Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Activități variate și plăcute la Școala altfel

La Liceul Ortodox din Oradea

Activități variate și plăcute la Școala altfel

Pentru elevii clasei a II-a B, Step by Step, de la Liceul Ortodox din Oradea, conduși de învățătoarele Veronica Isdrailă și Laura Baidoc, Școala altfel, din perioada 21-25 mai 2018, a cuprins activități variate și plăcute.

Săptămâna a debutat cu un concert simfonic susținut de orchestra Sagittarius, formată din reprezentanți ai Filarmonicii de Stat din Oradea și profesori de instrument, care au cântat pentru copii, pe scena sălii festive a liceului, 45 de minute de muzică instrumentală, scrisă de compozitori consacrați. Copiii au făcut cunoștință cu cele cinci instrumente: un contrabas, un violoncel, o violă și două viori și au ascultat cu interes 18 fragmente muzicale: Primăvara și Toamna de A. Vivaldi, Rapsodia Română de G. Enescu, Baladă pentru vioară de C. Porumbescu, Badineria și Aria de J. S. Bach, A la turca și Mica Serenadă de Mozzard, Humoresca de Dvorak, Muzica Apelor de Hendel, Dansul nr. 5 de Brahms, Oda bucuriei și Menuet de Beetowen, Te Deum de Charpentier, Lacul lebedelor și Sleeping Beauty de Ceaikovski, Vals din suita de Jazz nr. 2 de Sostakovich și La Petit Negre de Debussy.
Ziua de marți a fost una mult așteptată de prichindei și de prichinduțe deoarece la restaurantul Cireșica s-au jucat cu tanti Pizza și cu domnul Zahăr Zaharescu Limonadă, exersând desigur deprinderile de purtare civilizată la masă apoi s-au jucat în Parcul Magnoliilor.
Miercuri a fost ziua de vizită a Cetății Oradea. Copiii au vizitat Muzeul Cetății și sediul AstroClub Meridian 0, unde s-au întâlnit cu doamna Nicoleta Pasmany, dăruită și neobosită în a le explica micuților tainele universului. Plimbarea prin Parcul din Șanțul Cetății a fost relaxantă și odihnitoare. Am intrat pentru un scurt moment de rugăciune și închinare la Sfintele Moaște, în Catedrala Ortodoxă Învierea Domnului, unde părintele Violin i-a primit și i-a binecuvântat pe copii, dăruindu-le câte o iconiță.
Joi, a fost ziua în care au pregătit o salată de legume proaspete, după rețeta lui Peter Iepurașul, îndrăgitul personaj din cartea cu același nume, scrisă de autoarea Beatrix Potter și pe care copiii o citesc. Salata a conținut legumele pe care Peter le-a mâncat pe săturate și pe furiș, din grădina domnului McGregor: salată verde, pătrunjel, ridichi, varză proaspătă, morcovi și fasole verde.
Vineri, a fost ziua destinată cunoașterii, prin vizita la Muzeul Țării Crișurilor, la Vivarium, adăpostit de Muzeu și o scurtă plimbare în Parcul Nicolae Bălcescu.
Copiii au vizitat Expoziția Mașinile Lui DaVinci, au văzut micile viețuitoare adăpostite în vivarium, au aflat informații despre Nicolae Bălcescu și despre statuia fetiței Eva Heyman, fetița evreică de 13 ani, deportată în iunie 1944 din Oradea la Auschwitz.
Laura & Veronica
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Activități variate și plăcute la Școala altfel.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:08:50 Ora standard a Europei de Est