Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

În stagiul de pregătire practică la Barcelos, în Portugalia

Elevi de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia” Oradea

În stagiul de pregătire practică la Barcelos, în Portugalia

În perioada 12.05.2018 - 26.05.2018, 16 elevi de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea, specializarea Tehnician în turism şi-au desfășurat stagiul de pregătire practică în Barcelos, Portugalia.

Acest lucru a fost posibil  prin intermediul proiectului cu finanțare europeană Erasmus +  „Cooperare interinstituțională europeană pentru formarea profesională a viitorilor tehnicieni în turism" (EICTFTT), proiect implementat de catedra de Științe Economice cu sprijinul conducerii colegiului.
Stagiul de pregătire practică s-a derulat într-un singur flux mai - 2018, pe o durată de 14 zile, din care 10 zile efective de practică (două săptămâni). Elevii au efectuat 60 ore din cele 90 de ore, cât prevede programa școlară în vigoare pentru modulul 6 Operațiuni tehnice ale agenției de turism. În cadrul acestui proiect, parteneriatul este format din Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea beneficiar,  agențiile de turism Barvitur şi Viagens Abreu  din Barcelos - organizații de primire precum şi Amigos de Mobilidade din Barcelos, Portugalia, organizație intermediară. Ne-am orientat spre zona Barcelos, Braga - Portugalia, unde am considerat că elevii vor putea studia o piață turistică bine dezvoltată, vor interacționa cu agenții economici de pe piața locală, vor dezvolta abilități, competențe și cunoștințe specifice domeniului. Scopul partenerilor noștri a fost acela de a consolida cunoștințele și de a forma profesional stagiarii, viitorii specialiști în domeniu care vor fi capabili să îşi desfășoare activitatea într-un mediu concurențial internațional. Pe perioada plasamentului de formare profesională, elevii au dobândit cunoștințe, abilități şi competențe tehnice generale privind rezolvarea problemelor legate de calitatea serviciilor turistice furnizate de agenție; aplicarea tehnicilor şi strategiilor de studiere şi analiză a cererii şi concurenței de pe piața de turism, întocmirea programelor şi ofertelor turistice; dezvoltarea limbajul tehnic, a abilităților practice şi abilitățile de a comunica într-o limbă străină; valorificarea și verificarea prin practică a cunoștințelor dobândite în școală; rezolvare de situații problemă; organizarea locului de muncă; simularea proceselor de lucru dintr-o agenție de turism etc.
Instituția noastră de învățământ dorește să-și adapteze oferta educațională la necesitățile pieței forței de muncă. În acest sens, prin misiunea pe care ne-am propus-o, dorim accentuarea învățării centrate pe competențe, încercăm să adaptăm parcursul formativ la nevoile fiecărui elev, să-l conectăm la viața reală și la cerințele actuale ale societății, astfel încât să realizăm o pregătire profesională care să faciliteze absolvenților găsirea unui loc de muncă.
Prof. Anamaria Liana Axinte

Trimite email
sâmbătă, 1 februarie 2025, 14:46:07 Ora standard a Europei de Est