Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Retrospectivă: 10 ani de mandat al primarului Ilie Bolojan

Bilanțul celor mai importante proiecte

Retrospectivă: 10 ani de mandat al primarului Ilie Bolojan

Cu ocazia împlinirii a 10 ani de mandat, primarul Ilie Bolojan a susținut luni, 18 iunie 2018, o conferință de presă în cadrul căreia a mulțumit tuturor colaboratorilor și a prezentat bilanțul celor mai importante proiecte derulate în deceniul scurs de la alegerea sa, în 2008.

La conferința de presă au mai participat viceprimarul Mircea Mălan și managerul Spitalului Clinic Județean și fost viceprimar, Gheorghe Carp.
„Se cuvine să le mulțumesc în primul rând colegilor din administrația locală și din Primăria Oradea, fără de care lucrurile bune care s-au realizat în oraș în acești ani nu ar fi putut fi terminate, celor care au făcut ca această instituție să fie îndreptată în slujba cetățenilor municipiului Oradea. Asta nu înseamnă că toate lucrurile au fost bune, că toate proiectele au ieșit perfect, dar una peste alta, cu bune și cu rele, cred că astăzi orașul Oradea este într-o stare mai bună decât acum 10 ani de zile, iar direcția în care merge este o direcție care va asigura în anii următori condiții de prosperitate și oportunități pentru orădeni. Mulțumesc cetățenilor municipiului Oradea, pentru că, fără aportul lor, multe lucruri nu ar fi putut fi realizate. Fără munca celor care lucrează în Oradea nu puteam face mare lucru, pentru că orice proiect înseamnă în primul rând resurse financiare. Le mulțumesc tuturor pentru încrederea cu care m-au învestit", a spus primarul Ilie Bolojan în deschiderea conferinței de presă.
Totodată, primarul a mulțumit pentru colaborare și sprijin foștilor viceprimari Biro Rozalia, Ovidiu Mureșan și Huszar Istvan.
Cele mai importante domenii dezvoltate în cei 10 ani de mandat
Primarul Ilie Bolojan a făcut o recere în revistă a celor mai importante domenii pe care Primăria Oradea le-a avut în vedere în acești ani. Un prim domeniu a fost cel legat de dezvoltarea economică. Acum 10 ani, Oradea era cel mai puțin industrializat oraș din partea de vest a României, datorită distrugerii platformei industriale, iar astăzi în Oradea sunt peste 96.000 de locuri de muncă față de 78.000 câte erau în anul 2008, a arătat şeful executivului.
Un alt domeniu avut în vedere de administrația locală a fost cel al infrastructurii, în special cel al infrastructurii rutiere. „Gândiți-vă cum ar fi arătat traficul în Oradea, dacă centura cu patru benzi nu ar fi fost  realizată. Podurile care au fost construite în oraș au contribuit de asemenea la fluidizarea circulației și au dus la câștigarea de minute prețioase pentru orădeni", a spus primarul.
Reabilitarea CET-ului și a sistemului de termoficare a fost un alt proiect important pentru primărie, proiect prin care Oradea a devenit un oraș independent energetic, rezolvându-și totodată problemele legate de poluare. „Îi mulțumesc d-lui Mălan, care a lucrat la aceste proiecte foarte dificile, dar și foarte nepopulare, care au impus întreruperi în alimentarea cu apă", a spus primarul Ilie Bolojan.
Edilul a vorbit apoi despre domeniul serviciilor publice, arătând că un oraș nu poate funcționa bine fără servicii publice de calitate, iar în Oradea s-au făcut progrese importante în domeniul salubrizării, dar și în felul în care arată azi piețele, cimitirele.
În domeniul Sănătății, s-au înregistrat de asemenea progrese importante în urma preluării în gestiune a spitalelor de către autoritățile locale. S-au realizat investiții majore în spitale, fie din fonduri guvernamentale, fie din fonduri europene. „Aici se cuvine să le mulțumesc celor doi miniștri ai Sănătății din Bihor, dl. Cseke Attila și dl. Ritli Ladislau, pentru că atunci când a depins de ei, au făcut investiții importante în spitalele noastre", a precizat primarul.
În zona educației, în acești 10 ani, pentru prima dată după 1980 s-au construit în Oradea grădinițe, școli, dar și un nou campus.
Totodată, s-a reușit să se redea Centrului Istoric al orașului imaginea de odinioară, printr-un complex de investiții constând în: reabilitări de fațade, crearea de spații pietonale, primarul menţionând alături de aceste reuşite şi unele măsuri nepopulare, cum sunt supraimpozitarea sau impunerea unor orare de funcționare pentru magazinele din centru.
Primarul Ilie Bolojan a vorbit și despre relațiile cu diversele comunități din municipiu: „Primăria Oradea a avut în toți acești 10 ani o atitudine corectă și deschisă față de toate comunitățile orașului Oradea, o atitudine echidistantă, indiferent de confesiunea sau etnia orădenilor. Am avut în toți acești ani pace socială în Oradea, politică pe care o vom urma și în anii următori".
Procesul descentralizării spitalelor - un succes pentru Oradea
Prezent la conferință, managerul Spitalului Clinic Județean și fost viceprimar, dl. Gheorghe Carp a spus: ,,Acum 10 ani am avut plăcerea să depun jurământul ca viceprimar alături de primarul Ilie Bolojan. E foarte bine să poți face parte dintr-o administrație care face. Noi am avut curajul să mergem pe drumuri nebătătorite. În 2008, Oradea și Bucureștiul erau declarate orașe-pilot ale descentralizării. Lumea medicală se întreba de ce descentralizarea a reușit în Oradea, iar în alte părți nu. Pentru că în Oradea acest proces a fost gândit în folosul pacienților și al doctorilor. Pentru că fără doctori nu vom avea pacienți mulțumiți niciodată", a spus doctorul Carp.
În Oradea, prin comasare, din șase spitale au rezultat două: Spitalul Municipal - un spital destinat afecțiunilor cronice și Spitalul Județean - un spital destinat urgențelor. Cele două spitale s-au dezvoltat mult, iar azi avem specialități precum: cardiologie intervențională, chirurgie cardiovasculară, gastroenterologie intervențională.
Atragerea de fonduri U.E. - cea mai importantă oportunitate exploatată de Primăria Oradea
Viceprimarul Mircea Mălan a vorbit despre cea mai importantă oportunitate care a fost exploatată de Primăria Oradea, și anume atragerea de fonduri europene, fonduri fără de care nu se puteau realiza toate proiectele care se văd astăzi. 
„Cred că primarul Ilie Bolojan a reușit să instituie acele mecanisme care fac ca azi, după 10 ani, orașul nostru să arate ca un oraș care și-a valorificat oportunitățile. Cred că aici se face diferența între Oradea și celelalte orașe. Suntem un oraș care pune în continuare accent pe ideea de a a trage fonduri extrabugetare. În perioada următoare vom avea investiții importante susținute din bani europeni, în practic toate domeniile de dezvoltare ale orașului. Referindu-ne doar la transportul public, vom achiziționa cel puțin 10 tramvaie noi, vom demara lucrările la continuarea liniei de tramvai Calea Aradului - malul Peței - Universitate - Cantemir, apoi vom asfalta mai multe străzi pentru a crea condițiile necesare extinderii transportului public în această zonă", a precizat viceprimarul Mircea Mălan.
Ca o concluzie a conferinței, primarul Ilie Bolojan a precizat că principalele direcții de dezvoltare pe care municipiul Oradea le va urmări în continuare sunt: conectivitatea rutieră și aeriană a orașului, colaborarea cu Universitatea Oradea, adaptarea învățământului orădean la realitățile pieței muncii, digitalizarea/dezvoltarea IT și punerea în valoare a patrimoniului cultural orădean. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:25:23 Ora standard a Europei de Est