Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Două pasaje subterane cu patru benzi vor asigura fluidizarea traficului rutier în zona Centrului Civic

Încă două proiecte de investiții viitoare pe fonduri europene

Două pasaje subterane cu patru benzi vor asigura fluidizarea traficului rutier în zona Centrului Civic

Primarul Ilie Bolojan a susținut vineri, 13 iulie 2018, o conferință de presă cu privire la două proiecte de investiții viitoare pe fonduri europene, pe care municipiul le are în vedere.

La conferință a fost prezent și europarlamentarul Daniel Buda.
Domnul Daniel Buda i-a înmânat primarului Ilie Bolojan o diplomă din partea Grupului Partidului Popular din Parlamentul European, în semn de apreciere pentru activitatea depusă în ceea ce privește atragerea de fonduri europene, acesta fiind primul eveniment de acest fel.
„Din păcate, avem dificultăți destul de mari în ceea ce privește absorbția de fonduri europene, iar municipiul Oradea este dat ca exemplu de bune practici în ceea ce înseamnă absorbția acestor fonduri la nivel național", a spus europarlamentarul Daniel Buda în deschiderea conferinței de presă.
Primarul Ilie Bolojan a prezentat cele patru domenii importante în care orașele din România și, implicit, Oradea, vor putea accesa finanțări după anul 2020, acestea fiind următoarele: mobilitate urbană (proiecte vizând spații și piețe pietonale, achiziția de mijloace de transport electrice, piste pentru bicicliști, coridoare verzi), eficiența energetică (finanțări pe partea de termoficare, punerea în valoare a energiei geotermale), cercetare-inovare (în colaborare cu Universitatea din Oradea și companii mari din Oradea care generează astfel de proiecte) și eficiența energetică care ține de reabilitări de blocuri.
„Obiectivul oricărei primării și a noastră este să avem un oraș prosper. Pentru asta este nevoie de un sector privat puternic pentru că fără un sector privat puternic nu putem vorbi de o sustenabilitate financiară și socială pe termen lung. Așa cum știți, noi credem că nu o primărie schimbă fața unui oraș, ci privații. Oamenii din acel oraș schimbă fața orașului, dar o primărie creează condiții pentru ca oamenii și firmele să schimbe orașul", a spus primarul Oradiei.
O prioritate a primăriei este dezvoltarea unei infrastructuri de calitate, aceasta fiind baza dezvoltării orașului. Atunci când un oraș se dezvoltă, apar două costuri ale dezvoltării. Unul dintre ele este congestia în trafic și cel de-al doilea este creșterea prețurilor la locuințe și la chirii. Prin cele două proiecte prezentate primăria dorește să ia măsuri împotriva congestiei în trafic. Astfel infrastructura urbană este planificată în paralel și în coordonare cu dezvoltarea sistemului de transport. În acest sens se vor extinde liniile de tramvai, se vor cumpăra tramvaie și autobuze noi, vor fi de asemenea executate lucrări de construire de parcaje supraterane sau subterane noi, pasaje rutiere și poduri, care rezolvă problema parcării și generează eliminarea unor blocaje de circulație, a spus primarul Ilie Bolojan, cea mai mare parte a acestor lucrări fiind finanțate din bani europeni.
„Odată ce aceste investiții vor fi realizate, estimez o reducere a congestiei în trafic în anumite zone, în special pe axa de circulație Nufărul-Gară și de asemenea creșterea numărului de cetățeni care folosesc transportul în comun", a precizat primarul.
Un obiectiv important este creșterea vitezei tramvaielor, care în prezent este în medie de 15 km/h (incluzând opririle în stații), scopul fiind atingerea vitezei minime de cel puțin 20 km/h, ceea ce ar permite și creșterea numărului de curse cu aproximativ 30%, oferind o deservire mult mai bună cu tramvaiele. Creșterea vitezei poate fi realizată prin eliminarea punctelor de blocaj, rolul principal al proiectelor prezentate fiind acela de a genera o fluență a traficului în sistemul de transport în public.
Coridorul de mobilitate urbană în Piața Emanuil Gojdu
Cele două proiecte prezentate în conferința de presă se referă la coridorul de mobilitate pe direcția Nufărul-Gară.
Primul proiect este cel intitulat ,,Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu din Oradea - Etapa I", care vizează reorganizarea traficului în zona Pieței Emanuil Gojdu și Parcului 1 Decembrie, prin realizarea unui pasaj subteran de patru benzi.
Amenajarea începe de la coborârea de pe Podul Dacia înspre B-dul Dimitrie Cantemir și are ca obiectiv crearea unui coridor de mobilitate urbană prin traversarea Căii A. Averescu pe sub bulevardul din piața E. Gojdu și liniile de tramvai, printr-un pasaj subteran și coborârea traficului auto de pe B-dul din piața E. Gojdu prin pasaje subterane pe o lungime de aproximativ 240 m. Prin coborârea traficului în pasajul subteran se va putea asigura continuitatea spațiului pietonal în prelungirea Parcului 1 Decembrie, astfel încât să permită o amenajare peisagistică unitară dinspre Parcul 1 Decembrie înspre Cetatea Oradea, înglobând Catedrala Ortodoxă.
Valoarea acestei investiții este de aproximativ 18 milioane de euro.
Al doilea proiect prezentat poartă titlul „Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu din Oradea - Etapa II" și vizează reorganizarea traficului în zona girației de la Piața Agroalimentară Cetate.
 Amenajarea începe de la str. Griviței până la str. Gheorghe Costaforu și are ca obiectiv crearea unui coridor de mobilitate urbană prin reorganizarea traficului în zona intersecției B-dului Dimitrie Cantemir cu str. Sucevei prin amenajarea unui pasaj subteran de cca 72 m care să asigure traversarea subterană a intersecției de către B-dul D. Cantemir.
Valoarea acestei investiții este de aproximativ 6 milioane de euro.
Studiul de fezabilitate este realizat de compania EGIS. Valoarea estimată a celor două proiecte este de 24 de milioane de euro. La sfârșitul lunii august va fi aprobat studiul de fezabilitate și va fi depusă cererea de finanțare prin fonduri europene (axa de finanțare pe mobilitate urbană). Dacă proiectul va fi câștigat, urmează să fie semnat contractul de finanțare în această toamnă, spre finalul anului. În paralel cu semnarea contractului se va derula procedura de licitație privind proiectarea și execuția, iar la primăvară vor putea fi începute lucrările, care vor dura aproximativ doi ani și jumătate. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:05:25 Ora standard a Europei de Est