Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Tinerii din Tabăra de vară de zi, în vizită la Universitatea din Oradea

Asociaţia Culturală Pro Lirica

Tinerii din Tabăra de vară de zi, în vizită la Universitatea din Oradea

Asociaţia Culturală Pro Lirica a organizat în acest an, Tabăra de vară de zi, denumită generic ,,Vreau să ştiu! Ce? "

Intenţia organizării taberei a fost însuşirea de către un număr de 18 tineri a unui volum de cunoştinţe care să contribuie la orientarea lor în carieră, la captivarea interesului de informare continuă şi variată, respectiv, care să susţină dezvoltarea creativităţii individuale sau colective, fiind ancorată în realitatea actuală.
S-a solicitat din partea tinerilor cointeresarea susţinută pentru dragostea de muncă, de studiu şi de autodepăşire prin preluarea şi prelucarea temelor prezentate prin proiect.
Temele dezbătute în cadrul taberei în primele zile au fost foarte bine primite de către participanţi, deoarece au oferit modalităţi practice, coordonate de Mihaela Maria Dindelegan  de confruntare cu problemele vieţii printr-o abordare pozitivă, sub titlul ,,Viaţa ca o poezie".
Educaţia şi formarea  atitudinilor şi a comportamentului individual  şi în colectivitate, au fost  prezentate tinerilor de către comisar şef Ioana Indrieş, din cadrul Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii al Inspectoratului de Poliţie Județean Bihor.
Din partea Direcţiei de Sănătate Publică Bihor, doamna biolog Carmen Dinescu a transmis atenţionări privind prevenirea îmbolnăvirilor şi educaţia pentru sănătate.
În programul taberie s-a fixat o zi specială pentru vizitarea Universităţii din Oradea, a edificiului educaţional, prin care tinerii au avut posibilitatea de a se informa despre multiplele facultăţi care contribuie la insuşirea unui volum de cunoştinţe necesar pentru pregătirea şi definirea  profesiei, printr-o îmbinare a aptitudinilor individuale, a creativităţii şi a dăruirii în domniul ales.
Cu emoţia transmisă de importanţa momentului prin care fiecare participant al taberie a avut prima viziune asupra viitoarei lui profesii, tinerii au intrat cu paşi timizi, dar hotărâţi pentru cunoaşterea tainelor, încă, ascunse ale principalelor elemente şi caracteristici ale profesiilor pe care facultăţile le oferă studenţilor pentru desăvârșirea calităţilor lor profesionale.
Astfel, prima facultate vizitată a fost Facultatea de Inginerie Electrică şi Tehnologia Informaţiei.
În cadrul facultăţii de I.E.T.I. au fost vizitate laboratoarele Departamentului de Calculatoare şi Tehnoligia Informaţiei, prezentate de conf. univ. dr. ing. Alexandrina Mirela Pater, laboratoarele Departamentului de Ingineria Sistemelor Automate și Management, prezentate de conf. univ. dr. ing. Tiberiu Barabaș, laboratoarele Departamentului de Inginerie Electrică, prezentate de conf. univ. dr. habil. Francisc Ioan Hathazi, laboratoarele Departamentului de Electronică și Telecomunicații, prezentate de prof. univ. dr. ing. Daniel Trip.
Tinerii au fost surprinşi şi efectiv impresionaţi de realizările tehnice prezentate de cadrele universitare ale acestei facultăţi.
De asemenea, au admirat cu mare interes dotarea performantă şi foarte utilă a laboratoarelor destinate aplicaţiilor practice ale studenților.
Grupul de participanţi al taberie „Vreau să ştiu! Ce? a intrat apoi la Facultatea de Ştiinţe Economice.
Grupul a fost primit de doamna decan prof. univ. dr. habil. Alina Bădulescu şi domna prodecan prof. univ. dr. habil. Diana Sabău-Popa. Vizita în cadrul facultăţii de Ştiinţe Economice a fost condusă şi îndrumată de doamna lector univ. dr. Diana Petricaş.
Complexitatea informaţiilor transmise, la care s-au adăugat multitudinea sfaturilor, diversitatea experienţelor în domeniul economic, optimismul  expunerilor  au lăsat o impresie plăcută tinerilor, dar şi o certitudine că acest domeniul poate fi o obţiune pentru viitor.
Facultatea de Ştiinţe a fost o piatră de încercare pentru tinerii vizitatori pentru că laboratorul  Departamentului de Fizică, specializarea Fizică Medicală, prezentat de lector. univ. dr. Florian Beiuşeanu, a impresionat foarte mult prin performanţele prezentate şi prin contribuţia specifică a experienţelor la progresul ştiinţei.
La Facultatea de Litere, tinerii au fost primiţi de domnul decan, prof. univ. dr. Teodor Mateoc, care a condus şi a oferit  vizitatorilor  informaţii si multe sfaturi pentru a fi atraşi de frumuseţea domeniului dar şi de diversitatea profesiilor pe care le obţin absolvenţii care studiază şi își însuşesc corect şi  limbile de circulaţie internaţională, respectiv franceza și engleza.
Un interes deosebit au manifestat trei tineri, actualmente sportivi la diferite cluburi sportive, pentru a vizita Facultatea de Geografie Turism şi Sport.
Tinerii au primit cele mai bune sfaturi și au fost informați despre cele mai bune practici în domeniul diferitelor ramuri sportive de către domnul lector. univ. dr. Sorin Buhaş. S-a iniţiat un dialog constructiv pentru a susţine necesitatea unui regim sănătos de viaţă prin practicarea sportului. Dar talentul şi aptitudinile native trebuie canalizate spre sportul de performanţă.
Vizitarea Bibliotecii Universităţii a constituit o mare surpriză pentru tinerii noștri, aceasta în primul rând datorită construcţiei şi arhitecturii clădirii care adăposteşte într-o ordine perfectă, computerizată, impunătoare, volumul imens de cărţi, documente şi cărţi ştiinţifice din care studenţii, masteranzii şi doctoranzii pot să-şi obţină informaţii, date şi studiile necesare pregătirii profesionale în toate domeniile.
La solicitarea organizatorilor Taberei de vară de zi pentru tineri ,,Vreau să ştiu! Ce? sprijinul necesar pentru cuprinderea într-o singură zi şi vizitarea facultăţilor prezentate, ne-a fost oferit cu deosebită amabilitate de către domnul prof. univ. dr. Sorin Curilă, preşedintele Senatului universitar, care a precizat: ,,De la început doresc să precizez că fiecare întâlnire cu doamna ing. Mioriţa Săteanu, cetăţean de onoare al municipiului Oradea şi membru al Parlamentului Seniorilor din România, îmi dă încredere şi putere pentru derularea proiectelor pe care urmează să le înfăptuim. În urmă cu câteva zile, m-a sunat pentru a facilita vizita la Universitatea noastră a unor elevi, participanţi la Şcoala de vară coordonată de domnia sa. Am fost imediat de acord să mă implic în derularea acestei activităţi, am contactat decanii care coordonează domeniile solicitate şi în dimineaţa zilei de 19 iulie 2018, i-am primit pe tineri, probabil viitori studenţi ai Universității din Oradea. A fost o adevărată plăcere să îi văd cât sunt de implicaţi, atenţi la explicaţiile oferite de colegi, cadre didactice, asupra activităţilor preponderent practice efectuate în laboratoarele universităţii. Beneficiarii activităţii desfăşurate sunt elevii şi părinţii, care au mai multe repere pentru a decide asupra viitorului profesional al tinerilor, dar şi Universitatea, care se deschide astfel spre societate şi încearcă să îşi adapteze procesul educaţional la transformările rapide din mediul exterior".
Coodonator proiect,
ing. Miorița Săteanu
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Tinerii din Tabăra de vară de zi, în vizită la Universitatea din Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:28:14 Ora standard a Europei de Est