectului și obținerea impactului scontat,  21 de cadre didactice, din școala noastră,  vor participa la patru cursuri de formare, în străinătate și o activitate de job shadowing (vizită într-o școală de peste hotare), după cum urmează:
1.Cursul ,,Stimularea creativității și a inovării în sala de clasă"-  Lisabona, Portugalia;
2.Cursul ,,Soluții de managementul clasei pentru profesori: noi strategii de motivare a elevilor, de cooperare și evaluare"- Nafplio, Grecia;
3.Cursul ,,Școala fericită - educație pozitivă pentru dezvoltarea bunăstării psihice și a abilităților de viață ale elevilor"- Florența, Italia;
4.Cursul ,,Există o aplicație pentru asta! Explorarea celor mai bune aplicații pentru predare/învățare"- Dublin, Irlanda;
5.Activitatea de job shadowing se va desfășura la Institutul ,,Cesare Giulio Viola", Taranto, Italia, unde profesorii noștri  vor realiza un schimb de experiență și bune practici și vor dezvolta un  plan de cooperare viitoare cu școala parteneră.
Prin derularea activităților proiectului, ne propunem ca, până la finalizarea acestuia, în 2020, toți profesorii și toți elevii școlii noastre să beneficieze de rezultatele obținute.
Avem convingerea faptului că dezvoltarea profesională și personală a cadrelor didactice se va răsfrânge în mod direct și pozitiv asupra întregului demers didactic, contribuind la îmbunătățirea rezultatelor elevilor, la creșterea motivației și a satisfacției de zi cu zi, a tuturor părților implicate în educația școlii, la crearea unui mediu educațional pozitiv, sustenabil și motivant, la creșterea prestigiului instituției și la dezvoltarea dimensiunii europene a educației oferite de colegiul nostru.
Acest comunicat reflectă exclusiv punctul de vedere al autorului,  iar Comisia Europeană nu este responsabilă de modul în care pot fi utilizate informațiile cuprinse în acest comunicat.
Loredana Braia
coordonator proiect

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:36:29 Ora standard a Europei de Est