Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Se pot depune dosarele pentru obținerea unei locuințe din fondul locativ de stat

De la 1 august

Se pot depune dosarele pentru obținerea unei locuințe din fondul locativ de stat

Direcția Patrimoniu Imobiliar din cadrul Primăriei Oradea aduce la cunoștința publicului faptul că în perioada 1 august - 28 septembrie 2018 se pot depune la Centrul de Relații cu Publicul (Piramidă) din cadrul Primăriei Oradea dosarele pentru obținerea unei locuințe din fondul locativ de stat administrat de Municipiul Oradea prin Direcția Patrimoniu lmobiliar în baza HCL nr. 733 din 26.07.2018.

Dosarul pentru obținerea unei locuințe din fondul locativ de stat trebuie să cuprindă documentele prevăzute în Anexa 3 la HCL nr. 733 din 26.07.2018
Dosarele incomplete și cele depuse după termen vor fi respinse.
Solicitanții care au avut dosare depuse în anii anteriori și nu au primit repartiție au posibilitatea depunerii unui dosar în sesiunea 2018. Dosarele depuse în anii anteriori nu se iau în considerare.
Pentru stabilirea ordinii de prioritate în soluționarea cererilor de locuințe din fondul locativ de stat, destinate închirierii în municipiul Oradea, dosarele vor fi analizate de Comisia de analiză a solicitărilor de locuințe fond de stat și locuințe aflate în proprietatea privată a municipiului Oradea, administrate prin Direcția Patrimoniu lmobiliar, cu respectarea criteriilor de acces și a criteriilor de selecție prin punctaj prevăzute în Anexele 1 și 2 la HCL nr. 733 din 26.07.2018. (B.P.)
 
 Cele 10 criterii de acces la o locuință din fondul locativ de stat
1.Titularul cererii să fie major;
2.Titularul cererii să fie cetăţean român cu domiciliul în municipiul Oradea;
3.Titularul cererii și membrii familiei acestuia (soț/soție, copiii care locuiesc și se află în întreținerea acestuia), precum și alte persoane aflate în întreținere să nu dețină și să nu fi înstrăinat o locuință proprietate personală sau coproprietate după data de 1 ianuarie 1990;
4.Titularul cererii și membrii familiei acestuia (soț/soție, copiii care locuiesc și se află în întreținerea acestuia), precum și alte persoane aflate în întreținere să nu dețină și să nu fi înstrăinat o suprafață de teren construibil mai mare de 250 mp, după data de 1 ianuarie 1990;
5.Titularul cererii și membrii familiei acestuia (soț/soție, copiii care locuiesc și se află în întreținerea acestuia), precum și alte persoane aflate în întreținere să nu beneficieze și să nu fi beneficiat de sprijinul statului în credite și execuție pentru realizarea unei locuințe;
6.Titularul cererii sau un alt membru major al familiei acestuia să facă dovada realizării unui venit stabil prin contract de muncă/ adeverință de venit/ cupon de pensie/ convenție civilă/ PFA sau alte documente doveditoare, în vederea achitării chiriei lunare și a cheltuielilor aferente locuinței. Pentru îndeplinirea acestui criteriu nu sunt considerate eligibile veniturile din drepturi de asistență socială ori declarații pe proprie răspundere;
7.Titularul cererii și membrii familiei acestuia (soț/soție, copiii care locuiesc și se află în întreținerea acestuia), precum și alte persoane aflate în întreținere să nu deţină, în calitate de chiriaş, o altă locuinţă din fondul locativ de stat sau o locuință aflată în proprietatea Municipiului Oradea;
8.Titularul cererii și membrii familiei acestuia (soț/soție, copiii care locuiesc și se află în întreținerea acestuia), precum și alte persoane aflate în întreținere nu au fost evacuați ori nu au fost nevoiți să predea, din propria culpă, o locuință aflată în proprietatea Statului Român sau în proprietatea municipiului Oradea;
9.Titularul cererii și membrii familiei acestuia (soț, soție, copiii care locuiesc și se află în întreținerea acestuia), precum și alte persoane aflate în întreținere să nu ocupe abuziv un imobil proprietatea Statului Roman/ proprietatea municipiului Oradea;
10.Titularul cererii și membrii familiei  acestuia (soț/soție, copiii care locuiesc și se află în întreținerea acestuia) precum și alte persoane aflate în întreținere să nu figureze cu debite restante faţă de bugetul local.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:19:09 Ora standard a Europei de Est