Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul de prevenire a consumului de droguri „Roşu, galben... antidrog”

C.P.E.C.A. Bihor derulează şi în acest sezon estival

Proiectul de prevenire a consumului de droguri „Roşu, galben... antidrog”

În perioada iulie - septembrie 2018 Agenţia Naţională Antidrog, prin specialiştii Centrului de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog (C.P.E.C.A.) Bihor, în parteneriat cu Şcoala Auto „Dorina", Şcoala Auto „GES" şi Şcoala Auto ,,Decebal" din Oradea implementează activităţile proiectului de prevenire a consumului de droguri, destinat viitorilor conducători auto, intitulat ,,Roşu, galben... antidrog".

Scopul proiectului îl constituie prevenirea consumului de alcool si alte substanțe stupefiante în rândul a 100 de viitori conducători auto cu vârsta cuprinsă între 17 - 40 ani şi a 20 instructori auto cu vârsta cuprinsă între 28 - 50 ani, subsumat obiectivului din cadrul Planului de Acţiune al Strategiei Naţionale Antidrog 2017 - 2020: „Reducerea influenţei factorilor de risc şi dezvoltarea influenţei factorilor de protecţie la categoriile profesionale ce sunt predispuse consumului de droguri, corelat cu nivelul de responsabilitate socială şi particularităţile acestora. Activitatea 1. Implementarea unor proiecte locale de prevenire a consumului de droguri legale şi ilegale adresate diverselor categorii socio-profesionale".
De asemenea, printre obiectivele specifice ale proiectului se numără: Informarea unui număr de 100 de viitori conducători auto cu vârsta cuprinsă între 17 - 40 ani în cadrul a 12 ore de teorie derulate în cadrul scolilor auto asupra riscurilor bio - psiho - sociale la care se supun prin consumul de alcool și substanțe stupefiante, prezentarea unor elemente de legislație specifice consumului de alcool și alte substanțe stupefiante la volan unui număr de 100 de viitori conducători auto cu vârsta cuprinsă între 17 și 40 ani, precum şi Instruirea unui număr de 20 de instructori auto cu vârsta cuprinsă între 28 - 50 ani cu privire la problematica consumului de droguri la volan și aspecte legate de profilul fizic și psihic al consumatorului de droguri.
Activităţile proiectului se desfăşoară în cadrul orelor de legislaţie, având un număr de beneficiari direcţi format din  100 de viitori conducători auto şi 20 de instructori de conducere.
Acest proiecte reprezintă un alt pas în efortul Agenţiei Naţionale Antidrog de a informa, educa şi conştientiza populaţia generală cu privire la consecinţele consumului de droguri asupra individului.
Agenţia Naţională Antidrog prin centrele de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog este deschisă spre colaborare interinstituţională în vederea prevenirii consumului de droguri, iar acest lucru se poate realiza şi prin derularea de proiecte comune cu participarea şi sprijinul  partenerilor instituţionali publici sau privaţi. (C.M.)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:16:36 Ora standard a Europei de Est