Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

18 propuneri ale orădenilor, în noua lege privind funcționarea asociațiilor de proprietari

,,Indiferent ce poziții am avut unii sau alții, este lege și va trebui să o aplicăm

18 propuneri ale orădenilor, în noua lege privind funcționarea asociațiilor de proprietari

Viceprimarul Mircea Mălan a susținut marți, 3 iulie 2018, o conferință de presă în cadrul căreia a vorbit despre cele mai importante modificări propuse de către Comisia mixtă formată la nivelul municipiului Oradea și adoptate în Camera Deputaților referitoare la Proiectul de lege privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condomeniilor.

„Acum suntem la momentul la care putem spune că optsprezece din cele douăzeci de propuneri făcute de această comisie sunt prinse în cuprinsul legii, iar din lecturarea procedurilor de dezbatere, atât pe comisii cât și în plen, rezultă că inclusiv motivația pe care această comisie a propus-o a fost preluată în această manieră, ceea ce ne bucură. Este un exemplu că așa trebuie făcut, că atunci când apar probleme care ne interesează pe toți, trebuie să comunicăm și să colaborăm unii cu alții, că în fond administrația și asociațiile de proprietari sunt într-o permanentă relație și trebuie să rămână într-o permanentă relație", a spus viceprimarul Mircea Mălan în deschiderea conferinței. Viceprimarul a mulțumit tuturor președinților și administratorilor care au participat la dezbateri, membrilor comisiei, parlamentarilor care au susținut propunerile, Asociației Municipiilor din România și primarului Ilie Bolojan, în calitate de președinte executiv, pentru sprijinul acordat.
Viceprimarul Mircea Mălan a precizat că este vorba de un act normativ care urmează să fie promulgat, după care va intra în vigoare în termen de 60 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial. După această dată, în termen de 12 luni, toate asociațiile de proprietari trebuie să fie constituite și să funcționeze pe baza noului act normativ. De asemenea, acestea trebuie să adopte și un regulament al asociației de proprietari. Acolo unde nu există încă o asociație de proprietari dar sunt minimum trei proprietari într-un condominiu, aceștia, în mod obligatoriu, trebuie să înființeze o asociație de proprietari.
Ce modificări au fost cuprinse în noua lege
O propunere importantă este cea care privește adăugarea unei noi condiții  pe care trebuie să o îndeplinească administratorul de bloc, respectiv aceea de a prezenta un document suplimentar, și anume un certificat fiscal. Această cerinţă este necesară întrucât există posibilitatea ca persoanele juridice care se atestă să înregistreze datorii fiscale.
Va exista o perioadă de tranziție în ceea ce privește calitatea administratorilor din punct de vedere al atestărilor. În baza regulamentului privind atestarea administratorilor, adoptat de Consiliul Local, se organizează periodic atestări și reatestări, însă toate aceste atestări noi, precum și cele deja existente își vor pierde valabilitatea pentru că, în maximum un an de la intrarea în vigoare a legii, atestatul pentru administratorul de bloc se va  emite în baza următoarelor documente: certificatul de calificare profesională pentru ocupaţia de administrator de condominii, cazierul judiciar și cazierul fiscal, acesta din urmă înlocuind obligația de a depune polița de asigurare profesională.
O altă modificare propusă de Comisia mixtă formată la nivelul municipiului Oradea este reducerea pragului de 3000 de lei la 2000 de lei în ceea ce privește datoria proprietarului față de asociație. Conform variantei finale, adoptate în Camera Deputaților, administratorul sau președintele asociației de proprietari este obligat să solicite notarea în cartea funciară a debitelor care sunt mai vechi de 3 luni și care depășesc valoarea salariului de bază minim brut pe țară. Notarea datoriei în cartea funciară va asigura întoarcerea banilor la asociația de proprietari, această datorie devenind opozabilă pentru oricine dorește să cumpere sau pentru oricine dorește încheierea unui alt tip de raport juridic cu acel imobil.
„După intrarea în vigoare a acestei legi și în această perioadă ne vom întâlni cu președinții și administratorii asociațiilor de proprietari, vom analiza și vom dezbate împreună conținutul acestei legi, pentru că acum, îndiferent ce poziții am avut unii sau alții, este lege și va trebui să o aplicăm", a spus viceprimarul Mălan. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:06:45 Ora standard a Europei de Est