Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mobilităţi în Europa ale elevilor VET

Proiect Erasmus nr. 2017-RO01-KA102-036292

Mobilităţi în Europa ale elevilor VET

Proiectul a fost câștigat de Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș" din Beiuș în 2017 și se derulează în perioada 9.10.2017 - 8.10.2018.

Cele trei obiectivele generale ale proiectului
Asigurarea de oportunități egale pentru toți elevii și creșterea egalității de șanse la un învățământ de calitate, prin încurajarea participării la acest proiect a elevilor cu oportunități reduse, proveniți  din zone rurale dezavantajate din punct de vedere economic.
Creșterea interesului elevilor față de carieră prin transformarea formării profesionale inițiale într-o opțiune de învățare la locul de muncă, eficientă și atractivă pentru elevii VET, astfel încât să scădem absenteismului și să reducem la mai puțin de 8% fenomenul de abandon școlar care se manifestă în rândul elevilor care provin din mediul rural și din medii economice dezavantajate.
Realizarea și consolidarea unei rețele de parteneriat internațional stabilă cu companii de profil, asociații profesionale și instituții de învățământ VET în vederea extinderii dimensiunii europene în educație prin implementarea de mobilități în scop educațional.
Participanții la proiect sunt persoane aflate în formare profesională inițială din cadrul școlii noastre. Grupul țintă din care au fost selectați  elevii:  clasa a X-a G învățământ profesional,  calificarea - Ospătar (chelner) vânzător în unități de alimentație; clasa a X-a H învățământ profesional, calificarea - Brutar-patiser-preparator produse făinoase; clasa a X-a B învățământ liceal - calificarea Tehnician în activități de comerț.
Cele 40 de mobilități au avut loc în Montijo, Portugalia, partenerii fiind Școala profesională privată EPM-AFPDM, cu care avem un cadru stabil de cooperare pe termen lung și cu care am încheiat un MoU (Memorandumm de înțelegere) până în 2020 și șase agenți economici de profil.
Organizaţiile partenere: Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș" Beiuș - organizaţia beneficiară, coordonatorul proiectului și organizație de trimitere, Restaurantul Montiprato, Restaurantul Mare Cheia, Restaurantul Porque Nao, Restaurantul Alternativa, Hipermarket E.Leclerc, Brutăria Padria Da Atalaia, Escola Professional - Associação Para a Formação Profisisonal E Desenvolvimento do Montijo (AFPDM)  - organizația intermediară care asigură toate condițiile de tip holsting, asigură vizitele culturale și facilitează parteneriatele cu companiile și agenții economici din zonă.
Activitățile de mobilități au avut loc pe parcursul a trei fluxuri cu durata de 19 zile de activitate și două zile de călătorie
Fluxul 1: 15 elevi din clasa a X-a B,Tehnician în activități de comerț, perioada 19.03.2018 - 6.04.2018 - au efectuat stagiile de practică de trei săptămâni la partenerul de practică Hipermarket E.Leclerc.  
Fluxul 2: 10 elevi din clasa a X-a H învățământ profesional, Brutar-patiser-preparator produse făinoase, perioada 9.04.2018 -27.04.2018 - au efectuat stagiile de practică de trei săptămâni la partenerii de practică: Brutăria Padria Da Atalaia și Hipermarket E.Leclerc.
Fluxul 3: 15 elevi din clasa a X-a G învățământ profesional, Ospătar (chelner) vânzător în unități de alimentație, perioada 30.04.2018 - 18.05.2018 - au efectuat stagiile de practică de trei săptămâni la partenerii de practică: Restaurantul Montiprato, Restaurantul Mare Cheia, Restaurantul Porque Nao, Restaurantul Alternativa.
Înainte de derularea mobilităților elevii au beneficiat de pregătire pedagogică, pregătire culturală și pregătire lingvistică (pe platforma lingvistică OLS).
La finele mobilităților elevii participanți au realizat evaluarea finală pentru cursul de limba engleză pe platforma lingvistică OLS, și au efectuat și raportarea finală individuală.
Rezultatele obținute
40 de elevi au dobândit unitățile de învățare din programa modulului CDL prevăzută în planurile de învățământ. Unitățile de învățare au fost stabilite împreună cu partenerii de practică prin Acordul de învățare.
Elevii participanți la stagii de formare prin mobilități au învățat să lucreze în echipă, astfel vor realiza o bună tranziţie de la şcoală la locul de muncă şi au dobândit și competențe transversale multilingvistice şi digitale
Calitatea serviciilor de formare profesională oferite de şcoală s-a  îmbunătățit
S-a întărit capacitatea transnaţională a organizaţiilor partenere
Impactul acestui proiect este reducerea absenteismului şi a abandonului școlar, pentru anul școlar viitor, îmbunătăţirea gradului de inserție pe piaţa muncii a absolvenților școlii
Beneficiul pe termen lung este plusul de valoare adăugat prin proiecte, ofertei educaţionale, asigurarea sustenabilităţii  în comunitate, în regiune şi în cadrul bazinului de recrutare a elevilor
Elevii participanți au primit Certificatul de participare și Documentul Europass Mobility, un document care înregistrează cunoştinţele şi competenţele dobândite într-o altă ţară europeană.
responsabil proiect,
prof. ing. Monnenciu Rodica
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Mobilităţi în Europa ale elevilor VET.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:40 Ora standard a Europei de Est