Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Club de limbi străine (engleză, franceză, germană) pentru copiii harnici, adulții ambițioși și firme (II)

Maia Language Club

Club de limbi străine (engleză, franceză, germană) pentru copiii harnici, adulții ambițioși și firme (II)

Într-o zi cu mult soare, vă făceam cunoștință pe www.ovidan.ro cu Maia Language Club.
Acum, pe pagina de Educație Facebook Ovidan, dorim să vă împărtășim povestea Maia Language Club.

Într-un bloc complet anonim din Oradea, ca toate blocurile din lumea aceasta, un dascăl născut, nu făcut (mămica însăși fiind un dascăl de top la ,,Nicolae Bălcescu" - prof. Stela Tăut) a inventat la 1 martie 2018, de Mărțișor, un Club de limbi străine (engleză, franceză, germană) pentru copiii harnici, adulții ambițioși și firme... Unii caută soluții pentru a ieși din criză, din anonimat, alții le inventează, le creează. Blocul fiind situat în ,,buza" Parcului Salca (din Nufărul), Mădălina profită de situație și invită copiii la Club la o pizza, în Parc la joacă sau la Lotus pentru cumpărături (în engleză, franceză sau germană). Copiii sunt super încântați și nu știu că de fapt ei așa învață o limbă, două sau trei...
La 1 martie 2018, o dată cu venirea primăverii, s-a deschis Maia Language Club, club de limbi străine (engleză, franceză, germană) pentru copiii harnici, adulții ambițioși și firmele aflate în căutare de cursuri specializate de ,,Business English",,,Francais Medicale".
Maia Language Club organizează:
- ateliere de creație în lb. engleză pentru copii de grădiniță
-școli de primăvară, vară, iarnă
-cursuri de pregatire pentru toate examenele Cambridge, Toefl, Alpha etc.
-cursuri de Business English pentru adulți
-cursuri de Franceză Medicală prentru doctori
Obiective:
-stimularea curiozității
-dezvoltarea încrederii în sine
-îndrăgirea unei limbi străine
Motivul: ,,Poți învăța ușor la orice vârstă"
Îmbinăm pasiunea cu profesionalismul pentru educația copiilor, deschidem ferestre de oportunități, oferind un dar pentru o viață întreagă - o limbă străină
La copii, învățarea se face prin joc, activități distractive (ore în aer liber, parc, terase, matematica în engleză, sport...), muzică, mișcare și multă încurajare, învățarea unei limbi străine fiind un proces natural la vârste mici.
La adulți învățarea în grup oferă oportunitatea de a-ți dezvolta abilități de socializare, comunicare și lucru în echipă.
Funcționăm pe principiul ,,Everything in life teaches you a lesson... you just have to be willing to learn..." (totul în viață te învață o lecție ... trebuie doar să fii dispus să înveți).
Mădălina Mihuța
Maia Language Club Manager
Zorelelor 12, Oradea
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Club de limbi străine (engleză, franceză, germană) pentru copiii harnici, adulții ambițioși și firme (II).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:53:51 Ora standard a Europei de Est