Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Vizita psihologilor americani la DAS Oradea

Un seminar, schimb de experienţă

Vizita psihologilor americani la DAS Oradea

La sediul Direcţiei de Asistenţă Socială Oradea a avut loc un seminar, schimb de experienţă, dinamic şi interactiv, privind teme de interes în domeniul social, organizat de către Asociaţia Smiles şi instituţia noastră, întâlnire adresată personalului instituţiei, inclusiv specialiştilor din cadrul creşelor.

Întâlnirea a fost susţinută de către o echipă formată din cinci psihologi masteranzi, doctoranzi şi profesori din Statele Unite, de la Divine Mercy University din Virginia, din cadrul programului ,,Green Cross Academy Training": dna Dr.Kathie Erwin, profesor licenţiat în sănătate mintală, dna Daniella Charles, dna Tanya Sensenig, dna Jennifer Meher şi dna Rose Bond, psihologi clinicieni şi masteranzi în sănătate mintală.
Nevoia susţinerii acestui seminar a fost dată de faptul că numai împărtăşind din experienţele noastre putem dezvolta servicii noi pentru a răspunde nevoilor comunităţii.
În cadrul seminarului a fost definită trauma, ca fiind un „ hoţ care fură oamenilor încrederea şi siguranţa", şi atunci când apare în vieţile noastre produce o suprimare a psihicului în trei părţi: partea traumatizată, partea supravieţuitoare și partea sănătoasă.
De asemenea lectorii au dezvăluit participanţilor importanţa recunoaşterii semnelor diverselor traume psihice asupra categoriilor de persoane vulnerabile, punând accent pe rolul care îl au consilierii care lucrează direct cu persoanele traumatizate, în identificarea mecanismelor necesare pentru a face faţă consecinţelor traumei psihologice. Astfel, suferinţa persoanelor trebuie respectată, trebuie lăsaţi să povestească, să fie îndrumaţi şi încurajaţi.
Un alt aspect abordat a fost problematica integrării sociale a persoanelor fără adăpost, a tinerilor proveniţi din sistemul de protecţie socială, eşecul post-instituţionalizare, probleme cu care se confruntă persoanele cu dizabilităţi, prejudecăți, discriminare şi stigmatizare.
„ Mulţumim echipei de specialişti pentru interesul manifestat, pentru experienţa împărtăşită şi vă asigur de întregul meu sprijin pentru ca astfel de întâlniri să se repete, numai aşa reuşind să punem bazele unei mai bune înţelegeri a nevoilor persoanelor vulnerabile, care nu se pot ajuta singure", a spus dna Arina Moş, directorul Direcţiei de Asistenţă Socială Oradea.
S-a accentuat importanţa educaţiei timpurii, relaţiile dintre specialiştii din cadrul creşelor şi părinţii copiilor care frecventează creşele şi au fost prezentate principiile si procesele cheie folosite pentru a susţine strategiile preventive legate de sănătatea mintală in copilăria timpurie, cât şi în abordarea impactului traumei timpurii, să identifice şi să intervină atunci când există suspiciuni de traume psihologice.
Participanţii la acest seminar au avut oportunitatea de a obţine răspunsuri la întrebările lor şi de a discuta cu specialişti în domeniul traumatologiei atât despre prevenţie, cât si despre tratamentul problemelor de sănătate mintală.
Consuelle Govor

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 19:18:19 Ora standard a Europei de Est