Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul ,,Şcoala altfel: Campionii ,,TopFormalis"

Câștigătorii ediţia a V-a

Proiectul ,,Şcoala altfel: Campionii ,,TopFormalis"

Asociaţia pentru Educaţie şi Formare ,,TopFormalis" din Oradea şi partenerii săi implementează în cursului anului şcolar 2017 / 2018 proiectul cu titlul ,,Şcoala altfel - Campionii!", ediţia a V-a.

Proiectul este inclus în Calendarul Activităţilor Educaţionale Regionale şi Interjudeţene, cod CAERI 1452 al Ministerului Educaţiei Naţionale. Principala activitate a acestuia a fost reprezentată de concursul cu acelaşi titlu, având drept scop promovarea modelelor de bună practică în domeniul educaţiei non-formale implementate de şcolile din judeţele Arad, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Hunedoara, Maramureş, Satu Mare și Sălaj în cadrul programului „Să ştii mai multe, să fii mai bun!"
Obiectivele concursului
Identificarea şi diseminarea modelelor de bună practică în domeniul educaţiei non-formale; încurajarea cadrelor didactice care predau în învăţământul preuniversitar din judeţele/ şcolile partenere  să realizeze activităţi extracurriculare de calitate în cadrul programului „Să ştii mai multe, să fii mai bun!"; evaluarea şi recompensarea celor mai valoroase asemenea activităţi extracurriculare identificate ca fiind realizate în şcolile din judeţele partenere în cadrul programului „Să ştii mai multe, să fii mai bun!"
Partenerii
În implementarea prezentului concurs, Asociaţia pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis" din Oradea a avut următorii parteneri: Inspectoratul Şcolar Judeţean Arad, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud, Inspectoratul Şcolar Judeţean Hunedoara, Inspectoratul Şcolar Judeţean Maramureş, Inspectoratul Şcolar Judeţean Satu Mare, Inspectoratul Şcolar Judeţean Sălaj, Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga" Oradea, Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea, Asociaţia CES (Colaborăm - Educăm - Sprijinim) Oradea, Asociaţia pentru Cooperare în Educaţie Oradea.
La prezentul concurs au fost invitate să participe cadre didactice care predau în unităţile de învăţământ preuniversitar din judeţele Arad, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Hunedoara, Maramureş, Satu Mare și Sălaj şi care, în cadrul programului „Să ştii mai multe, să fii mai bun!" - 2017 / 2018 au desfăşurat diverse activităţi extracurriculare cu elevii.
Ca urmare a apelului nostru, au fost înscrise 35 de asemenea activităţi, grupate după cum urmează: Judeţul Arad - o activitate, Judeţul Bihor - 10 activităţi, Judeţul Bistriţa-Năsăud - 12 activităţi, Judeţul Hunedoara - două activităţi, Judeţul Maramureş - trei activităţi, Judeţul Satu Mare - două activităţi, Judeţul Sălaj - cinci activităţi.
Premiile oferite participanţilor au constat în carduri cadou de cumpărături online achitate din fondurile Asociaţiei pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis" din Oradea şi ale sponsorului - Fundaţia RO-MAN-AID. Singura condiţie impusă câştigătorilor a fost aceea ca produsele achiziţionate să servească exclusiv claselor de elevi care au participat la activitatea premiată.
Câștigătorii ediției (a V-a)
Premiul I - Pârva Oana-Maria, Școala Gimnazială „Horea, Cloșca și Crișan" Brad - „Treasure Hunt" la Cheile Nerei
Premiul II - Pojar Camelia, Şcoala Gimnazială „Ştefan cel Mare" Bistriţa - Părinţii din nou la şcoală
Premiul III - Brege Elena Viorica, Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu", Oradea - O „altfel" de şcoală - şcoală în mijlocul naturii
Menţiune - Matei Loredana, Școala Primară Aleuș - La plimbare... cu trenul
Premiul local Arad - Peia Ana, Paşca Ionela, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Arad - Matematica altfel
Premiul local Bihor - Ciavoi Andrea Hajnalka, Liceul Teoretic „Constantin Şerban" Aleşd - Concurs de lectură expresivă în limba maghiară „Lugosi Mihály"
Premiul local Bistriţa-Năsăud - Greab Laura Maria, Grădiniţa cu Program Prelungit „Maria" Lechinţa - Echitația - sportul minții și al sufletului
Premiul local Hunedoara - Bărbănțan Dorina, Liceul de Arte ,,Sigismund Toduță" Deva - Literatura și celelalte arte
Premiul local Maramureş - Krişan Cristina, Liceul Teoretic George Pop de Băsești, Sighetu Marmaţiei - Gândesc verde, gândesc curat
Premiul local Satu Mare - Glazer Vendelin, Școala Gimnazială Poiana Codrului - Excursie tematică - la aniversarea Marii Uniri
Premiul local Sălaj - Săbăduş Daniela, Şcoala Gimnazială „Porolissum" Zalău - Reţete în jurul lumii
Preşedintele Asociaţiei „TopFormalis"
prof. univ. dr. Valentin Cosmin Blândul

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:07:05 Ora standard a Europei de Est