Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Curs internaţional de vară/ formare şi dezvoltare profesională continuă ,,Profesorul reflexiv”…

Asociaţia pentru Promovarea Cooperării în Educaţie şi Asociaţia pentru Educație şi Formare „TopFormalis” organizează

Curs internaţional de vară/ formare şi dezvoltare profesională continuă ,,Profesorul reflexiv”…

Asociaţia pentru Promovarea Cooperării în Educaţie şi Asociaţia pentru Educație şi Formare „TopFormalis" împreună cu: Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științele Politice și Științele Comunicării, Departamentul de Istorie, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, Muzeul Oraşului Oradea, Asociaţia Naţională a Psihologilor Şcolari, New England College, Henniker, USA organizează în Cetatea Oradea (16-21 iulie 2018) şi la Oradea - Tășad, Bihor (24/25 iulie 2018), Deva, Simeria - Sarmizegetusa Regia, Hunedoara (28/29 iulie 2018), International Summer School of Cooperation & Non-formal Education - Curs internaţional de vară/ formare şi dezvoltare profesională continuă.

Cele trei teme sunt: 1.,,Profesorul reflexiv" (16 - 18 iulie) 2.,,Învăţarea prin cooperare - ABC-ul cooperării" (19 - 21 iulie) 3.,,Educația pentru valori tradiționale în context european (24/25, 28/29 iulie 2018)
Cursurile se adresează studenţilor, cadrelor didactice, specialiştilor care predau în limba română în ţările limitrofe României, respectiv celor din ţară care doresc să îşi dezvolte competenţele psihopedagogice prin însuşirea unor noi cunoştinţe în domeniul ştiinţelor educaţiei, precum şi celor interesaţi de perfecţionarea strategiilor interactive de predare pentru optimizarea interrelaţiilor psihosociale la nivelul grupurilor de elevi.
1.Profesorul reflexiv (16 - 18 iulie)
Activitatea face parte din Proiectul „Şcoala altfel - Campionii", ediţia a V-a, 2018, inclus în Calendarul Activităţilor Educaţionale Regionale al Ministerului Educaţiei Naţionale, cod CAERI 1452.
Locul şi perioada de implementare: Cetatea Oradea, clădirea I, etaj 1, în perioiada 16-18 iulie 2018.
Scopul este acela de ajuta cadrele didactice de a preda utilizând modalităţi eficiente pentru elevii lor. Reflectând asupra observaţiilor proprii, asupra elevilor, asupra datelor colectate de la elevi (de exemplu: teme pentru acasă, teste, activităţi etc.), profesorul poate să îşi îmbunătăţească permanent predarea. Pe măsură ce acest lucru are loc, elevii îşi îmbunătăţesc şi ei performanţele. Profesorul reflexiv ia în considerare toate aspectele ale predării, ale caracteristicilor academice, fizice, emoţionale ale elevilor lor.
Scopul acestui program este reprezentat de formarea şi dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice privind recunoaşterea, prevenirea şi depăşirea principalelor probleme critice întâlnite în educaţia contemporană.
Competenţe ale cadrelor didactice anticipate la finalul programului: capacitatea de înțelege modul în care cadrele didactice pot să îşi utilizeze produsele muncii zilnice pentru a-şi îmbunătăţi predarea; capacitatea de a aplica o filosofie de predare centrată pe elev; capacitatea de a înţelege modul în care feedbackul elevilor poate fi utilizat în beneficiul predării; capacitatea de a sprijini elevii în a deveni persoane reflexive.
Grupul-ţintă al programului este constituit din 30 studenţi sau cadre didactice (din ţară sau străinătate) interesaţi de problematicile critice în educaţie şi de găsirea unor soluţii viabile în rezolvarea lor.
Durata programului va fi de 3 zile x 6 ore de formare pe zi.
Modulul I - Ce este profesorul reflexiv? Carlton J. Fitzgerald, New England College
Modulul II - Cum se creează o clasă reflexivă?, Carlton J. Fitzgerald, New England College
Modulul III - Proiectarea lecţiilor centrate pe elev, prof. univ. dr. Carmen Popa, Univ. Oradea
Modulul IV - Evaluarea impactului propriei predări asupra învăţării elevilor, Carlton J. Fitzgerald, New England College
Modulul V - Aplicaţii practice privind profesorul reflexiv, Simona Laurian-Fitzgerald, Univ. Oradea
La evaluare, fiecare cursant va avea de completat o reflexie personală privind profesorul reflexiv.
Taxa de participare va fi de 140 lei care acoperă mapa participanţilor, consumabilele, pauzele de cafea, diplomele etc.
Parteneri: Asociaţia pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis", Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, Asociaţia Naţională a Psihologilor Şcolari, Muzeul Oraşului Oradea, New England College, Henniker, USA
Informaţii suplimentare şi înscrieri:    
Conf. univ. dr. Simona Laurian-Fitzgerald
e-mail: mmonalaurian@yahoo.co.uk
www.cooperare.ro

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:30:24 Ora standard a Europei de Est